Läsplatta som jag kan använda till e-böcker jag redan har. Tips uppskattas.

Permalänk

Läsplatta som jag kan använda till e-böcker jag redan har. Tips uppskattas.

Hej!
Tänkte köpa en läsplatta, men har önskemål.

1. Att jag kan föra över EPUB eller PDF till plattan från mailen eller min dator (PC). Jag vill alltså kunna rent av skriva ett textdokument och konvertera det till EPUB och sedan kunna föra över det till plattan. Jag vill inte vara låst till att köpa böcker från typ Amazon.

Permalänk
Medlem

Jag använder Pocketbook InkPad 2. Den dyker bara upp som en disk när man kopplar in den men klarar också vissa molntjänster som jag inte använder. Onecloud om jag minns rätt. Den har även en Micro SD slot så det går på det sättet också.

Det finns nyare från Pocketbook och hade Remarkable 2 varit bättre på ebooks fronten hade jag köpt en sådan idag. Finns att göra anteckningar i PDF’er när man skall läsa saker för jobbet. Att man är tvungen att använda deras app för att flytta filer gillar jag inte. Så, för mycket kludd, men funktionerna är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasterChiefSolidSnake:

Hej!
Tänkte köpa en läsplatta, men har önskemål.

1. Att jag kan föra över EPUB eller PDF till plattan från mailen eller min dator (PC). Jag vill alltså kunna rent av skriva ett textdokument och konvertera det till EPUB och sedan kunna föra över det till plattan. Jag vill inte vara låst till att köpa böcker från typ Amazon.

Du är aldrig låst till att köpa böcker från Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasterChiefSolidSnake:

Hej!
Tänkte köpa en läsplatta, men har önskemål.

1. Att jag kan föra över EPUB eller PDF till plattan från mailen eller min dator (PC). Jag vill alltså kunna rent av skriva ett textdokument och konvertera det till EPUB och sedan kunna föra över det till plattan. Jag vill inte vara låst till att köpa böcker från typ Amazon.

Valfri Kobo platta funkar för detta + Calibre på datorn..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag kör calibre + amazon kindle paperwhite. Funkar bra

Permalänk
Medlem

Jag kör också calibre+Amazon kindle paperwhite.
Kalasbra

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535