Permalänk
Medlem

Datorskärm som TV

Hej!

Kommer ev hamna i en mindre lägenhet där jag tvingas välja mellan TV eller datorrigg. Vill därför ha insyn i hur andra har löst det genom att använda datorskärmen som TV? Finns det några datorskärmar med fjärrkontrollslösningar tex? Har någon tips för detta?

Jag har större krav på gaming än på schysst TV så ni vet vart tyngden ligger om det inte var uppenbart 😉

Tack på förhand alla fellow gamers, nerds och tekniktroll !

Visa signatur

Min dator är mitt värde på Sweclockers har jag förstått
Fractal Design Meshify 2 C Mid Tower | Asus ROG STRIX B550-F | AMD R7 5800X3D 3.4 GHz | PowerColor Radeon RX 7900 XT 20GB HellHound | Corsair Vengeance LPX 2X16 GB 3200 Mhz | Samsung 980 250 GB M2 | Western Digital Black SN850 2 TB M.2 | Corsair RM1000x 1000 W 80+ Gold | Samsung Odyssey G9 49.0" | https://pcpartpicker.com/list/3dst6D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Bildexpert 📺

Det är idag fullt möjligt att använda en TV som datorskärm. Men en datorskärm som TV har väldigt mycket emot sig. Men det beror också på vad man menar med "TV"? Betydelsen av "TV" är idag spretigt som omfattar allt från att titta på skogs-tv från ett random hål i väggen, parabol, antenn på taket, retrohörna med VHS och retrokonsoler, youtubande, till streaming med låg kvalitet, streaming med hög kvalitet, till casting, till gaming, till hemmabio med 4K Blu-ray som högsta prioritet, till något som bara ska rulla nyheter hela dagarna. Oftast ett urval av allt detta.

Idag är en TV bäst på att vara TV och merparten av ovan. En del av ovan kan tillgodoses via en datorskärm men långt ifrån allt. Är du ute efter en fjärrkontroll i klassisk betydelse är det en TV du ska leta efter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Samsung Sverige

Finns olika alternativ till detta, bland annat denna

https://youtu.be/qGs9H2cd-sI

Den begräsas dock av om du vill ha större storlek på skärmen

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel