Tips på läsplatta för låna böcker från bibliotek

Permalänk
Medlem

Tips på läsplatta för låna böcker från bibliotek

Hej,

Vilken läsplatta/läsplattor är det som gäller idag om man vill kunna låna böcker från bibliotek direkt till läsplattan? Hört att Kobo ska vara en av de, finns det fler alternativ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funderar på en Kobo, vet inte vilken dock. Göteborgs bibliotek verkar iaf fungera med kobo men går det att fixa ett digital lånekort via deras hemsida för att låna böcker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Funderar på en Kobo, vet inte vilken dock. Göteborgs bibliotek verkar iaf fungera med kobo men går det att fixa ett digital lånekort via deras hemsida för att låna böcker?

Du kan alltid skaffa digitala lånekort någon annanstans om det inte finns specifikt i Götet. Jag har både i Karlstad, Luleå och Malmö trots bosatt i Stockholm.

Permalänk

I Göteborg måste man hasa sig iväg till ett bibliotek för att hämta upp sitt lånekort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultrabrite:

I Göteborg måste man hasa sig iväg till ett bibliotek för att hämta upp sitt lånekort.

Behöver man dock ett fysiskt lånekort om man ska låna digitalt?

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av Kobo Clara, Kobo Libra 2 och Pocketbook touch hd3? Dras just nu mot Kobo Clara pga den mer kompakta storleken och för jag kan få den för 1260 med studentrabatt.

Permalänk
Medlem

Tips är att skaffa lånekort i Malmö om du inte pallar ge dig iväg till bibblan:
https://www.malmo.stadsbibliotek.org/selfreg*swe

Då får du endast låna digitalt såklart, böcker och film spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Nån som har erfarenhet av Kobo Clara, Kobo Libra 2 och Pocketbook touch hd3? Dras just nu mot Kobo Clara pga den mer kompakta storleken och för jag kan få den för 1260 med studentrabatt.

Jag har en Kobo Libra H2O som jag är jättenöjd med! Bra storlek, upplösning och ergonom. Jag gillar att den har ett "grepp" på sidan och även knappar där.

Biblioteksböcker har jag alltid hämtat via dator så jag kan inte kommentera funktionen att hämta direkt från plattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Tips är att skaffa lånekort i Malmö om du inte pallar ge dig iväg till bibblan:
https://www.malmo.stadsbibliotek.org/selfreg*swe

Då får du endast låna digitalt såklart, böcker och film spelar ingen roll.

Yes ska kolla in det. Tack för tipset.