Team SweClockers möter Finland i ROG Live

Permalänk
Föredetting
Skrivet av sampsafi:

Greetings from Finland and io-tech.fi!

Looking forward to this computer building battle Sweden vs Finland. We selected our reader winner to competition from video entries and here is our winner's entry:

https://www.youtube.com/watch?v=XqpWaxM_pK4

I retired from extreme overclocking over 10 years ago so Team Finland's new strategy is to focus on best RGB lights category.

Veri nais.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Intressant!
IO-tech gick med i Youtube 2016
SweClockers gick med 2009

IO-tech har totalt 13,23 miljoner visningar
SweClockers har totalt 12,03 miljoner visningar

Den kanalen har ju även mer än dubbla antalet prenumeranter. Är kanske mer fokus på video där. Sen verkar de även ha mer typer av videor bland annat test av bilar.
Kan inte finska så kan inte bedöma om det är bra innehåll eller inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Guess you guys are the "friendly" in this match vs SweC's choice of a wolf in sheep's clothing, will be rooting for you!

Oh, here https://hwbot.org/user/rauf/ is an Asus partner. No conflict of interest? @UndaC @JonasT @ASUS_Sandra

Skrivet av Aizu:

Vet ej hur spelreglerna är.

Påpekar bara om att det ser misstänksamt ut att i en Asus tävling ha en deltagare som är Asus samarbetspartner. Det kanske gick under radarn och personen är oberättigad att delta.

Sen personligen att https://hwbot.org/user/rauf/#Hardware_Library visar flera av senaste hårdvara som leksaker är väl.. (vissa säkert sponsrade av Asus).. ja, priset är inte ens i närheten. Välförtjänt! /s

@UndaC @JonasT @ASUS_Sandra
Schysst radio silence på ett forum!

Ni kan väl meddela om det är fel och förklara vad "partner" med ASUS och ROG betyder?
Kanske börja delta själva i framtiden så slipper man undra.

Alright, kan väl försöka också. 🙈🙉🙊
God jul!

Visa signatur

😑

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Aizu:

@UndaC @JonasT @ASUS_Sandra
Schysst radio silence på ett forum!

Ni kan väl meddela om det är fel och förklara vad "partner" med ASUS och ROG betyder?
Kanske börja delta själva i framtiden så slipper man undra.

Alright, kan väl försöka också. 🙈🙉🙊
God jul!

Du fick ju ett svar, inte sant?

Sen om du inte är nöjd med det svaret är ju en annan femma. Men det är ju knappast radiotystnad.

Det är en vänskaplig match mellan två lag som avgörs av tittare och på konkreta resultat. Det är inte en jury som väljer en vinnare här.
Båda deltagare är garanterade huvudvinsten genom att kvalificera till att börja med.

Deltagaren bryter inte mot någon regel som stipulerats i tävlingsartikeln.

Det känns som du kanske skruvat upp tonläget lite väl mycket för något som inte är på liv och död här?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Du fick ju ett svar, inte sant?

Sen om du inte är nöjd med det svaret är ju en annan femma. Men det är ju knappast radiotystnad.

Det är en vänskaplig match mellan två lag som avgörs av tittare och på konkreta resultat. Det är inte en jury som väljer en vinnare här.
Båda deltagare är garanterade huvudvinsten genom att kvalificera till att börja med.

Deltagaren bryter inte mot någon regel som stipulerats i tävlingsartikeln.

Det känns som du kanske skruvat upp tonläget lite väl mycket för något som inte är på liv och död här?

Då så, tack.

Det var väl inte svårt att förtydliga det, att en ASUS "partner" bryter inte mot att delta i eran ASUS tävling.
Första gången jag hör sånt, men det är info som ni länkar i artikeln och att tittare väljer vinnaren är inte ett svar om vem får delta.

Fick en dålig eftersmak så tonläget följde efter, sen om det är på liv och död? Den som lever får se.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Då så, tack.

Det var väl inte svårt att förtydliga det, att en ASUS "partner" bryter inte mot att delta i eran ASUS tävling.
Första gången jag hör sånt, men det är info som ni länkar i artikeln och att tittare väljer vinnaren är inte ett svar om vem får delta.

Fick en dålig eftersmak så tonläget följde efter, sen om det är på liv och död? Den som lever får se.

Du tolkar in lite väl mycket av vad som står på en webbsida (hwbot). För det första så är det samröre jag har med Asus R&D i Taiwan (och specifikt då deras lilla xoc-avdelning), inte Asus Norden. Partner kanske indikerar att jag skulle vara anställd eller på något sätt få betalt av Asus, men så är inte fallet. Att vara extremöverklockare är inte på något sätt ett liv i lyx och glamour, jag jobbar 100% inom en helt annan bransch och bedriver all överklockning på fritiden. Dock så har jag viss spons av Asus R&D, vilket innebär att jag får låna ett moderkort (engineering sample, utan kylflänsar, led-skärmar och allt annat lull lull). De förmedlar även kontakt så att jag får låna en CPU från Intel eller AMD (även det engineering sample). Med hjälp av detta så slår jag rekord som Asus Taiwan sedan använder för lite PR. Att skaffa flytande kväve, kylpasta, grafikkort, ram, binna fler cpuer etc är saker som är helt upp till mig själv att ordna eller bekosta. Om denna hobby med en väldigt begränsad support skulle utesluta mig från allt annat som har med andra avdelningar av t.ex. Asus att göra så skulle det vara århundradets sämsta deal, det kan jag lova

Extremöverklockning är en hobby, men en väldigt rolig (och dyr) sådan, så jag tar såklart tacksamt emot all hjälp jag kan få. Nu har jag berättat mer än jag behöver och kanske borde, men jag vill vara så transparent som möjligt för att det här inte ska missuppfattas eller få helt fel proportioner.

Edit: Jag blev också tipsad och påhejad av flera medlemmar här på forumet att ansöka till detta event och det är jag stolt och tacksam för och hoppas att jag fortsatt har ert stöd idag. Jag försöka försvara SweClockers och Sveriges färger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aizu:

Då så, tack.

Det var väl inte svårt att förtydliga det, att en ASUS "partner" bryter inte mot att delta i eran ASUS tävling.
Första gången jag hör sånt, men det är info som ni länkar i artikeln och att tittare väljer vinnaren är inte ett svar om vem får delta.

Fick en dålig eftersmak så tonläget följde efter, sen om det är på liv och död? Den som lever får se.

Jag tror snarare det har att göra med att Rauf är kvalificerad och bra på de egenskaper som efterfrågas vid eventet, inte så att Asus väljer sina egna bara för de kan. Alla som sökte hade nog en chans, men inte alla kan mäta sig med hans erfarenhet skulle jag gissa. Självklart sticker det lite i ögonen, men det är verkligen lite i min värld. Inte så att han är anställd eller gör dessa saker på heltid...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Heja heja @JonasT och @Rauf !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

Du tolkar in lite väl mycket av vad som står på en webbsida (hwbot). För det första så är det samröre jag har med Asus R&D i Taiwan (och specifikt då deras lilla xoc-avdelning), inte Asus Norden. Partner kanske indikerar att jag skulle vara anställd eller på något sätt få betalt av Asus, men så är inte fallet. Att vara extremöverklockare är inte på något sätt ett liv i lyx och glamour, jag jobbar 100% inom en helt annan bransch och bedriver all överklockning på fritiden. Dock så har jag viss spons av Asus R&D, vilket innebär att jag får låna ett moderkort (engineering sample, utan kylflänsar, led-skärmar och allt annat lull lull). De förmedlar även kontakt så att jag får låna en CPU från Intel eller AMD (även det engineering sample). Med hjälp av detta så slår jag rekord som Asus Taiwan sedan använder för lite PR. Att skaffa flytande kväve, kylpasta, grafikkort, ram, binna fler cpuer etc är saker som är helt upp till mig själv att ordna eller bekosta. Om denna hobby med en väldigt begränsad support skulle utesluta mig från allt annat som har med andra avdelningar av t.ex. Asus att göra så skulle det vara århundradets sämsta deal, det kan jag lova

Extremöverklockning är en hobby, men en väldigt rolig (och dyr) sådan, så jag tar såklart tacksamt emot all hjälp jag kan få. Nu har jag berättat mer än jag behöver och kanske borde, men jag vill vara så transparent som möjligt för att det här inte ska missuppfattas eller få helt fel proportioner.

Edit: Jag blev också tipsad och påhejad av flera medlemmar här på forumet att ansöka till detta event och det är jag stolt och tacksam för och hoppas att jag fortsatt har ert stöd idag. Jag försöka försvara SweClockers och Sveriges färger

Lycka till! Välförtjänt! Det viktigaste är såklart att spöa finnarna och med dina erfarenheter och kunskaper kanske även vi lekmannamän kan lära oss något!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Lite vänskapligt snack mellan Sverige och Finland minutrarna innan de ska gå live!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Expertgissare

Heja lag Sweclockers, @JonasT och @Rauf
Ska bli kul att titta på, kommer dock inte kolla i ett sträck, utan tittar in lite då och då för att heja

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd

Heja Sverige! Piska nu finnarna med deras eget basturis!

Skrivet av Alling:

Sändningen leds av den välkände e-sportkommentatorn Auguste "Semmler" Massonnat

Det var en överraskning, må jag säga! ⭐

Haha ja, jag blev också förvånad. Trodde först att det var "någon som var väldigt lik Semmler."

Roligt att han säger att han måste tona ned entusiasmen för han är så van att skrika när han castar CS:GO!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av UndaC:

https://i.ibb.co/BNT3wnV/C4032862-0-AE1-4312-BB9-D-9686-D0-BEB550.jpg

Lite vänskapligt snack mellan Sverige och Finland minutrarna innan de ska gå live!

Glöm inte att säga åt @rauf att inte bränna processorn nu !

Hoppas ni kör V/F överklockning för att spöa finnarna!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Startar kl 13. Kl 14 startar allt enligt streamen

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Bazisten:

Startar kl 13. Kl 14 startar allt enligt streamen

De kör paus. Streamen drog igång 13

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Ge de finska mumintrollen en rejäl omgång!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Musikälskare

Jag vill se det här som OS gren, ni tar finnarna enkelt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Snacka om misslyckade, försökte komma in och kanske ha en chans att vinna något kul medans man såg lite byggande men med stream delay klarade jag inte ens av att komma förbi matcha mönstret på "7 sekunder..." För att inte tala om skillnaden i sync mellan Twitch och youtube... Resten av streamen verkar bestå av 75% "tillbaka om" och reklam, inte mycket byggandes visas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara rappakalja på den sidan, fattade inget alls.

https://www-io--tech-fi.translate.goog/?_x_tr_sl=fi&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv

Permalänk
Konsolpleb 🕹

YT startades om pga den delay som var i streamen som sabbade quizen. Ny länk här:

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt att se en "match" mellan Sweclockers & IO-tech. Lutar mot att jag håller på IO-tech då jag själv är finne men sen igen så har jag hängt på Sweclockers sedan tonåren och det är absolut min #1 tech sida.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av UndaC:

YT startades om pga den delay som var i streamen som sabbade quizen. Ny länk här:
https://youtu.be/flY-Gy-S1EA

Btw Asus förstörde väl lite för sig själva angående kahoot, de glömde aktivera epost så jag vet inte hur de ska kunna spara poäng för folk över flera vändor? Kanske dags att ni tar över o hostar någon slags tävling på hemsidorna?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av andra94:

Btw Asus förstörde väl lite för sig själva angående kahoot, de glömde aktivera epost så jag vet inte hur de ska kunna spara poäng för folk över flera vändor? Kanske dags att ni tar över o hostar någon slags tävling på hemsidorna?

😬

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=YJY-6BkpPq0

Vi hoppas kunna återskapa dramatiken, spänningen och resultatet från videon ovan.

Jag ska stå på min IKEA Markus och vråla från tårna!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf44XGh5apbB6Kr31tID...

In och rösta på Sweclockers, finnarna kan ju inte vinna.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Extrapaj:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf44XGh5apbB6Kr31tID...

In och rösta på Sweclockers, finnarna kan ju inte vinna.

Med tanke på att hela chatten bara pratar finska så kan vi nog konstatera att Sverige kommer bli ägda om inte fler hoppar in och röstar. Nuuuuuuu!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Med tanke på att hela chatten bara pratar finska så kan vi nog konstatera att Sverige kommer bli ägda om inte fler hoppar in och röstar. Nuuuuuuu!

Ja jag tänkte det. Dock lär de förlora på resten av punkterna

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Extrapaj:

Ja jag tänkte det. Dock lär de förlora på resten av punkterna

Det får vi verkligen hoppas!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Synd bara att det är olika info man får från Streamen VS Inet.

Streamen säjer "first come first served" på GPU'er och info på måndag.
Inet : Lotteri och info på onsdag.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |