Helgsnack: Vad köpte du under Black Friday?

Permalänk
Medlem

Mest kläder från Zalando, några riktiga schyssta kap! En hel del kallingar 😅

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Tittade lite, var småsugen på att uppgradera till en TV med Dolby Vision men la det på lut till nästa år hehe.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Köpte en Lg Atmos soundbar (SP8YA) tillsammans med bakre högtalare för 4 papp. Grymt bra ljud. Bättre än mitt gamla "standalone" 5.1 system och såååååå mycket snyggare och smidigare. Nöjd!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Blev visst inte Alder Lake trots allt. Men Rog Strix Z590-F och en 11700KF för 600€ är inte fyskam ändå.

Permalänk
Medlem

Kan tycka de lite tråkigt att återförsäljarna har slut på massa av klippen när riktiga black friday inträffar.

Permalänk

Slog till på en C1 65 till gästvåningen Känns bra och fortsätta med LG så blir sambon nöjd att de är samma OS som de andra 2 Oled

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Förutom hårdvaran jag nämnde tidigare så blev det bredband från Telia. Var dock lite för snabb att säga upp min nuvarande leverantör, avslutades vid midnatt. Trodde jag hade en månads uppsägningstid. Så nu sitter jag här utan fiber!!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

AssCreed Valhalla Gold edition, Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption 2.
Och 2st Logitech g305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ryssfemma:

Kan tycka de lite tråkigt att återförsäljarna har slut på massa av klippen när riktiga black friday inträffar.

Ändå bättre än att alla sidor kraschar, och värre ändå elgigantens gamla kösystem...
Alla jag har sett har haft samma priser tidigare under veckan som på fredagen, och vissa (som Proshop) skriver uttryckligen att det inte kommer sänkas vidare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ett Quest 2 bara. Ooch innan Steam rean är över ska ett par spel skaffas också, inledningsvis Beat Saber och HL Alyx.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Tveksamt, min fru jobbar inom telecom branschen, såna där erbjudanden gäller nya kunder endast. Men du kanske får nån annan rabatt, förmodligen inte lika bra dock.

Det är ju samma med Bahnhof för mig, de har halva priset för den uppkoppling jag har nu, men erbjudandet gäller endast nya kunder,

Det är därför jag hoppas fram och tillbaka varje BF till de som har bäst pris har 0 lojalitet oavsett bolag

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli en Lg C1 Oled, trots en helt fungerand3 fungerande bra sony från 2018, tvekade på webhallen erbjudandet för 10990, så då blev det 11990 på komplett istället 🙄👍

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Jag hittade begagnad surfplatta hos elgiganten men har inte köpt den, tydligen måste jag åka till ett varuhus i ett annat landskap för att få den, de verkar inte vilja skicka den.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Blev lite blandat:
144Hz skärm till son (julklapp)
Twinkly led’s till julgranen
Eltandborste till fru
o.s.v.
Inga riktiga fynd, utan mer sånt som skulle köpas ändå, var väl ~3-4% riktig rabatt i slutändan. (även om site:erna påstår mer…)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Inte reflekterat över förens jag såg den här tråden. Men det blev kanske lite för mycket.

Luna display adapter (PC-> Ipad som andra skärm)
Philips variant på SodaStream + extra patroner och flaskor
Första generation apple pen till min first gen Ipad pro 12,9"
En Asus PCE-AC88 (eftersom jag inte ens i närheten kommer upp i hastigheten på min homeplug) Mitt wifi är 5ggr snabbare )=
Kläder till flickvännen (fråga mig inte vad men de kosta...)
Watchdogs Legion PS5 (flickvännen ville ha det)
Riktigt korkade "kläder" till vår fiskmås/råtta/guldfisk/badboll/räkmacka-blandning (Chihuahua)

**edit, glömde dealen på Affinity Publisher så Affinity Publisher blev det också.

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Kanske någon kameraexpert som kan kommentera om detta var bra pris?
Nikon Z Nikkor 50mm f/1.8 S
Nikon Z 6 Hus
Ordresum: 25 518,-
Total rabatt på produkter: -6 616,-
18 902,-
Köpte som present, men inte själv superkunnig på kameror - gjorde egna efterforskningar för att det skall vara total överraskning, enligt vad jag läste skall detta dock vara en allroundkombination i toppklass (bilder på smycken för webshop, familje/natur/landskap/djurbilder), ? Värt att behålla eller finns bättre och billigare som ändå håller lika hög kvalitet?

Permalänk
Medlem

Köpte mig en 34 tummare till ett pris på 3.9k med VA panel.
Hittills har den varit underbar, inte riktigt 4k men till detta pris så är den väldigt överraskande.
Inte hört mycket om märket men inget dålig ännu iaf!

https://mistore.se/products/mi-curved-gaming-monitor-34-eu?va...

Permalänk
Medlem

Någon som köpte TV med Allente?

Elgiganten har ju en deal när man köper en dyrare TV, att dom drar av 4.000:- om man även tecknar ett 24 mån avtal hos Allente (gamla Viasat).

Någon som nappade på dealen?

När man lägger en TV i kundvagnen på Elgigantens sida står det Allente Parabol, men om man läser om själva tjänsten står det inget om någon parabol.
Någon som vet?
Måste väl ändå vara fiber??

Kollade med Elgigantens kundtjänst som inte visste 🤦🏻‍♂️

Permalänk

Mesh front/top till chassit från Cold Zero, Vanguard till PC.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Ogillar Black Friday starkt efter allt mygel som pågått, särskilt från de stora elektronikkedjorna, jag har faktiskt fokuserat på annat denna BF som en liten protest och enbart köpt det jag faktiskt har ett behov av.
Blev 2 riktigt grymma hoodies med keramisk behandling på axlar, luva och ärmar och en funkis-tröja från LOOP och de bjöd på snittar, skumpa (jag fick nöja mig med alkoholfri då jag körde bil) kaffe och annat gott samt en massa trevligt mingel i samband med öppnandet av deras butik i Sollentuna. Såg inga stora feta skyltar om svarta fredagen så det var riktigt nice.

Imorgon när skiten är över ska jag pallra mig iväg till en bilhandlare här i närheten och beställa en bil som jag förhoppningsvis får till sommaren nästa år. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinerlo:

Elgiganten har ju en deal när man köper en dyrare TV, att dom drar av 4.000:- om man även tecknar ett 24 mån avtal hos Allente (gamla Viasat).

Någon som nappade på dealen?

När man lägger en TV i kundvagnen på Elgigantens sida står det Allente Parabol, men om man läser om själva tjänsten står det inget om någon parabol.
Någon som vet?
Måste väl ändå vara fiber??

Kollade med Elgigantens kundtjänst som inte visste 🤦🏻‍♂️

Inget ovanligt att Elgiganten inte vet vad de säljer och varför. 😂
Men det är väl nåt osäljbart skräp de prackar på kunderna som får tunnelseende av listpriset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jinerlo:

Elgiganten har ju en deal när man köper en dyrare TV, att dom drar av 4.000:- om man även tecknar ett 24 mån avtal hos Allente (gamla Viasat).

Någon som nappade på dealen?

När man lägger en TV i kundvagnen på Elgigantens sida står det Allente Parabol, men om man läser om själva tjänsten står det inget om någon parabol.
Någon som vet?
Måste väl ändå vara fiber??

Kollade med Elgigantens kundtjänst som inte visste 🤦🏻‍♂️

Klickar du dig in på erbjudandet så står det "Kampanjen erbjuds både via parabol och fiber", så förhoppningsvis stämmer det

Permalänk
Medlem

Inte ett skit.

Permalänk
DingDongerMcDongface

För en gångs skull höll jag mig i skinnet gällande spontanköp. Blev gardiner jag haft span på i några veckor (superspännande, jag vet) men i övrigt typ inget onödigt alls En födelsedagspresent till en familjemedlem också, men det var mer ett sammanträffande.

Permalänk
Medlem

Inte än 🥶

Skulle köpt en massa saker som ny skärm & nytt Grafikkort m.m
Men jag väntade för länge & dom tog slut så nu satsar man på cyber monday & hoppas att butikerna sparat undan lite 🙏🏻

Visa signatur

-=] cOz In Da HousE ]=-
#1 Game:
CPU: Intel I7 950 | GPU: Asus GTX480 | Ram: Corsair 3x2GB XMS3 CL7 | Chassie: Cooler Master HAF X | Moderbord: ASUS Rampage III Extreme | Nätagg: Corsair HX1000W | Skärmar: 2 st BENQ Led 24" |Kylning: EK Vatten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dem8n:

Ogillar Black Friday starkt efter allt mygel som pågått, särskilt från de stora elektronikkedjorna, jag har faktiskt fokuserat på annat denna BF som en liten protest och enbart köpt det jag faktiskt har ett behov av.
Blev 2 riktigt grymma hoodies med keramisk behandling på axlar, luva och ärmar och en funkis-tröja från LOOP och de bjöd på snittar, skumpa (jag fick nöja mig med alkoholfri då jag körde bil) kaffe och annat gott samt en massa trevligt mingel i samband med öppnandet av deras butik i Sollentuna. Såg inga stora feta skyltar om svarta fredagen så det var riktigt nice.

Imorgon när skiten är över ska jag pallra mig iväg till en bilhandlare här i närheten och beställa en bil som jag förhoppningsvis får till sommaren nästa år. 😊

Keramiskt behandlade kläder låter bara som en massa nyord och nys för att sälja mer, dyrt.

Permalänk
Datavetare

Nya skidkläder. Nu får man hålla tummarna att Corona inte ställer till det igen så man faktiskt får använda dessa i skidbacken i vinter

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Slog till på en Ultrawide (X34S), riktigt najjs måste jag säga. Fick ett helt ok exemplar också, inga döda pixlar. Det är lite backlight bleed i kanterna men det får man nog leva med då det är IPS, inte värre än min förra IPS skärm. Ska lira lite Forza Horizon 5 på den nu här i helgen, känns "next level".

Köpte samma. NetOnNet för 9990 kr.

Inte billigt men trots allt nedsatt med ett par tusenlappar.

Förra skärmen är förvisso också en IPS men med ca 12 år på nacken med sina 60Hz och numer sega responstid hoppas jag på ett riktigt lyft!

Med ny dator i somras - en 5900x i samband med att mitt 3080 landade efter 9 månaders väntan känns generationsskiftet i datorhörnan nu komplett!

Permalänk
Medlem

Blev några inköp men det mesta var planerade köp:
Kläder till mig och frun från Zalando.
En halskedja till frun.

Spontanbeställde ett par grå sneakers i mocka från Skolyx, får se hur de känns och om de får stanna kvar eller returneras.

Sedan installerades det en ny tvättmaskin från Miele nu i veckan men den beställdes för nästan två månader sedan... Den betalades och installerades men den var bara ett vanligt klipp och inget BF-klipp.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]