"Strömkabel" mellan nätagg och grafikkort sökes.

Permalänk
Medlem

"Strömkabel" mellan nätagg och grafikkort sökes.

Erkänner villigt att det här kommer bli snurrigt från min sida. Förmedlar frågan bara.

En som söker "strömkabel" mellan ett "NZXT HALE90-750-M" nätagg och ett grafikkort. Citerar "8+6 till grafikkort".

Fattar någon av er det där? Det är jag som formulerar frågan dåligt, glömt av frågeställningen (typiskt mig) men hoppas att någon förstår / känner till vad som efterfrågas och som vet var det kan finnas.

Permalänk
Medlem

Vad du verkar leta efter är en PCIe-kabel för att strömförsörja ett grafikkort. Såna kablar säljs sällan i butik eftersom de är specifika för olika modeller av nätagg, så om kablarna som följde med nätagget försvunnit så får ni troligtvis kolla med tillverkaren om det finns reservdelar att få tag på.

Det finns även sidor som cablemod som tillverkar kablar, men det blir dels dyrt och dels är NZXT-agget en lite ovanlig modell som de kanske inte har koll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Vad du verkar leta efter är en PCIe-kabel för att strömförsörja ett grafikkort. Såna kablar säljs sällan i butik eftersom de är specifika för olika modeller av nätagg, så om kablarna som följde med nätagget försvunnit så får ni troligtvis kolla med tillverkaren om det finns reservdelar att få tag på.

Det finns även sidor som cablemod som tillverkar kablar, men det blir dels dyrt och dels är NZXT-agget en lite ovanlig modell som de kanske inte har koll på.

Ooops. Ursäkta. Glömde tacka för svaret. Vidareförmedlat det!

Permalänk
Medlem

Det ingår 2st 6+2 pin samt 2st 6 pin, har han inte dom ?