Köpråd dator för videoredigering budget ca 25000

Permalänk
Medlem

Köpråd dator för videoredigering budget ca 25000

Hej!

Det var länge sen jag köpte en ny pc och har inte riktigt hängt med i utvecklingen. Jag vet att CPU är det viktigaste när det kommer till videoredigering, men jag har för mig att GPU inte är lika hög prio. Man kanske kommer undan med att köpa ett billigare kort med tanke på priserna just nu? Jag vet att jag behöver iaf 64 gig ram och 2 st 8TB diskar förutom en ssd systemdisk. Någon som har några bra ideer på bygge? Uppskattar alla tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brrrapper:

Hej!

Det var länge sen jag köpte en ny pc och har inte riktigt hängt med i utvecklingen. Jag vet att CPU är det viktigaste när det kommer till videoredigering, men jag har för mig att GPU inte är lika hög prio. Man kanske kommer undan med att köpa ett billigare kort med tanke på priserna just nu? Jag vet att jag behöver iaf 64 gig ram och 2 st 8TB diskar förutom en ssd systemdisk. Någon som har några bra ideer på bygge? Uppskattar alla tips!

Alternativ
Enda jag la till va en SSD scratch disk så du kan köra projekten på en SSD och en SSD med operativ och 2st mekaniska på 8tb

AMD alternativ

Intel alternativ dubbelkolla om kylaren har mounting kit annars får du köp de separat

Grafikkort försök hitta ett 3060 ti eller 3070 för 5-8tkr