Permalänk
Medlem

Internet disconnectar under load!

Hej!

Mitt internet kopplar från i 10-15 sekunder när jag har "mycket" igång på datorn samtidigt...

Om jag kör ett spel, discord och typ en stream samtidigt så disconnectar jag ofta. Riktigt störande då man droppar från samtal och spel.

Någon som har en idé på lösning?

MVH Hinken

Permalänk
Medlem

Hur ansluter du till Internet? Via WiFi eller kabel? Vad är det för router? Är routern jättevarm? Har du kollat upptiden på routern efter du haft problem, d.v.s. startar routern om? Vilken nätverkskort? Har du uppdaterat drivrutinerna till nätverkskortet? Andra enheter som också tappar Internet samtidigt?

Permalänk
Medlem

Ansluter via Kabel.

Inte märkt att andra enheter disconnectar samtidigt.

Routern är fortfarande på och live medans jag disconnectas.

Har testat olika routers (tror inte det är problemet).

Nätverkskort: Realtek PCIe GbE Family Controller (?).
Klickar på uppgradera i enhetshanteraren men den säger att bästa versionen är installerad.

Är inte jättehaj på sånt här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av H1NKEN:

Ansluter via Kabel.

Inte märkt att andra enheter disconnectar samtidigt.

Routern är fortfarande på och live medans jag disconnectas.

Har testat olika routers (tror inte det är problemet).

Nätverkskort: Realtek PCIe GbE Family Controller (?).
Klickar på uppgradera i enhetshanteraren men den säger att bästa versionen är installerad.

Är inte jättehaj på sånt här...

Satt själv med ett nätverkskort som hade RTL-8125B chipset som strulade satan, visade sig att dom bästa drivrutinerna som Windows ansåg jag hade inte var dom senaste Realtek hade, drog ner dom nyaste från deras sida och installerade samt valde att den skulle använda den drivrutiner och har inte haft några problem. Detta var ju dock då ett 2,5GbE kort och inte ett GbE kort men känns som det kan vara värt att pröva även för GbE kort Vet att Realtek hade problem med Disconnects vid load vid tidigare drivrutiner i både Linux och Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimdahlvid:

Satt själv med ett nätverkskort som hade RTL-8125B chipset som strulade satan, visade sig att dom bästa drivrutinerna som Windows ansåg jag hade inte var dom senaste Realtek hade, drog ner dom nyaste från deras sida och installerade samt valde att den skulle använda den drivrutiner och har inte haft några problem. Detta var ju dock då ett 2,5GbE kort och inte ett GbE kort men känns som det kan vara värt att pröva även för GbE kort Vet att Realtek hade problem med Disconnects vid load vid tidigare drivrutiner i både Linux och Windows

Tack för tipset!

Detta verkar har funkat