Stor uppdatering befriar GTA-trilogin från regn inomhus och felstavade skyltar

Permalänk
Melding Plague

Stor uppdatering befriar GTA-trilogin från regn inomhus och felstavade skyltar

Rockstar har börjat beta av en lång lista problem tillhörandes den inte särskilt lyckade lanseringen av Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Föredetting
Permalänk
Medlem

Så en massiv changelog där det egentligen hade räckt om det stod:
- Fixed rain appearing inside.
- Fixed spelling because our developers didnt went to grade school.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Ironi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

"didnt went"

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

I see what you (perhaps) did there

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

I see what you (perhaps) did there

haha Tror jag var lite väl subtil

Permalänk
Medlem

Hoppas denna trilogi med tiden kommer släppas igen som typ REMASTERED eller något, där allt slutligen fixats.

Hade tänkt skaffa detta till PS4 som en julklapp men det går ju inte när det är så mycket buggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

haha Tror jag var lite väl subtil

Subtil humor är den bästa humorn!

Permalänk
Medlem

Det är ju inte ens en remaster? Spelet är uppbyggt från början i Unreal 4 motorn? Kan man ens efterlikna originalet till 100% då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är ju inte ens en remaster? Spelet är uppbyggt från början i Unreal 4 motorn? Kan man ens efterlikna originalet till 100% då?

En remaster ska väl inte likna orginalet till 100%. För då är det ju en kopia, inte en remaster. Problemet är att denna remaster är riktigt dålig. Mod-communityn har gjort ett ljusår bättre jobb, som dessutom är helt gratis.

Permalänk
Medlem

Köper när det inte ser ut som The Simpsons Game ))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Subtil humor är den bästa humorn!

Du räddade ju bara misstaget. Det där var ”not on purpose” om vi säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Du räddade ju bara misstaget. Det där var ”not on purpose” om vi säger så.

Ok. Det vet jag inget om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Måste väl visa för alla att de jobbar hårt på att fixa saker i ett par veckor till innan allt tystnar och Rockstar kan skita i att lägga utvecklare och resurser på detta där folk får nöja sig med ett ofärdigt 20 år gammalt spel.

Det med rain känns som istället för att faktiskt "fixa" så fulfixar de varje tillfälle det kan ske med lite "z index trick". Känns som att de aldrig kommer på riktigt fixa problemet och bara gå från en intern lista eller någon som rapporterar att de ser regn där det inte borde vara det. Nån från QA kommer ha kul att sätta ett cheat på always rain och sedan spela i dagar och titta efter hål i taken.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bra....

Men skadan är redan skedd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Bra....

Men skadan är redan skedd.

Ja, hela remastern är en skada. Gamla versionen moddad är väldigt mycket bättre.

Permalänk

Så om jag förstått det rätt tog dom in en extern studio att göra denna remastern men nu får dom själva sitta och rätta till alla misstag och lägga resurser på det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så om jag förstått det rätt tog dom in en extern studio att göra denna remastern men nu får dom själva sitta och rätta till alla misstag och lägga resurser på det??

Jag antar det. De putsar trots allt förvånansvärt fort nu, så jag får också en känsla av att de tagit ifrån utvecklarna det arbetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Fast han pratar ju om stavning. Ingen har nämnt grammatik här. Went är ju fortfarande korrekt stavat om än helt fel grammatiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

En remaster ska väl inte likna orginalet till 100%. För då är det ju en kopia, inte en remaster. Problemet är att denna remaster är riktigt dålig. Mod-communityn har gjort ett ljusår bättre jobb, som dessutom är helt gratis.

Remaster är i princip 100 %, men uppdaterad grafik. Typ Last of Us, remaster på Halo 1 och 2 med sjukt snygg grafik men gameplay identiskt.

Annars är det en Remake.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att spelet ändrar hastighet hela jäkla tiden? Som om det spolar och allt bara går sjukt snabbt och blir minst sagt ospelbart?