Värt att köpa en Xbox One S?

Permalänk
Avstängd

Värt att köpa en Xbox One S?

Hallå! Jag är PC-spelare i grund och botten men flyttade nyligen ihop med tjejen och hade nog tyckt det hade varit kul med en Xbox hemma så vi kan sitta i soffan och lira tillsammans Har kikat på att skaffa en Xbox One men den verkar vara lite väl föräldrad nu, och X är för dyr. En kompromiss blir då en S som ändå verkar kunna klara 4k (kanske har missuppfattat). Lär ju mest lira de gamla klassikerna som Halo, GoW och Soul Calibur ändå.

Bonusfråga: Kommer jag som medlem av PC Master Race orka med att vara låst på 30fps, inte kunna modda spelen osv? 😬

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så saknar Xbox One S stöd för 4k-gaming. Tror Xbox One X var den första modellen med stöd för det.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Menar du One S eller Series S? One är last gen och Series är current gen.

Skulle personligen inte köpa en One idag, dock en series. Varken One S eller Series S klarar av 4K.

Du kommer säkert störa dig på framerate till en början, men förhoppningsvis komma över det

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

S är väl utan skivläsare (inte så hemma på konsoller), och du pratar om att spela äldre spel?
Känns det ju kasst utan skivläsare då begagnade spel till Xbox verkar vara väldigt billiga.

Och bonusen att du äger något fysiskt, inte "hyr" av ett företag

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

@Svullom Som alla andra så antar jag att du väljer mellan Series X och Series S, inte One S och One X då de är förra generationen.

Det handlar som du säger om fps, men också om upplösning.

X Kör ju 4k/60hz eller 1440p+/120hz
S verkar köra typ 1440p/30hz och 1080p/60hz
(Sen finns det väl ett visst dynamiskt spelrum där)

Jag tänker att det beror lite på vad,var och hur mycket du tänkt spela.
Series S räcker nog fint till lite långsammare casual gaming i soffan på TVn, och har du en PC som du "verkligen" gejmar på så är det done deal. Series S med Game Pass är ju extremt prisvärt och du kan spela stor del (typ alla?) på PCn med samma Game Pass när du känner för det.

Men vet du om att du irriterar dig på taskig framerate eller dålig upplösning, alternativt ska spela ganska mycket är det nog ingen idé, då vill du nog ha ett Series X trots allt. Det är dubbelt så mycket pengar men det är priset!

Kika på denna om du vill se lite om upplösning etc https://youtu.be/5xRFvRGMwho?t=246

Permalänk
Medlem

Jag tycker själv att det är series s som är dyr över 3000,
men båda verkar finnas beställbara i Elgiganten butiker och x på Mediamarkt. Webhallen hade också en drop, men de är nog slut nu.

Nackdelen med s är att den inte har minne för 4k texturer, den andra lagring för spel.

Tyvärr är couch coop ovanligt, men pc mot xbox är relativt vanligt.

Permalänk
Medlem

Om du har ett NVIDIA grafikkort och en smart tv kolla upp apparna Moonlight och Steam Link

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Kotan:

S är väl utan skivläsare (inte så hemma på konsoller), och du pratar om att spela äldre spel?
Känns det ju kasst utan skivläsare då begagnade spel till Xbox verkar vara väldigt billiga.

Och bonusen att du äger något fysiskt, inte "hyr" av ett företag

Xbox One S har skrivare, det är Series S inte har det

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Rekordmedlem

Jag köpte en One S när de reades för 995 kr (för att få handkontrollen till Retropie) och det var väl för 3-4 år sedan men nu finns det väl inga nya One utan bara Series.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.