Vad fick du i julklapp ifrån din arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

Inget än i år tyvärr. Blev inget förra året heller.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

1 miljon kr i donation till bättre behövande organisationer.

Skrivet av Dhanjel:

Det skänkes en miljon i välgörenhet, sen fick man ett presentkort att använda i centrum-butikerna för att stödja deras kämpande i dessa tider.

Klockren present. Betydligt bättre än någon halvdan blåtands-högtalare osv som ändå bara hamnar på tippen osv.

Hur fint och nyttigt det än är så känns det helidiotiskt att part 1 skänker pengar till part 3 som gynnar part 4 och hävdar att man gör det för part 2. Finns säkert något fint skatteavdrag företaget kan göra också.

Permalänk
Medlem

Donation till svältande barn eller nåt sånt. Lyssnade inte så noga

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte kvar men till en början var det typ plädar eller knivset som senare övergick till delikatesspaket som var mycket uppskattat, senast så var det betald ledighet...fan kom ihåg när julafton var en tisdag...jobba måndag, vara ledig sen jobba fredagen

Permalänk
Medlem

Jag fick en "Psorias-lott" påstås det. Men har inte sett den än.
Gumman fick 2000kr i presentcheck av Löven (så, i princip av mig alltså).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

I år blev det en liten termos med drickpip. Med företagets logo och allt! Tillverkad i Kina såklart.

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem

Vi fick precis info om bättre pensionsavtal på några procentenheter till i tjänstepension. Ser fram emot Sweclockers hårdvarutester om 25 år

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Presentkort hos adlibris

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Fick två "koder" när vi kunde köpa vad vi ville på en sida, en kod för dyrare grejer en för lite billigare, dyrare var ex grytset le cruset, globalknivar, hotell natt, jag valde lakan i satin då de är så jävla sköna och behövde nya. Ett set brukar gå på 600-700 i dem, 4 set fick man i prsenten så helt klart värt.

Billigare koden var typ 3 biobiljetter, någon bok osv.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

2020: 500:- i presentkort online.
2021: Ser inte ut att bli något.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

2020: 500kr presentkort
Och en flaska rom av en nöjd kund

2021
Presentkort: 1000kr
Och en flaska Roku Gin av en nöjd kund 🙂👍

Permalänk
Medlem

Egen företagare med endast mig själv anställd, och jag har glömt att köpa en julklapp till mig själv...

Permalänk
Medlem

En box med Skultuna värmeljustakar.
Riktigt fina faktist, så jag är nöjd!

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Inaktiv

1500 kr som betalas ut i januari. Är väl egentligen bara en pandemibonus riktad till vårdpersonalen snarare än en julbonus.

Låter som en liten summa men den kostar trots allt regionen 125 miljoner.

Permalänk
Medlem

Fick välja något från presentbanken.se. Valde ett ljus.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

En sån där stickig hemsk filt från Klippan...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

25k i bonus som gick till en ny speldator.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpjaw:

Egen företagare med endast mig själv anställd, och jag har glömt att köpa en julklapp till mig själv...

Vilken ursäkt, chefen är nog bara snål. Stå på dig, så ska du se att du får en klapp du med!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

En ny Makita-skruvdragare. Jag hade lånat min chefs dragare i somras eftersom min var för svag när altan skulle byggas. Tyckte riktigt mycket om den. Riktigt nöjd. Det tråkiga är väl att jag verkade missat att berätta att jag köpte på mig en Ryobi-dragare i augusti. Ryobi-dragaren får sig ett nytt hem istället

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpjaw:

Egen företagare med endast mig själv anställd, och jag har glömt att köpa en julklapp till mig själv...

Köp digitalt presentkort som inte kan bytas mot pengar på 2500kr
(coronagåva 2000kr (om du redan inte köpt den) + julklapp 500) innan 31/12.

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/f...

T.ex:

https://www.webhallen.com/se/info/28-Kop-presentkort?gclid=Cj...
https://www.inet.se/kategori/863/presentkort

God Jul!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Ett rejält julbord med efterföljande betald krogrunda och ett presentkort på 500 kr som gäller på en restauranggrupp i staden med ett gäng bra ställen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Blev likdant som förra året, en påse godis 😋

Permalänk
Medlem

Fritz Hansen ljusstake.

Permalänk
Medlem

Vi fick tre dagar gratis betald semester och ett upplevelsepaket

Permalänk
Medlem

Ett presentkort på 1000:- valfri butik, och julbonus på 9000:- pga gott resultat under pandemin.

Permalänk
Medlem

Inget alls.

Permalänk

Inget för jag har inget jobb och ingen tycker om mig.

Permalänk
Medlem

Vilken arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

En massagepistol

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det här med att ”julklappen” till dom anställda skänkes till välgörenhet låter som det bästa en chef kan göra om han verkligen vill verka god men samtidigt pissa på sina anställda.

Jepp det har hänt hos oss med
Men inte varje år!

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"