Ny nätadapter till Google Nest Mini (gen2)?

Permalänk
Medlem

Ny nätadapter till Google Nest Mini (gen2)?

Hej,

Jag var lite dum när jag köpte mig en Google Nest Mini andra generationen på nätet och har lyckats få en med UK nätadapter. Jag kan alltså inte sätta in den i mitt vanliga vägguttag.

Är det någon som har förslag på en bra lösning? Jag ser två olika alternativ.

Alternativ 1
Att köpa en UK till svensk reseadapter. Kostar kanske runt hundringen, kommer att fungera, men kanske inte så snyggt beroende på hur synlig väggkontakt jag väljer.

Alternativ 2
Köpa en ny nätadapter. Verkar inte finnas någon officiell reservdel eller så. Men har hittat denna produkt på Netonnet

AC/DC Adapter

Jag är dock inte så kunnig på watt, volt och ampere osv. Är det någon som vet om denna levererar rätt ström? Jag set att en av adaptrarna passar i Nestens uttag.

Det som står på den brittiska väggkontakt jag har är:
Input: 100-240V - 0.4A 50-60Hz Output: 14.0V ~1.1A 15.4W LPS

Stort tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Den du har länkat till går bara upp till 12V och max output 12W. Nest:en vill uppenbarligen ha 14V vilket är en ganska udda spänning, så du får nog leta lite om du ska ha ny strömförsörjning. Reseadaptrar är inte så optimala nej och egentligen inte till för att använda permanent, men vid så låg effekt är det nog rätt lugnt. Se till att välja en någorlunda vettig som inte ramlar sönder om du stöter i den eller något bara.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Rekordmedlem

En universalnätdel men rätt spänning kostar ungefär lika mycket som en ny Nest mini, så endera chansar du på 12V eller så köper du en ny Nest med europlugg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Den du har länkat till går bara upp till 12V och max output 12W. Nest:en vill uppenbarligen ha 14V vilket är en ganska udda spänning, så du får nog leta lite om du ska ha ny strömförsörjning. Reseadaptrar är inte så optimala nej och egentligen inte till för att använda permanent, men vid så låg effekt är det nog rätt lugnt. Se till att välja en någorlunda vettig som inte ramlar sönder om du stöter i den eller något bara.

Skrivet av mrqaffe:

En universalnätdel men rätt spänning kostar ungefär lika mycket som en ny Nest mini, så endera chansar du på 12V eller så köper du en ny Nest med europlugg.

Tack för bra och snabba svar!

Det var ju ett dumt köp…