Byta från MacBook pro 13” 2015 till MacBook Pro 2014 15”?

Permalänk
Medlem

Byta från MacBook pro 13” 2015 till MacBook Pro 2014 15”?

Hej jag har en MacBook Pro 2015 13” med 500gb hårddisk och 8gb ram,

Är det värt att byta till en MacBook Pro 2014 15” 16gb ram och 250gb hårddisk?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flowse96:

Hej jag har en MacBook Pro 2015 13” med 500gb hårddisk och 8gb ram,

Är det värt att byta till en MacBook Pro 2014 15” 16gb ram och 250gb hårddisk?

Beror ju på om du behöver mer ram eller inte, om jag kommer ihåg rätt i huvudet är inte cpu skillnaden enorm.

Permalänk

Kort svar Nej.

Vid bytet ska du säkerhetsställa att din data ej går att komma åt, du ska krångla med de program och inställningar du har. Förutom det så alla problem som kan uppstå med att göra byte emot en fysisk person.

Om det är en polare du känner så kan ni göra bytet. Är det någon online så antar jag du tänker på att köpa denna och sedan sälja din till en annan, för om det är ett byte så väcker det misstankar om denna person då bytet inte är normalt.

250GB ssd räcker inte åt mycket. När jag tänker Apple folk så tror jag denna begränsning är större än bara 8GB ram. Även om såklart utöka med usb ssd fungerar fint, medans att utöka ram genom usb är värre.

*edit* TS skrev hårddisk, men det är väl ssd i dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Kort svar Nej.

Vid bytet ska du säkerhetsställa att din data ej går att komma åt, du ska krångla med de program och inställningar du har. Förutom det så alla problem som kan uppstå med att göra byte emot en fysisk person.

Om det är en polare du känner så kan ni göra bytet. Är det någon online så antar jag du tänker på att köpa denna och sedan sälja din till en annan, för om det är ett byte så väcker det misstankar om denna person då bytet inte är normalt.

250GB ssd räcker inte åt mycket. När jag tänker Apple folk så tror jag denna begränsning är större än bara 8GB ram. Även om såklart utöka med usb ssd fungerar fint, medans att utöka ram genom usb är värre.

*edit* TS skrev hårddisk, men det är väl ssd i dessa.

Det var en som är egenföretagare som hade den som har f-skatt. Blir nog ändå inget byte av dator tror jag. Även om min bara har 8 gig ram så funkar den. Har ju en speldator (stationär också med windows), använder denna mac mest för fotoredigering och att surfa med. Men tack för svar.

Permalänk
Skrivet av Flowse96:

Det var en som är egenföretagare som hade den som har f-skatt. Blir nog ändå inget byte av dator tror jag. Även om min bara har 8 gig ram så funkar den. Har ju en speldator (stationär också med windows), använder denna mac mest för fotoredigering och att surfa med. Men tack för svar.

Bra val. Då bytet ej var värt.
Datorn är såpass gammal så det är irrelevant att den har varit ägd av ett företag. Annars ska personen som säljer datorn egentligen lägga på moms på försäljningen, sedan kan den dra av moms vid köp av en annan. De flesta skiter totalt i detta byråkrati.

I vilket fall min poäng är att börjar någon okänd online prata om det jag skrev ovanför på en datorbyte, så är det med 99,99% en bedragare som ni pratar med. Som på något sätt vill att ni ska skicka eran datorn, men genom olika anledningar så kan denna ej skicka sin dator som personen troligen aldrig ens har ägt.