Tråden för 2-kanals stereo med högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Sund tanke kring DIRAC-stöd eller ej.. Jag håller egentligen med dig men
magkänslan drar åt Cambridge-enheten ändå p.g.a display & storlek.

Det skiljer ungefär 10k mellan dessa lösningar, så man kan absolut spara en del pengar
Hypox själva säger att Ncore är "10 GÅNGER BÄTTRE" än UcD och det får man väl kanske
ta med en nypa salt, naturligtvis. Jag tror inte, precis som Gurrrra säger, att jag skulle höra
någon skillnad mellan dessa egentligen utan det kvarstår som ett delikat i-landsproblem/beslut.

Intressant! Jag tycker den verkar toppen och framförallt ser den otroligt läcker ut
Tack för din input, har absolut för avsikt att åka till lämplig butik för att klämma lite !

Vill ändå hävda att DIRAC är en game changer, skulle inte välja bort det för en display. Men alla prioriterar vi olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Vill ändå hävda att DIRAC är en game changer, skulle inte välja bort det för en display. Men alla prioriterar vi olika.

Om man kan kalla det för en "kompromiss" så finns ju NAD M10 V2
som påminner mer om Cambridge Evo 150 till utseendet men har
DIRAC och BluOS inbyggt, stöd för MQA samt Hypex Ncore

Permalänk
Skrivet av Litecore:

Sund tanke kring DIRAC-stöd eller ej.. Jag håller egentligen med dig men
magkänslan drar åt Cambridge-enheten ändå p.g.a display & storlek.

Det skiljer ungefär 10k mellan dessa lösningar, så man kan absolut spara en del pengar
Hypox själva säger att Ncore är "10 GÅNGER BÄTTRE" än UcD och det får man väl kanske
ta med en nypa salt, naturligtvis. Jag tror inte, precis som Gurrrra säger, att jag skulle höra
någon skillnad mellan dessa egentligen utan det kvarstår som ett delikat i-landsproblem/beslut.

Intressant! Jag tycker den verkar toppen och framförallt ser den otroligt läcker ut
Tack för din input, har absolut för avsikt att åka till lämplig butik för att klämma lite !

Har inte lust att skriva varför här i tråden om vad jag anser. I mitt tycke är den bättre än den NAD modell du har idag.
Inte jag som skall avgöra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Har inte lust att skriva varför här i tråden om vad jag anser. I mitt tycke är den bättre än den NAD modell du har idag.
Inte jag som skall avgöra.

Fair enough, respekterar detta fullt ut

Permalänk
Medlem

Jag blev med förstärkare i veckan. Yamaha a-s301. Testade dem med ett par roliga högtalare jag hittade på röda korset för en hundring, ska ersättas med ett mindre par om några veckor så det kommer inte se ut sådär framöver :P. Kör på tidal master via chromecast än så länge innan jag har skaffat en audio-caster. I-landsproblem men jag vill inte behöva ha igång tv’n för att lyssna.

Gud vilken uppgradering från tv-ljud. Har inte haft ljudlimpa eller förstärkare tidigare så det är en rejäl uppgradering.

Körde igång Diana ross - i’m coming back och Eva & manu - melancholia. Lät helt otroligt bra. Battlefield 2042 var också otroligt. Har ett par bra hörlurar och en hörlursförstärkare, men det här var en annan upplevelse.

Permalänk

Nån som har någon erfarenhet med KEF LS50 Meta? Jag kör de tillsammans med en Sonos Amp, 2.0 system alltså, tanken är att uppgradera förstärkaren i framtiden så jag är nyfiken på vad folk använder för förstärkare tillsammans med sina.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falukorvig:

Nån som har någon erfarenhet med KEF LS50 Meta? Jag kör de tillsammans med en Sonos Amp, 2.0 system alltså, tanken är att uppgradera förstärkaren i framtiden så jag är nyfiken på vad folk använder för förstärkare tillsammans med sina.

Inte mer än att jag lyssnat på dem i olika sammanhang med olika förstärkare. Tycker de blir bättre med lite mer kraft. Hegel har tidigare demat sina förstärkare med KEF. Finns nog mer prisvärda alternativ om man letar lite.
Tips är att låna hem och jämföra

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av Falukorvig:

Nån som har någon erfarenhet med KEF LS50 Meta? Jag kör de tillsammans med en Sonos Amp, 2.0 system alltså, tanken är att uppgradera förstärkaren i framtiden så jag är nyfiken på vad folk använder för förstärkare tillsammans med sina.

Kan PM dig senare om det inte är akut

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Inte mer än att jag lyssnat på dem i olika sammanhang med olika förstärkare. Tycker de blir bättre med lite mer kraft. Hegel har tidigare demat sina förstärkare med KEF. Finns nog mer prisvärda alternativ om man letar lite.
Tips är att låna hem och jämföra

Det finns inget riktigt svar på vad de själva testar produkterna med för förstärkare.
Det där med Hegel har jag aldrig riktigt blivit klok på. Helt fel kombination.
Ge de till exempel en Bel Canto istället. Låter mycket bättre ihop med KEF.
Jag behåller mina högtalare ett tag till. De får gå till de säger slut.
Allt har bara blivit dyrare och därimot inte bättre

Permalänk
Medlem

Appropå förstärkare med inbyggd streamer så släppt Wiim precis deras Amp. Ett klass-D-steg med ett TPA3255-chip som bådar för ganska så transparent ljud, ger runt 2x100w i 4ohm vilket driver precis vilken högtalare som helst i relativt höga volymer. Spotify Connect, Tidal, Apple, DLNA, Chromecast etc etc, subutgången o relativt kraftfull DSP med både PEQ o vanlig EQ. Den verkar alltså ha det mesta man behöver för en 4-5000kr eller vad den nu kommer hamna på i svensk valuta. Hade jag inte redan haft grejer jag varit nöjd med så hade jag lätt siktat på en sån här!