Tibia - Söker spelare

Permalänk
Medlem

Tibia - Söker spelare

Hej

Jag slutade spela Tibia i patch 7.9 och har precis kommit tillbaka till spelet och känner mig lite ensam. Har svårt att göra quester och hunta bra spawns då det är svårt som ensam EK på level 118, jag spelar på Vunira men kan byta server om så behövs för att hitta någon att team hunta med och göra quester :). Har även en 60 sorcerer med mag level 70 och en 60 paladin med hyffsade skills 100 dist och 90 shield. Förstår om det inte är så många just här på Swec kanske som spelar tibia men man kan ju alltid försöka hitta någon

Permalänk
Samsung Sverige

Jösses vilken nostalgi jag fick när jag läste dethär inlägget. Undra om man inte ska ta och skapa sig ett Tibia-konto igen?:D

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jösses vilken nostalgi jag fick när jag läste dethär inlägget. Undra om man inte ska ta och skapa sig ett Tibia-konto igen?:D

//Pontus

Börja spela på Vunira då vetja kan hjälpa med lite guld å så

Permalänk
Medlem

Installerade Tibia klienten igår - såg att man fick 14 dagars gratis premium 😄 Ska bli så satans roligt att bara ta båten runt och kolla i alla olika DPs 🎉

Slutade spela på level 99 med en EK, så kanske ska ta sista timmen och kliva upp på level 100. Har varit lite av en barndomsdröm.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Nån som kör Nadora? 😁

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

Inte spelat Tibia sen millenieskiftet :/

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Inte spelat Tibia sen millenieskiftet :/

Det är pay to win nuförtiden med xp boost, offline training, training weapons char bazaar e.tc... rent teoretiskt kan du köpa den högsta levelade gubben i hela spelet för irl pengar.

https://www.tibia.com/charactertrade/?subtopic=currentcharact... <-- shoppa på, just nu ligger den #60 högst levelade gubben ute till salu för för cirka 70000kr (200k tibia coins) minimum bud.

TS: Förövrigt som casual spelare ska man hålla sig till Antica / Secura då det är de mest levande servrarna

Har själv lirat tibia sen 2000 och sett förfallet ske, hade en längre paus från WoW release till mid Cata (runt 2010) då jag gjorde comeback i tibia och har spelat av och till de senaste 12 åren.

Sålde nyligen av mina karaktärer genom char bazaar och fick runt 20k tibia coins och har sen dess orkat levela upp en 51 EK på Secura som sedan parkerats vid offline tränarna tills lusten infaller igen, börjar närma mig 100/100 i axe fightning hehe.

Nu bevittnar jag samma förfall av WoW vid ungefär samma tidpunkt Tibia började gå åt pipan vid 15+ års ålder.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Konqer:

Nån som kör Nadora? 😁

Började själv lira där, är du kvar på servern?

Permalänk

Jag lirar på Premia Trivs bra i en neutral guild (Crimson Tide), närmar mig level 300 med min RP. Vore kul om någon annan var sugen på att haka på!

Permalänk
Medlem

Var inte igår! Fick faktiskt ett ryck och började spela lite i somras. Dock fegis och lirar på Celesta... Men om någon är sugen att lira lite?

Permalänk

Kan ju reka för er som är intresserade att köra på retrocores. Jag spelar själv inte alls längre men någon gång, kanske en gång om året, så hoppar jag på en ny server och levlar upp till 20. Så jävla kul när alla är igång på Rook och sen alla newbieställen. Man formar verkligen vänskaper och fiender, när man baxar någons loot eller gör något snällt mot någon exempelvis.

Då slipper ni allt nytt med auto aim, tusentals saker att "collecta", alla nya hyper-spawns, etc. Bara oldschool mechanics.

Visa signatur

Det är insidan och inte utsidan av burken som räknas >:) .

Permalänk

Loggade in för första gången sedan 2010 nu (endast hemsidan)

Vet ej om man skulle orka börja igen, har en 112 knight en 93 paladin , 74 knight och 19 rook gubbe 😁

Permalänk
Medlem

Fyfan, nu vet jag vad jag ska göra med resten av min semester.