Min đŸ’©-leverans av Airmee av köp hos Webhallen

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Min đŸ’©-leverans av Airmee av köp hos Webhallen

Jag brukar sÀllan skriva gnÀlltrÄdar men detta börjar bli tragikomiskt varför jag mÄste dela med mig och höra om fler har haft samma upplevelser.

23/11, - Jag bestÀller en TV hos Webhallen. Jag fÄr vi bestÀllning vÀlja leveransdag, jag valde hemkörning med Airmee med leverans 29/11. TV:n fanns i lager vid bestÀllning.

29/11 - Ingen bestÀllning levereras och ingen information skickas, varken frÄn Airmee eller Webhallen.
3/12 - SMS frÄn Airmee om leverans frÄn Webhallen och utlovad leverans 4/12. Jag uppdaterar leveransinstruktioner.
4/12 - Ingen TV, ingen info skickas. Leveranshemsidan visar helt plötsligt 5/12
5/12 - Ingen TV, sent pÄ kvÀllen uppdateras hemsidan till "Din försÀndelse Àr försenad, vi Äterkommer med ett nytt leveransdatum om 1-2 dagar"
8/12 - SMS: "Du fÄr leverans idag", sjÀlvklart Àr det lÄst för att Àndra datum och jag Àr borta den kvÀllen. Försöker nÄ Airmee via chatt. Tar 4 försök för att nÄ en kundtjÀnstmedarbetare och cirka 6 timmar totalt dÄ deras chatt har "tekniska problem". Webhallens chatt gick snabbare men de hade ingen möjlighet att justera leveransdag dÄ det var "lÄst hos Airmee". Airmees chatt justerade leverans till 9/12. Skriver bottenbetyg hos Trustpilot hos Airmee.
9/12 - FÄr svar pÄ Trustpilot av Airmee med mailadress, jag anser att inte det Àr aktuellt för jag ska ju fÄ leverans idag... Tar mig hem tidigt frÄn jobbet för att garanterat vara pÄ plats vid hemleveransen som ska ske 17-22. Kl 1730 Àndras hemsidan till att visa "Din försÀndelse Àr försenad, vi Äterkommer med ett nytt leveransdatum om 1-2 dagar".
UPDATE:
10/12 - Kontaktar chatten, tar en timme att komma fram denna gÄngen. Tydligen har paketet försenats dÄ det "felsorterats pÄ terminalen". De har bokat in 11/12, nÀr jag inte Àr hemma. Jag ber dem leverera söndag eller lördag förmiddag. Tydligen levererar bara Airmee stora paket pÄ kvÀllen sÄ nÄgra dagsleveranser finns inte. KvÀll 12/12 Àr nu inbokad.

Vidare valde jag Airmee för att fÄ bÀrhjÀlp med TV:n nu stÄr det att de bara levererar till "curbside", precis som postnord. Rek: Ta postnord istÀllet för de kan iaf leverera med vettig leveranssÀkerhet vs Airmee.

- Skriver mail till Airmee med Webhallen som CC. Skriver denna trÄden.

Airmee kan för mig đŸ”„ för detta Ă€r nog den absolut sĂ€msta kommunikationen jag har fĂ„tt av ett konsumentnĂ€ra leveransföretag. Att saker Ă€r försenade kan jag köpa men dĂ„ ska man inte komma med tomma löften om leveranstider. Nu har jag suttit hemma 3 kvĂ€llar och vĂ€ntat pĂ„ paket som i sista sekund bara förskjuts utan kommunikation.

Men David, varför begÀr du inte bara hÀvning av köpet?
- Bra rabatt pÄ black week och jag betalade delvis med presentkort. SÄledes kommer jag inte acceptera nÄgon hÀvning dÄ det innebÀr flera tusenlappar i presentkort jag inte tÀnkte lÄsa in hos en handlare + TV:n Àr nu +40% dyrare Àn under Black Week.

Jag uppdaterar allt vad det lider.

edit: missade ett "inte"
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

đŸ’© hĂ€nder

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

PermalÀnk
Medlem ★
●

Min erfarenhet Ă€r sĂ„dĂ€r av dom... BestĂ€llde en grej som skulle levereras dagen efter (en tisdag) 17-22, fĂ„r ingen vara, kontakter ÅF, dom meddelar att airmee ska Ă„terkomma. Fredag samma vecka 3 dagar sent ringer en engelsktalande bud snubbe och sĂ€ger "hello sir I be at adress in 20 minutes, can I leave outside your door?" SĂ€ger Noo you can NOT! 64 lĂ€genheter i huset jag bodde, med diverse knarkare och allmĂ€nt löst folk, skulle försvinna direkt. FĂ„r till svar "OK I leave at door" click.... Som tur var, kunde jag smita ivĂ€g i ilfart frĂ„n jobbet och gasa hem.. Inte kul.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●
Skrivet av sleepyoh:

Min erfarenhet Ă€r sĂ„dĂ€r av dom... BestĂ€llde en grej som skulle levereras dagen efter (en tisdag) 17-22, fĂ„r ingen vara, kontakter ÅF, dom meddelar att airmee ska Ă„terkomma. Fredag samma vecka 3 dagar sent ringer en engelsktalande bud snubbe och sĂ€ger "hello sir I be at adress in 20 minutes, can I leave outside your door?" SĂ€ger Noo you can NOT! 64 lĂ€genheter i huset jag bodde, med diverse knarkare och allmĂ€nt löst folk, skulle försvinna direkt. FĂ„r till svar "OK I leave at door" click.... Som tur var, kunde jag smita ivĂ€g i ilfart frĂ„n jobbet och gasa hem.. Inte kul.

KĂ€nns lagom tryggt.

Nu Àr det ju en hel TV som dessutom krÀver ID-kontroll vid överlÀmning sÄ risken Àr nog inte överhÀngande att de stÀller den utanför lÀgenheten direkt. Eller ja, just nu kÀnns det inte som att TV:n existerar alls eller att speditören har kört en gaffeltruck genom TV:n och inte vill bli pÄkommen och sÄledes förhalar.

Hade nog snarare sagt att din erfarenhet har varit dÄlig, inte "sÄdÀr". Men kanske jag som har lite högre förvÀntningar pÄ vad "sÄdÀr" betyder.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har alltid funkat bra för mig, tills för nÄgra veckor sedan. BestÀllning frÄn Webhallen, fanns i lager, inga konstigheter. Fick en tid och dag. Samma kvÀll som det skulle levereras fick jag besked om att "paketet inte kan levereras dÄ vi inte fÄtt det frÄn Webhallen". Precis nÀr jag skulle gÄ och lÀgga mig kom en ny uppdatering "vi Àr framme och levererar om 5 minuter" Ok.. men nyss hade ni ju inte ens fÄtt paketet.. SÄ mycket bullshit i deras meddelanden.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

PermalÀnk
●

Roligt att du skapar denna trÄd!

Sitter sjÀlv och vÀntar i exakt samma sits, vÀntar pÄ min custom dator frÄn Webhallen och valde dom som leverantör. Skullle ha levererats i tisdags mellan 10-16 men fick sms att dom inte hann med, fick istÀllet tid igÄr 17-22 och samma sak dÀr, sms om att leveransen Àr pÄvÀg vid kl 20 och sedan kl 23 ett sms om att jag var nÀsta pÄ tur och strax följt av att dom inte hann med. Under tvÄ timmar stod det "X Àr dÀr om 1 minut!"

Idag inga sms Àn men kan följa bilen som varit still pÄ samma stÀlle i 2h och att det Àr 20min kvar till min leverans.

Folk som klagar pÄ Postnord borde testa Airmee

EDIT: Kan tillÀgga att det inte gÄr att Àndra leverans-tid/datum heller av nÄgon anledning.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | NÀtagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | SkÀrm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

PermalÀnk
Medlem ★
●

Airmee, med mera, Àr bara tecken pÄ vart vi Àr pÄ vÀg.

MĂ€ngder med politik raderad...

PermalÀnk
QuizmÀstare Malmö 2022
●

Suger inte alltid hemleverans, TVn kanske Àr stor men varför inte bara hÀmta pÄ ombud eller be dem lÀmna pÄ jobbet eller nÄtt.
Kanske inte har bil?

Eller Àr en jÀtte tv eller?

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●
Skrivet av Geckod:

Suger inte alltid hemleverans, TVn kanske Àr stor men varför inte bara hÀmta pÄ ombud eller be dem lÀmna pÄ jobbet eller nÄtt.
Kanske inte har bil?

Eller Àr en jÀtte tv eller?

Ingen bil stÀmmer. SvÄrt att fÄ plats pÄ cykeln tyvÀrr Àven om det inte Àr en gigantus-TV.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
AvstÀngd
●
Skrivet av Geckod:

Suger inte alltid hemleverans, TVn kanske Àr stor men varför inte bara hÀmta pÄ ombud eller be dem lÀmna pÄ jobbet eller nÄtt.
Kanske inte har bil?

Eller Àr en jÀtte tv eller?

Om hemleverans Àr ett alternativ ska det fungera.

Inte mÄnga av de som har bil som faktiskt fÄr plats med en TV i den heller för den delen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

PermalÀnk
QuizmÀstare Malmö 2022
●
Skrivet av DavidtheDoom:

Ingen bil stÀmmer. SvÄrt att fÄ plats pÄ cykeln tyvÀrr Àven om det inte Àr en gigantus-TV.

Ok dÄ förstÄr jag, min erfarenhet Àr att hemleverans alltid suger.
Funkar vÀl om man Àr hemma hela dagarna typ och det kvittar nÀr de dyker upp för man Àr ÀndÄ hemma.
SÄ om man jobbar hemifrÄn eller Àr arbetslös typ

Hemleverans kÀnns lite som detta, 50 sec in. Fast för paket leverans dÄ.
https://www.youtube.com/watch?v=z3qk2Pt0dSI

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trist, hoppas det löser sig!

KÀnner inte till Airmee, de finns kanske inte i mina trakter. Jag bestÀller ofta med hemleverans och vÀljer Budbee om jag kan, annars BEST. BÄda har fungerat utmÀrkt, med fjÀder i hatten till Budbee och deras suverÀna tracking-app som Àr en fröjd att anvÀnda.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Update:
10/12 - Lite mer Àn en timme innan jag kommer in till chatten.
Tydligen felsorterad, de har bokat in 11/12, en dag som jag redan informerat om inte fungerar dÄ jag inte Àr hemma. Detta gÄr inte se i webbappen, inte heller gÄr det Àndra bort dagar som inte funkar.

Support Àndrar till 12/12. FÄr se om det blir nÄgon TV pÄ söndag dÄ.

Tydligen har de nu uppdaterat sidan om att de inte levererar till dörren utan endast "Curb-side", orsaken till att jag valde Airmee var för att det framgick hos Webhallen att Postnord inte skulle leverera till dörr, Airmee hade ingen sÄdan info.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag hade nog riktat en frÄga mot Webhallen hur dom ska lösa detta Ät dig. Det Àr ÀndÄ de som i slutÀndan som bÀr ansvaret.
Att det sedan hÀnder saker hos en speditör Àr egentligen inte ditt problem. Om du har tagit ekonomisk skada kan du rikta det mot Webhallen för att fÄ Äter det du har förlorat. Det kan inte vara pÄhittade saker utan verklig skada eftersom du berÀttar att du har stannat hemma flera dagar.

Jag hade samma problem med Elgiganten förut. Dom levererade aldrig pÄ utsatt tid och jag tog ut flertalet semesterdagar för att ta emot en stor vara som jag aldrig fick. Varje gÄng en ny tid och varje gÄng var jag tvungen att ta ut semester. Jag krÀvde Äter min dagslön för varje uttagen semesterdag och dom justerade direkt ner priset i butik. Sköttes snyggt och sÄ fÄr företaget ta det med sin speditör.

PermalÀnk
Medlem
●

Har fĂ„tt flera leveranser med Airmee och det fungerar skitdĂ„ligt rent ut sagt. Man överlastar antagligen bilarna sĂ„ man inte hinner leverera paketen. FĂ„tt varenda leverans med 2-3 dagar av ”ikvĂ€ll kommer ditt paket!”. Sen klockan 23 sĂ„ sĂ€ger man att ”kvĂ€llen har inneburit stora förseningar” och att man inte kommer leverera. Budbee, Best, Postnord mm fungerar jĂ€ttebra. Men Airmee Ă€r riktig dĂ„ligt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag har alltid haft problem med just Airmee. AnvÀnder helst Instabox eller Budbee, de har jag uteslutande goda erfarenheter av.

Nu har jag mest bestÀllningar i form av mindre paket frÄn Apotea och liknande. Men Airmee misslyckas nÀstan varje gÄng.

Bor i Stockholm, lÀgenhet, tydlig namnlapp pÄ dörr. Men om Airmee levererar kan det hamna lite vart som helst i huset, om det ens kommer/kommer i tid.

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●
Skrivet av ComeradJenko:

Jag hade nog riktat en frÄga mot Webhallen hur dom ska lösa detta Ät dig. Det Àr ÀndÄ de som i slutÀndan som bÀr ansvaret.
Att det sedan hÀnder saker hos en speditör Àr egentligen inte ditt problem. Om du har tagit ekonomisk skada kan du rikta det mot Webhallen för att fÄ Äter det du har förlorat. Det kan inte vara pÄhittade saker utan verklig skada eftersom du berÀttar att du har stannat hemma flera dagar.

Jag hade samma problem med Elgiganten förut. Dom levererade aldrig pÄ utsatt tid och jag tog ut flertalet semesterdagar för att ta emot en stor vara som jag aldrig fick. Varje gÄng en ny tid och varje gÄng var jag tvungen att ta ut semester. Jag krÀvde Äter min dagslön för varje uttagen semesterdag och dom justerade direkt ner priset i butik. Sköttes snyggt och sÄ fÄr företaget ta det med sin speditör.

Nu Ă€r det ju sĂ„ att bĂ„de 4:e och 5:e Ă€r lördag-söndag. Var egentligen bara igĂ„r som jag gick lite tidigare frĂ„n jobbet, men kĂ€mpade flera timmar med att komma fram pĂ„ chatten under arbetsdagen. Sedan hur man ska vĂ€rdera det đŸ€·â€â™‚ïž

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

Av de val som finns Àr Airmee den sÀmsta imho.

Budbee har fungerat utmÀrkt sÄhÀr lÄngt,

och oavsett vad den allmÀnna Äsikten Àr, sÄ har PostNord fungerat utmÀrkt ocksÄ sedan pandemin började.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag bestÀllde 65" av tvexperten pÄ svartfredagen, blev hemkörd av DSV pÄ torsdagen veckan efter. Levererades trekvart senare Àn tidsspannet, men det var inget problem dÄ jag gissar att jag inte var ensam om att fÄ en tv levererad denna vecka.
Dina đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’© har jag förstĂ„else för.
(windowstangent + punkttangent tar fram emojis)

Visa signatur

Gammal gubbe

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tycker du missbrukar đŸ’©-emojin, det Ă€r en positiv och fin gubbe, sen har du för stora krav pĂ„ omvĂ€rlden. Sent with ❀

PermalÀnk
Medlem ★
●

Verkar mycket skit nu runt alla rea dagar. vÀntar sjÀlv frÄn en produkt dÀr det fortfarande stÄr "berÀknad leverans 7/12". mailat för 2 dagar sedan utan svar och ska nu försöka mig pÄ att ringa. varan finns i lager enligt deras hemsida.
Annat företag en webhallen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Har faktiskt haft liknande upplevelse just med Airmee. Minns inte vilken butik jag anvÀnde dom hos, kan ha varit Webhallen, men jag fick ocksÄ gÄng pÄ gÄng uppskjuten leverans. Normalt anvÀnder jag mig av Budbee nÀr jag handlar av Webhallen och de har allitd leverat nÀr de lovat. SÄ nu har jag bestÀmt mig att aldrig nÄgonsin anvÀnda mig av Airmee igen. De verkar vara riktiga klÄpare.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av zAjben:

Har fĂ„tt flera leveranser med Airmee och det fungerar skitdĂ„ligt rent ut sagt. Man överlastar antagligen bilarna sĂ„ man inte hinner leverera paketen. FĂ„tt varenda leverans med 2-3 dagar av ”ikvĂ€ll kommer ditt paket!”. Sen klockan 23 sĂ„ sĂ€ger man att ”kvĂ€llen har inneburit stora förseningar” och att man inte kommer leverera. Budbee, Best, Postnord mm fungerar jĂ€ttebra. Men Airmee Ă€r riktig dĂ„ligt.

Jag har ocksÄ upplevt detta flera gÄnger med Airmee. Föredrar Postnord eller Budbee.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

PermalÀnk
Medlem ★
●

Om du inte fÄr din TV den 12:e tycker jag att du ska skicka ett meddelande (med kopia till webhallen) till Airmee att paketet ska returneras till Webhallen och sedan ett meddelande till WH att dom fÄr ombesörja en omleverans med hemleverans av ett annat fraktbolag. SÄ hÀr fÄr det ju inte gÄ till!!!

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag har aldrig anvÀnt mig av Airmee men vÄgar inte göra det nu. Lider med TS

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Hör och hÀpna, det verkar som att en bil kör runt med mitt paket nu. Dock inget meddelande skickat till mig av Airmee om att leveransen Àr pÄ vÀg.

Kom aldrig fram till chatten idag, vÀntade i över tvÄ timmar sedan dök tracking av budbilen upp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Jag fick en TV till slut!
Airmee Ă€r fortfarande đŸ’© och jag kommer aldrig anvĂ€nda dem om jag kan undvika dem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag fick en TV till slut!
Airmee Ă€r fortfarande đŸ’© och jag kommer aldrig anvĂ€nda dem om jag kan undvika dem.

Du Àr sÀker pÄ att det inte var en varm skit i kartongen, utöver din tv? För visst mÄste det vara nÄgot extra med försÀndelsen efter dessa veckor av förseningar?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Komiskt detta, hade budbee förra gÄngen jag bestÀllde och hamnade i en liknande sits, blev försenat med 3 dagar (vilket inte Àr hela vÀrlden). Ville dÄ istÀllet prova Airmee för att se om de var bÀttre, men dÀr gjorde man ett Ànnu större misstag. Vet inte om jag haft otur eller vart det felar nÄgonstans, i rutinerna eller att det Àr oerhört mycket nu inför jul i kombination med lÄg bemanning? Hur som helst borde man kanske inte lovorda en leverans med ett SMS om man inte Àr sÀker pÄ att den kommer fram. Klart saker kan hÀnda lÀngs vÀgen, men tycker att flera logistikföretag Àr lite vÀl optimistiska med leveranstiderna ibland.

Hade problem med postnord i somras, men deras logistik var ju en rÀkmacka jÀmfört med detta som Àr ica basic köttbullar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har haft problem med mina tvÄ senaste leveranser (TV) frÄn Webhallen med Airmee. I bÄda leveranserna har jag fÄtt meddelande om att varan Àr pÄ vÀg och levereras mellan 17-22 samma dag och jag ska se till att vara hemma dÄ leveransen inte gÄr att omboka. Ca. 30 min innan 17 har jag bÄda gÄngerna fÄtt meddelande om att mina leveranser har försenats och de hör av sig om 1-2 dagar.

Den senaste leveransen sÄ fÄr jag ett nytt SMS en timme efter att de meddelade om försening om att varan Àr pÄ vÀg och levereras mellan 17-22 och inte gÄr att omboka. Skyndar mig hem eftersom jag inte rÀknat med att fÄ nÄgon leverans. Budet kommer pÄ cykel vid 21:10 och hör och hÀpna men cykeln hade ingen 65" TV pÄ flaket. NÄgra minuter efter att budet Äkt ivÀg kommer ytterligare ett SMS om att varan tyvÀrr Àr försenad och att de hör av sig om 1-2 dagar. Hör inget frÄn Airmee och hör av mig till Webhallen som meddelar att varan stÄr som "borttappad" i Airmees system. FrÄgar Webhallen om leveranstid varpÄ de meddelar att de inte kan svara dÄ vissa som bestÀllde pÄ black friday fortfarande inte har fÄtt sina varor.

Sitter just nu i kö till Airmees chatt (om du Àr inaktiv blir du utsparkad nÀr du vÀntar i kön, briljant system) och skriver slumpvis nummer för att inte vara inaktiv.

Klarar mig utan Airmee i fortsÀttningen, jag kanske har haft otur men tvekar pÄ det.

Edit: Kom fram till supporten nu och leveransen ska ske imorgon. FÄr vÀl se om nÄgot dyker upp.