i5-12600K uppgraderingspaket. Fingret på köpknappen!

Permalänk
Medlem

i5-12600K uppgraderingspaket. Fingret på köpknappen!

Dator i signatur ska fräschas upp och har plockat ihop lite saker jag tänkte byta upp. Har jag plockat ihop bra saker? Har försökt hålla nere priset men är inte främmande att bli övertalad att lägga på några kronor. Dator används till FPS spel och ska kompletteras med ett 3060ti som är på väg till mig.

Alla kommentarer uppskattas!
(Undrar också om min fractal kelvin s24 AIO är kompatibel med i5an?)

**UPPGRADERINGSPAKETET**

Tagit bort rop på hjälp i rubrik /Andreaz1, mod
Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Samsung Sverige

Detdär ser bra ut Jag hade inhandlat samma grejer som du ifall jag köpte nytt. Möjligtvis lite snabbare RAM ifall du har budgeten till det?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Detdär ser bra ut Jag hade inhandlat samma grejer som du ifall jag köpte nytt. Möjligtvis lite snabbare RAM ifall du har budgeten till det?

har fruktansvärt dålig koll på ramminnen. något förslag?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Ser bra ut!

Din nuvarande kylare är kompatibel med Alder Lake, verkar räcka med att beställa ett uppgraderingskit från Fractal.

Personligen skulle jag peta in 32GB RAM direkt om budget finns, till exempel:
https://www.inet.se/produkt/5304531/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...

Prioritera mängd i stället för snabbhet på RAM, allt lika med eller över 3200 MHz är mer än fine hastighet, över det kommer ge försumbara skillnader, iaf på DDR4-plattformen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ser bra ut!

Din nuvarande kylare är kompatibel med Alder Lake, verkar räcka med att beställa ett uppgraderingskit från Fractal.

Personligen skulle jag peta in 32GB RAM direkt om budget finns, till exempel:
https://www.inet.se/produkt/5304531/corsair-32gb-2x16gb-ddr4-...

Prioritera mängd i stället för snabbhet på RAM, allt lika med eller över 3200 MHz är mer än fine hastighet, över det kommer ge försumbara skillnader, iaf på DDR4-plattformen.

Beställning lagd. Tog 32 gig. Tack ska ni ha!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av pi:

Beställning lagd. Tog 32 gig. Tack ska ni ha!

Klokt val! Hoppas du märker en stor skillnad med nya prylarna

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung