Helgsnack: Utövar du någon sport?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Utövar du någon sport?

Bollsport, skidsport, ridsport eller varför inte e-sport? Dela med dig av sporten eller sporterna du gillar att utöva!

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Höll på med cykling under många år, men drabbades av en skada som satte stopp för det. Förhoppningsvis kan jag en dag bli bra och återuppta det, men pandemiskiten satte käppar i hjulet för min rehab...

Permalänk
Medlem

Ingen riktig sport men jag är regelbunden "gymmare"

Permalänk

Styrkelyft och e-sport, wow arena.

Permalänk
Medlem

Tävlar i sportfiske och har åkt snowboard sedan 1992.

Permalänk
99:e percentilen

Beachvolleyboll ftw! Tog hem SM-guldet i somras till och med … i hejaklacksklassen.

Permalänk
Konsolgrävare

Klättring, både ledklättring och topprep men den senaste tiden har det varit mest bouldering! Superkul! 🧗‍♂️

Permalänk
Medlem

Rank2 i världen för 2021 i min klass i Path of Exile.

Cyklar MTB fast på hobby nivå, kanske provar lite Enduro om några år (behöver ny cykel och en hel del träning först)

Åker längdskidor (dock inte gjort på ett år pga flytt till Göteborg och skidorna är kvar i Norrbotten, men kanske blir lite under jul).

Gymmar 3-6 dagar i veckan.

Så blir en del sportande

Permalänk
Medlem

Brukar köra "dagens" crossfit pass och har även varit med i någon tävling på skoj (långt ifrån någon elite nivå här ). Cycklar mountainbike Downhill och Cross Country lite då och då.

//Anders

Permalänk
Medlem

Offpist och randonee på vintern och katamaran på sommaren. Har börjat springa lite småseriöst och siktar på 45min på milen, inte riktigt där än men det börjar ta sig senaste försöket landa på 48. Föräldraledig nu så lite knepigt att få till äventyren xD men desto lättare att få till löpningen.

/Philip

Permalänk
Medlem

Cyklar Mtb så mycket jag hinner/orkar

Permalänk
Medlem

Fotboll i seniorlag, division 6. Träning 2 dagar i veckan å under säsong matcher under helger, ibland vardagskvällar. Ofta A samt B-lagsmatcher så blir 3-4x i veckan. Fotboll inomhus med kollegor en gång i veckan under höst/vinter/tidig vår. Paddel när tillfällighet ges. Styrketräning 2-4x i veckan. Å så en del CSGO och SC2 men inte professionellt utan som en hobby.

Precis även köpt en spinningcykel att ha bredvid min TV som jag kan sitta å motionera på samtidigt.

Permalänk
Medlem

Kör Crossfit ett par gånger i veckan året runt, sjukt skön träningsform som funkar kanon för mig! Bye bye ryggproblem som jag dragit med tidigare . På sommaren blir det mountainbike och lite löpning. På vintern är det Slalom och skoter som gäller

Permalänk
Medlem

Fotboll eg hela uppväxten, men operation på knät x2, fot x2 och handled fick räcka för att lägga skorna på hyllan.. Numera bara gym

Permalänk
Medlem

Jag tävlar en del i segling även om jag föredrar att inte tävla när jag seglar. Men det räknas nog som en sport, materialsport iaf. Men ställer upp i x antal regattor om året.

Jag håller också på med landsvägscykling och ibland längdskidor men bara för motion och naturen.

Åker även en del snowboard men jag föredrar afterski.

Permalänk
Medlem

Spelar badminton minst en gång i veckan. Men det är mer som en hobby och jag är inte vidare bra i det 😅

Permalänk
Medlem

Simning (axlarna gav upp), badminton (svårt att hitta någon att spela med), padel(för det är lätt att hitta någon att spela med) och nu ger jag soffpotatis ett försök.

I sann Sweclockers-anda gäller det att man har top-notch utrustning oavsett vad man än gör och man ska självklart prisjämföra och köpa det som är mest bang for the buck. Sen slutar man direkt efter att man köpt in allt.

Permalänk
Medlem

När inte knät spökar spelar jag basket. I övrigt regelbunden gymråtta.

Permalänk
Medlem

Badminton med kollegerna två gånger i veckan, brukar bli oftast bra spel så det räcker med sport för min del

Permalänk

Cyklar mycket MTB enhjuling.
Mycket längdskidor på vintern.
Gym 3-5 gånger i veckan.

En del annat också, beroende på väder och humör

Permalänk
Medlem

MTB sen många många år tillbaka, så långt tillbaka i tiden som t o m före elevated chainstay och bar ends. Thumbshifters rules!

Permalänk
Medlem

Måndag: innebandy
Tisdag: innebandy
Onsdag: gym
Torsdag: innebandy
Fredag: gym morgon, padel kväll.
Lördag: vila
Söndag gym.

Därutöver försöker jag klämma in aktiviteter då det finns tid som badmin, tennis och lite sporadisk hockey

Permalänk
Medlem

Bowlar men det har legat på is hela pandemin. E-sport är väl att ta i men jag kör en del onlineracing, vilket ibland kan vara rätt fysiskt.

Permalänk
Medlem

Jag cyklar till jobbet, i -7°C

Permalänk
Medlem

Discgolf. Riktigt medioker om inte nästan dålig på det! Men ett ace (eller hole in one, eller vad man kallar det nuförtiden) har det hunnit bli!

Åker skidor också vid tillfällen. Har en bmx i garaget som sällan kommer till användning!

Permalänk
Medlem

Bangolf samt dart på ren hobbynivå.

Bågskytte har hamnat på hyllan pga pandemin.

Började under sensommar/höst med flugfiske och blev helt hooked 🥰
Så nu spenderar man på tok för mycket pengar på roliga saker man troligen inte behöver 😊

Permalänk
Medlem

Alpinskidåkning i många former. Pist, offpist och toppturer har det blivit en del genom åren. Började även åka lite långfärdsskridskor förra vintern, så förhoppningsvis blir det mer av det i år.

Lite segling och vandring på somrarna.

Permalänk
Medlem

Gymråtta sedan många år men har gett upp bodybuilding när man inser att man faktiskt behöver "hjälp" för att bli stor.

Kör lite MMA,Thai och SW när lusten och orken finns.

Sommaren ägnas åt bankörning med motorcykeln.

Permalänk
Lego Master

Spelade Airsoft i många år, men slutade lite innan ungarna bestämde sig för att dyka upp.
Saknar det som tusan, bra "träningsform" kombinerat med ett sinnessjukt nördigt intresse, där man kan shimsa om en gearbox i flera timmar innan man justerar hopupen och chronar bössan efter VSAF-reglerna.

God I miss it.

Permalänk
Medlem

Tidigare var det cykling o klättring. Idag är det jaga runt efter småbarnen hemma eller agera klätterställning.