49' Ultrawide 5120x1440 i minst 120 Hz via laptop

Permalänk

49' Ultrawide 5120x1440 i minst 120 Hz via laptop

Tänkt köra en Odyssey G9 49' ultrawide 5120x1440 i minst 120hz via en laptop med 3070 (Lenovo Legion 5) som bör stödja DSC.

Var inne på inet och tittade på sladdar, på ren DP kabel står det att den stödjer DSC.

Men på DP till UsbC står det inget om DSC. Kabeln i fråga har fet bandwidth och klarar >30Gbit/s i 4K 60hz (utan DSC).

Min fråga är fungerar DSC även via DP-USBC kabel? Det bör det väl göra? För kör jag DP-DP-adapter-usbc blir det ju samma skit, att adapter måsta stödja bandbredden?

Hur skulle ni gjort?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av dareddann3:

Tänkt köra en Odyssey G9 49' ultrawide 5120x1440 i minst 120hz via en laptop med 3070 (Lenovo Legion 5) som bör stödja DSC.

Var inne på inet och tittade på sladdar, på ren DP kabel står det att den stödjer DSC.

Men på DP till UsbC står det inget om DSC. Kabeln i fråga har fet bandwidth och klarar >30Gbit/s i 4K 60hz (utan DSC).

Min fråga är fungerar DSC även via DP-USBC kabel? Det bör det väl göra? För kör jag DP-DP-adapter-usbc blir det ju samma skit, att adapter måsta stödja bandbredden?

Hur skulle ni gjort?

DSC har inget med kabeln att göra utan är en funktion i kretsarna i vardera änden av kabeln. Lenovo Legion 5 minns jag har varit upp tidigare, men lyckas inte finna tråden just nu. Där var lösningen att köpa någon av Lenovos egna dockor/adaptrar så att du får en fullstor DP-anslutning ut. Innan det fungerade inte mycket alls.