Infälld switch för badrum med lysrör (kompatibel m hue brygga)

Permalänk
Medlem

Infälld switch för badrum med lysrör (kompatibel m hue brygga)

Hej,

Jag har alla rum fixade utom 2 badrum samt köksarmaturer. Problemet är att det inte verkar finnas några smart home lysrör.

Jag har försökt googla om det finns infällda/inbyggda switchar som klarar lysrör.. och tror att sunricher har dessa, även om jag är osäker på hur väl de funkar och om de klarar badrum. Ena badrummet har dessutom dubbla lampor på en dubbelkontakt.

Har ni någon erfarenhet av badrumslösning för lysrör som kan styras med hue?

Kanske denna från sunricher SR-ZG9100A

Taaaaack för input 😀

Visa signatur

Vill inte att dagen ska ta slut för imorgon så börjar jag jobba igen

Permalänk
Medlem

För lysrör behöver är det en inbyggnadspuck som är relä brytande som du ska leta efter som sätts bakom lampknappen så kan du styra existerande lysrör med knapp eller smart. Inte insatt på hue men det är ZigBee men Philips vet jag är speciella med kompabilitet men bör finnas något.

Sen är det bra att veta om det är vanliga lysrör eller cfl lysrör om du har flera.
Lysrör är rätt induktiva så även om en reläpuck är specad för 2500w så kan de bara bryta typ 300 på lysrör och Cfl är ännu värre med fruktansvärda kickback currents och startströmmar så vissa puckar kan inte hantera det. De är för kompakt designade för att hantera den typ av last.

Är det bara några få lysrör så är du nog fine.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14