Lisa Su: "Playstation 5 finns – du är inte beredd att betala priset"

Permalänk
Medlem

Personen som hon sa det till verkar dock representera en schweizisk storbank med tiotals miljarder i vinst. Skulle tro att Lisa vet om det här när hon säger att han har råd.

Tror inte direkt att det är det svaret hon skulle ge till någon här eller om det varit en journalist från någon techsida.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Radolov:

Personen som hon sa det till verkar dock representera en schweizisk storbank med tiotals miljarder i vinst. Skulle tro att Lisa vet om det här när hon säger att han har råd.

Tror inte direkt att det är det svaret hon skulle ge till någon här eller om det varit en journalist från någon techsida.

Tror inte man ska tolka hennes svar som direkt riktat mot personen som ställde frågan även om hon använder ordet "you".

Edit: Jag verkar ha förutsatt för mycket:
#19374575

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Otroligt tondövt uttalande. Högmod går före fall, fick de flesta lära sig redan i förskolan, men inte Lisa Su tydligen. Hon brukar ju vara ganska vettig annars så man undrar ju vad som flugit i henne nu

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Personen som hon sa det till verkar dock representera en schweizisk storbank med tiotals miljarder i vinst. Skulle tro att Lisa vet om det här när hon säger att han har råd.

Tror inte direkt att det är det svaret hon skulle ge till någon här eller om det varit en journalist från någon techsida.

Vad som sas exakt i intervjun.

John Pitzer: "A year ago, virtually, I complain that I couldn't find an Xbox or a PlayStation. We're a year later, I still can't find them. I'm pretty cheap. I don't want to pay 2x or 3x the retail."

Lisa Su: "You can find them, you're not just willing to pay for them."

Storm i ett jävla vattenglas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Otroligt tondövt uttalande. Högmod går före fall, fick de flesta lära sig redan i förskolan, men inte Lisa Su tydligen. Hon brukar ju vara ganska vettig annars så man undrar ju vad som flugit i henne nu

Vad är det som är så otroligt tondövt?

John Pitzer: "Ett år sedan klagade jag på att jag inte kunde hitta en Xbox eller PlayStation. Nu ett år senare kan jag fortfarande inte hitta dom. Jag är ganska snål. Jag vill inte betala 2x eller 3x rekommenderat försäljningspris."

Lisa Su: "Du kan hitta dom, du vill bara inte betala för dom."

John Pitzer tjänar väl nånstans mellan 5-10 miljoner kr om året skulle jag tro. Om det räcker.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Har märkt sedan lanseringen utav Zen 3 att AMD har fått en taskigare attityd än Intel haft på över ett decennium. Finns ingen anledning att köpa deras dyra produkter som ligger bakom konkurrenterna på både CPU- och GPU-sidan.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Jumpcut:

Vad är det som är så otroligt tondövt?

John Pitzer: "Ett år sedan klagade jag på att jag inte kunde hitta en Xbox eller PlayStation. Nu ett år senare kan jag fortfarande inte hitta dom. Jag är ganska snål. Jag vill inte betala 2x eller 3x rekommenderat försäljningspris."

Lisa Su: "Du kan hitta dom, du vill bara inte betala för dom."

John Pitzer tjänar väl nånstans mellan 5-10 miljoner kr om året skulle jag tro. Om det räcker.

Inget som sägs i ett sådant här sammanhang är att ta för en personlig konversation. Det är både John och Lisa medvetna om.

Johns fråga är att betrakta som allmänhetens fråga, Lisas svar är att betrakta som ett svar till allmänheten.

Det är ett confcall med multimationella bolag, inte en personliga fråga från en snubbe som vill köpa ett PS5

Edit: Jag verkar ha förutsatt för mycket:
#19374575

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Hatet stänker här inne, aja, får kolla en annan tråd!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Tycker man inte om priset, så ska man låta bli att köpa, inte bara för sin egen skull utan för alla andra.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ibland:

Förstår faktiskt inte vad folk klagar på. Det är väl självklart att ett rekommenderat pris inte ska ses som ett självklart pris med allt som hänt senaste åren. Förstår inte varför folk blir irriterade på att butiker tar ut högre pris på produkter utan räknar kallt med att de ska göra en förlustaffär för att du som slutkonsument ska få köpa din nöjesburk till lanseringspris, det är ju rent av idiotiskt att svenska återförsäljare fortsätter att släppa ps5 och xbox till samma pris. Det är precis som i politiken att de som klagar mest hörs också mest, skärp er för fan, sluta skrämma återförsäljarna för att de vill ha en fungerande verksamhet. Blir typ mörkrädd hur folk tänker och tycker. Allting är inte alltid för alla, har du inte råd så har du inte råd. Vill du ha råd, gör något åt din inkomstsituation men bli inte arg för att du inte får trycka på X,Y,A och B på kvällarna på allra senaste modellen. Finns så mycket jag vill skriva men jag orkar inte, men var tvungen att säga något.

Många ovan skriver, konstigt uttalande, för att det kommer bli hatat av massan. Men tänk en gång till vad orden hon säger faktiskt betyder? Det stämmer ju mycket riktigt? Varför ska man linda in allt i bomull? Är det inte bättre att säga sanningen?

Problemet är väl inte att butiker tar ut sin vinst utan snarare att vi är tvugna att köpa av scalpers

Permalänk
Medlem

John Pitzer verkar inte vara helt uppdaterad och det känns som han fortfarande lever kvar i den här tiden, förvisso en intervju från 2013 men nånstans känns det som han inte är riktigt med i dagens verklighet.

"That's what Moore's Law is. Effectively, what does that mean? Semiconductors can take down cost by 50% every 18 months, or for the same cost, they can double performance."

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Nyckeln här är att få är beredda att betala priset. Det är inte bra för Sony och Microsoft. Den bristande tillgången på material idag är mycket allvarlig och den värsta som drabbat världen sedan andra världskriget. Om vi inte kan vända utvecklingen med bristande tillgång och prisuppgångar bör utvecklingen av nya produkter istället bromsa in. Sony bör alltså avbryta eventuell utveckling av ps 6 (Om nu den skulle vara under utveckling) och använda de kretsarna för att säkerställa tillräcklig produktion av ps5

Permalänk
Musikälskare

Vilken tomte, tondövt uttalande

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Inget som sägs i ett sådant här sammanhang är att ta för en personlig konversation. Det är både John och Lisa medvetna om.

Johns fråga är att betrakta som allmänhetens fråga, Lisas svar är att betrakta som ett svar till allmänheten.

Det är ett confcall med multimationella bolag, inte en personliga fråga från en snubbe som vill köpa ett PS5

Jag fattar det, är inte helt tappad Finns det något klipp man kan lyssna på? Det hade varit intressant att höra tonen etc. Det kan ju vara så att Lisa gör en lite personlig vinkel med att "DU vill inte betala för det" exempelvis, men det måste man ju höra för att förstå.

Sen är det ju så att i USA är det verkligen inga konstigheter med tillgång / efterfrågan och att betala ganska mycket mer i början. Exempelvis nu vid lansering av nya Ford Bronco så kostar den ca en halv miljon över rekommenderat försäljningspris.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Vad är det som är så otroligt tondövt?

John Pitzer: "Ett år sedan klagade jag på att jag inte kunde hitta en Xbox eller PlayStation. Nu ett år senare kan jag fortfarande inte hitta dom. Jag är ganska snål. Jag vill inte betala 2x eller 3x rekommenderat försäljningspris."

Lisa Su: "Du kan hitta dom, du vill bara inte betala för dom."

John Pitzer tjänar väl nånstans mellan 5-10 miljoner kr om året skulle jag tro. Om det räcker.

Om uttalandet gäller endast specifikt honom är det tondövt därför att det bidrar till att normalisera de äckligt höga priserna just nu.

Ser man det ur ett bredare perspektiv så är det också tondövt därför att det kommer tolkas som om lösningen på bristen helt sonika är att höja priset. Sätter man ett pris som ingen vill betala och säljer minst en produkt kommer den alltid att gå att få tag på, alltså är det ingen brist.

Och det är klart att när miljontals kunder vill ha något men väldigt få kan betala det rådande priset så sticker ett sådant här uttalande extra mycket i ögonen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Problemet är väl inte att butiker tar ut sin vinst utan snarare att vi är tvugna att köpa av scalpers

jo men det har ju med att butiker inte tar ut rätt pris. Hade de tagit marknadsvärdet istället så hade den som faktiskt velat ha ett ex PS5 kunnat köpa det i första hand istället för en tjomme på tradera.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på min PS5 innan jul förra året, trots ingen förhandsbokning, för normalt butikspris.

Min kollega gick in och förhandsbokade på Mediamarkt i butik för 1,5 vecka sedan och fick sin levererad idag. De är inte omöjliga att få tag på och gissar att tillgången kommer vara god framöver.

Jag hade kanske tur men nu krävs det knappast någon tur för att få tag på en innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Förstår faktiskt inte vad folk klagar på. Det är väl självklart att ett rekommenderat pris inte ska ses som ett självklart pris med allt som hänt senaste åren. Förstår inte varför folk blir irriterade på att butiker tar ut högre pris på produkter utan räknar kallt med att de ska göra en förlustaffär för att du som slutkonsument ska få köpa din nöjesburk till lanseringspris, det är ju rent av idiotiskt att svenska återförsäljare fortsätter att släppa ps5 och xbox till samma pris. Det är precis som i politiken att de som klagar mest hörs också mest, skärp er för fan, sluta skrämma återförsäljarna för att de vill ha en fungerande verksamhet. Blir typ mörkrädd hur folk tänker och tycker. Allting är inte alltid för alla, har du inte råd så har du inte råd. Vill du ha råd, gör något åt din inkomstsituation men bli inte arg för att du inte får trycka på X,Y,A och B på kvällarna på allra senaste modellen. Finns så mycket jag vill skriva men jag orkar inte, men var tvungen att säga något.

Många ovan skriver, konstigt uttalande, för att det kommer bli hatat av massan. Men tänk en gång till vad orden hon säger faktiskt betyder? Det stämmer ju mycket riktigt? Varför ska man linda in allt i bomull? Är det inte bättre att säga sanningen?

Tack! Precis vad jag tänkte. Fattar inte hur det det kan vara så upprörda över att hon säger som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Låter som något Jensen Huang skulle ha sagt lol.

Fick ett gott skratt då de är kusiner. 😂

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tror inte man ska tolka hennes svar som direkt riktat mot personen som ställde frågan även om hon använder ordet "you".

Det låter inte så på den som länkade citatet som har fått störst spridning (nej, jag visste inte om det tidigare utan hittade det när jag letade runt).

"For the record guys, this is a case of a hilarious transcript putting things a little out of context.
If you listen to the audio, it's not a response, but rather Lisa and Pitzer are talking over one another here.
(still a hilarious excerpt either way)"

"Except I did elaborate. The two people were talking over one another, which isn't reflected in the transcript because you can't with this kind of transcript. There's no indication for when either person spoke. The SeekingAlpha article has the audio on it, check for yourself."

Jag hade gärna själv lyssnat på det. Om du har bevis för motsatsen så lyssnar jag gärna på det.
Jag tänker dock inte registrera någon profil på seekingalpha bara för att lyssna på något som tar 10 sekunder...

EDIT: AMD har även bekräftat för hardware unboxed att det var menat som ett skämt mellan två personer.

Permalänk

Lite intressant att det i alla butiker jag försökt förhandsboka en PS5a så har det vart helt stopp. Går icke, nopedi nope nope. Provat fysiskt 3 olika Mediamarkt och 3 Elgiganten, 2 Netonnet mfler, samt några mindre firmor via mail, dock inga svar där än. Har försökt sedan släppet ungefär en butik varannan månad. Har scoutat nätet, ställt mig i kö hos dom det går hos (komplett, inet, webhallen). Det enda jag kan se som är tillgängligt för en vanlig medelsvensk är att köpa från scalpers. Då ofta ett par tusenlappar mer och jag vinner aldrig de budgivningarna (tradera).

Har ni några tips hur jag ska få tag på en ? Icke digital edition.
Helst innan PS6 släpps (då de lär släppas då endast till scalpers).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Men varför gäller den typen av avtal bara svenska större återförsäljare och inte i andra länder? Eller gäller det även i andra länder, men inte USA? Strider den typen av avtal mot amerikanska grundlagar eller nåt i den stilen?

Kollade lite snabbt Target och Bestbuy i USA, båda har MSRP som pris på ps5. Brukar andra butiker ha högre än MSRP menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Om butiker anpassar priserna efter tillgång och efterfrågan, vad ska då alla scalpers leva av? Ska de behöva ta ett 5-17 jobb som oss andra? Nej, butiker bör göra som i sverige och endast sälja dem till ordinariepris. Jättebra är om det inte går att förboka, utan det handlar om att spamma F5 tangenten på deras websida var 5 minut i något år för att se om en konsol har kommit in.

Inom precis alla andra områden än datorteknik så anpassar priserna efter tillgång, det blir då en helt naturligt regleringen av grejerna och det finns att köpa om man så vill betala för det. Denna reglering används på livsnödvändiga saker som mat och bostad.
Men spelkonsol av någon anledningen är en helig gran som inte samma reglering får införas på.

Tänker på någon som sitter ute med en lapp där det står, är hungrig har ej pengar till mat. En annan bredvid sitter med liknande lapp, är spelsugen har ej pengar till en ps5a. Vem är det mest synd om? Ja, den första med maten så är det för fler okej att priserna regleras efter tillgång så alla inte har råd och det blir en klassfråga.

Mat har väl alltid varit en klassfråga? Det gäller eg även elektronik bara att folk är mer bortskämda idag. Barn får allt för dyra prylar i tidig ålder. Vem vet hur de finansieras? Troligen lån osv. PS5 är den dyraste konsollen hittills så jag förstår inte riktigt hur du kan försvara ett ännu högre pris. Är väl kanon att dem i största möjliga mån försöker sälja dem till msrp? Hade varit jäkligt tråkigt om de hamnade på samma priser motsvarande dagens grafikkort. De kostar ju för fasen som hela min förra spelburk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Förstår faktiskt inte vad folk klagar på. Det är väl självklart att ett rekommenderat pris inte ska ses som ett självklart pris med allt som hänt senaste åren. Förstår inte varför folk blir irriterade på att butiker tar ut högre pris på produkter utan räknar kallt med att de ska göra en förlustaffär för att du som slutkonsument ska få köpa din nöjesburk till lanseringspris, det är ju rent av idiotiskt att svenska återförsäljare fortsätter att släppa ps5 och xbox till samma pris. Det är precis som i politiken att de som klagar mest hörs också mest, skärp er för fan, sluta skrämma återförsäljarna för att de vill ha en fungerande verksamhet. Blir typ mörkrädd hur folk tänker och tycker. Allting är inte alltid för alla, har du inte råd så har du inte råd. Vill du ha råd, gör något åt din inkomstsituation men bli inte arg för att du inte får trycka på X,Y,A och B på kvällarna på allra senaste modellen. Finns så mycket jag vill skriva men jag orkar inte, men var tvungen att säga något.

Många ovan skriver, konstigt uttalande, för att det kommer bli hatat av massan. Men tänk en gång till vad orden hon säger faktiskt betyder? Det stämmer ju mycket riktigt? Varför ska man linda in allt i bomull? Är det inte bättre att säga sanningen?

Word

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrS1monsson:

Helt korrekt, de erbjuder en produkt för ett pris. Antingen så tycker du dealen är bra och köper eller så köper du inte.. Speciellt när det gäller en lyxprodukt..

Menar du att det är ok med ockerpriser och att det är ok med orättvisor?

Världen ska vara jämlik, punkt slut.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Äh det där gjorde twitter-ronderna i förrgår och ett uttdrag ur ett konferrenssamtal för investerare är inget uttalande.
"AMD got in touch to clarify Lisa's statement was 100% intended as a joke and that they don't actually expect people to just accept higher prices. The rest of the conversation included a full answer talking about supply issues." - Steve Walton Hardware Unboxed. (som också reagerade mycket negativt först, när det var en nyhet)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd justerad*

Man behöver inte hålla med varandra men försök att undvik att sätta otrevliga epitet på meningsmotståndare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av NordhNet:

*tråd justerad*

Man behöver inte hålla med varandra men försök att undvik att sätta otrevliga epitet på meningsmotståndare

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Förstår faktiskt inte vad folk klagar på. Det är väl självklart att ett rekommenderat pris inte ska ses som ett självklart pris med allt som hänt senaste åren. Förstår inte varför folk blir irriterade på att butiker tar ut högre pris på produkter utan räknar kallt med att de ska göra en förlustaffär för att du som slutkonsument ska få köpa din nöjesburk till lanseringspris, det är ju rent av idiotiskt att svenska återförsäljare fortsätter att släppa ps5 och xbox till samma pris. Det är precis som i politiken att de som klagar mest hörs också mest, skärp er för fan, sluta skrämma återförsäljarna för att de vill ha en fungerande verksamhet. Blir typ mörkrädd hur folk tänker och tycker. Allting är inte alltid för alla, har du inte råd så har du inte råd. Vill du ha råd, gör något åt din inkomstsituation men bli inte arg för att du inte får trycka på X,Y,A och B på kvällarna på allra senaste modellen. Finns så mycket jag vill skriva men jag orkar inte, men var tvungen att säga något.

Många ovan skriver, konstigt uttalande, för att det kommer bli hatat av massan. Men tänk en gång till vad orden hon säger faktiskt betyder? Det stämmer ju mycket riktigt? Varför ska man linda in allt i bomull? Är det inte bättre att säga sanningen?

Det är inte konstigt att folk blir arga och irriterade över alla höga priser som finns. Och det är inte alltid så lätt att bara "ändra på sin inkomstsituation" som du verkar tro. Många är fattiga och kan inte unna sig det som de vill unna sig p.g.a. orättvisor i samhället på flera plan. Många får aldrig chansen i livet alls, t.ex. Det tycker jag är för jävligt. Varför ska vissa få allt i livet men andra ska lida en massa? Förklara gärna det för mig.

Skrivet av wounds:

Kämpa swec community! Stå upp för rätten att få en PS5a till lanseringspris. Nästa steg är ett demokratiskt pris på bitcoin samt att alla ska ha råd med rysk kaviar.

Ja vad är det för fel på lite jämlikhet? Är själv duktigt trött på alla klasskillnader och orättvisor.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Radolov:

Det låter inte så på den som länkade citatet som har fått störst spridning (nej, jag visste inte om det tidigare utan hittade det när jag letade runt).

"For the record guys, this is a case of a hilarious transcript putting things a little out of context.
If you listen to the audio, it's not a response, but rather Lisa and Pitzer are talking over one another here.
(still a hilarious excerpt either way)"

"Except I did elaborate. The two people were talking over one another, which isn't reflected in the transcript because you can't with this kind of transcript. There's no indication for when either person spoke. The SeekingAlpha article has the audio on it, check for yourself."

Jag hade gärna själv lyssnat på det. Om du har bevis för motsatsen så lyssnar jag gärna på det.
Jag tänker dock inte registrera någon profil på seekingalpha bara för att lyssna på något som tar 10 sekunder...

EDIT: AMD har även bekräftat för hardware unboxed att det var menat som ett skämt mellan två personer.

Doh. I stand corrected. Uppdaterade båda mina inlägg

Visa signatur

240p är livet