Ta bort kakor och webbplatsdata när Firefox stängs är gråad

Permalänk
Medlem

Ta bort kakor och webbplatsdata när Firefox stängs är gråad

Rutan för "Ta bort kakor och webbplatsdata när Firefox stängs" är bockad och sedan gråad. Med andra ord går det inte att avbocka den. Det är en bekant till mig som har detta problem. Det är besvärligt för han måste varje gång logga in där han är inloggad och på varje sida han går in på stänga ner cookiesvarnaren.

Killen bad mig titta på det och ändra så den fungerar normalt. Men det var ju inte lätt eftersom rutan som raderar alla cookies när Firefox stängs är grå. Det går alltså inte bocka ur den. Till slut tog jag hem datorn till mig för att fixa felet men efter några timmar har jag gett upp.

Någon som vet hur man får bort det gråade i checkrutan?

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att exportera alla bokmärken, avinstallera och även gå in under C:\Users\XXX\AppData\Roaming\Mozilla och ta bort "Firefox", och göra samma sak under C:\Users\XXX\AppData\Local\Mozilla

Ersätt "XXX" med användarnamn och kör du svensk version så heter det "Användare" istället för "Users".

Sedan installerar du Firefox igen och eventuella plugins. Jag kör uBlock Origin, Cookie Autodelete och NoScript.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Mitt tips är att exportera alla bokmärken, avinstallera och även gå in under C:\Users\XXX\AppData\Roaming\Mozilla och ta bort "Firefox", och göra samma sak under C:\Users\XXX\AppData\Local\Mozilla

Ersätt "XXX" med användarnamn och kör du svensk version så heter det "Användare" istället för "Users".

Sedan installerar du Firefox igen och eventuella plugins. Jag kör uBlock Origin, Cookie Autodelete och NoScript.

OK!
TACK!
Jag kör ditt tips om det inte finns något sätt avavgråa rutan.

Om det finns något lättare sätt att få bort det gråade i rutan (=aktivera rutan) är det välkommet!

Permalänk
Medlem

Har han "Allways use private browsing" på kanske?
https://support.mozilla.org/en-US/kb/private-browsing-use-fir...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Det där låter lovande!
Testade på min egen webbläsare och det blev exakt så som min bekante har det.
Jag borde inte missat det men trodde inte att Historik hade med saken att göra. Jag har ju inte testat på den datorn ännu men ger dig ändå ett stort: TACK!!