Snabbkoll: Har du köpt något på mellandagsrean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Köpte faktiskt en ny mobil efter 4-5 år av trotjänande från Huawei P10. Fick bli en ASUS Zenfone 8, älskar den mindre storleken trots att den fortfarande är liiite för stor men fantastisk annars.

Har precis som du harvat med en P10 sen 2017 och den har verkligen varit toppen på alla sätt, men idag vart det nytt, en Samsung S21 Plus 256 gb... Visst har P10:an varit sjukt bra?! Tycker jag iaf

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Roccat Vulcan Pro TKL för 888 spänn. Har suktat efter det ett tag..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet;

Är det någon mer än jag som bevakar priser på prisjakt? Följdfråga på den; kollar ni någonsin prishistoriken?

Kan ge ett konkret exempel. 12 tums subwoofer, Dynavoice Magic går just nu för 1990:-. Det är en riktig pris-jojo på den produkten för lika ofta som den sänks så höjs den till 3490:-

Lägsta priset har vart nere på 1490:-

Nu är ju inte detta en produkt jag bevakar så sett men är inne och kikar på subwoofers om vartannat och då fångade faktiskt priset min uppmärksamhet - otroligt billigt för en 12 tums även om kvalitet och ljud inte är allt för bra…

Undrar just hur billiga komponenter det är i en sån där…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

2 stycken brädspel. Carcassonne och Ticket to Ride. Kommer införskaffa Saboteur och Catan senare

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem

Köpte lite spel till Series X som kostade för mycket innan mellandagsrean.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det blev ett Seassonic GX750 för 599:- på inets mellandagsdropp i går.
Behövde det inte har ganska många redan...men till det priset...
och ett DELTACO Gaming Tangentbord DK440R för 399:- tja alltid bra att ha...mekanisk red tangenter
Kylare Coolermaster 212 Black på NetOnnet för 399:- bra att ha...men det priset har dom ofta annars oxå till & från...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Det blev ett par hörlurar, "Philips SHP9600/00 Over-ear-hörlurar" https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5680613, till morsan. Hon fyller 85 i slutet av januari så då passade jag på. Det är många som rear dom men jag knep dom för 599:- på Webhallen.

Hon har börjat höra dåligt och har svårt att få hörapparaterna att fungera. På grund av det lyssnar hon mycket mindre på musik vilket jag tycker är synd, har varit en stor del av hennes liv tidigare. Min förhoppning är att hon kommer kunna höra bättre med ljudet direkt in i örat, hon har till exempel lättare att höra när hon pratar i telefon.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag inte skulle köpa något, men men...

Det blev en POCO X3 Pro, samt av bara farten ett trådlöst övervakningssystem med fyra kameror.

Så nu kanske man kan få reda på vem eller vilka som rotar i mina saker, med problem att skilja på mitt och ditt.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Köpte en Instant pot som var nedsatt flera kronor (och inte den spis-baserade tryckkokare jag haft en bevakning på i typ 6 år), mest för att när jag hållit på med research i ett dygn så orkade jag inte vänta på bättre pris.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Fyndat en hel del.
Flera saker jag hade i prisjakt nådde lägsta pris någonsin.
Och till mor blev det en Sony 55" A80J för 10900:-, lägsta någonsin och den var bara det priset några timmar på komplett.

Jag är mer än nöjd med denna BF perioden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Av ren nyfikenhet;

Är det någon mer än jag som bevakar priser på prisjakt? Följdfråga på den; kollar ni någonsin prishistoriken?

Kan ge ett konkret exempel. 12 tums subwoofer, Dynavoice Magic går just nu för 1990:-. Det är en riktig pris-jojo på den produkten för lika ofta som den sänks så höjs den till 3490:-

Lägsta priset har vart nere på 1490:-

Nu är ju inte detta en produkt jag bevakar så sett men är inne och kikar på subwoofers om vartannat och då fångade faktiskt priset min uppmärksamhet - otroligt billigt för en 12 tums även om kvalitet och ljud inte är allt för bra…

Undrar just hur billiga komponenter det är i en sån där…

Tror de flesta på Swec har sina prisjakt listor, och vet hur man kollar prishistoriken

Permalänk
Medlem

- "Har du fyndat på mellandagsrean?"

Jag var inte riktigt säker, men nu verkar det så.

Lade en beställning hos komplett på annandagen och nu ska det vara skickat för en timme sedan.

Ett MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI Moderkort.

Jag hade egentligen inte tänkt köpa ett så dyrt moderkort. Men med rea priset (2200kr) så kändes det ändå okej för ett X570S moderkort och det verkar ändå vara en av de bättre modellerna om man inte ska gå upp på de ännu dyrare X570/X570S moderkorten för 4kkr+.

Mitt första AM4 moderkort.

Jag köpte ett nytt bra nätagg på någon annan rea för någon månad sen.
Har även köpt billigaste begagnade Ryzen processorn (som enl. säljaren ska fungera) och DDR4 minne.

Tänkte Frankensteina ihop ett bygge med de här grejerna samt gammalt chassi mm som jag har sen tidigare.
Sen kan jag uppgradera saker som Ryzen 5000 processor, mer/snabbare DDR4 minne och M.2 SSD vid senare tillfälle.

Kul att bygga och kostnaden känns inte lika farligt om man inte behöver köpa allt nytt på en gång.

Permalänk
Medlem

En LG OLED48C1 som Webhallen fick hit till stan på en av de två dagar som aviserades, bra jobbat!

Tyvärr är jag lite sjuk och inväntar testsvar så jag kan inte med gott samvete hämta den själv än.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Blev en 65'' Samsung QN85A för att ersätta min slitna 40 tummare som jag haft i vardagsrummet. Lär bli ett rejält lyft

Visa signatur

Rigg:
Chassi: Coolermaster NR200P | CPU: Intel Core i7 10700K | MB: Gigabyte Z490I AORUS ULTRA | GPU: GTX1080ti Stric OC | PSU: Corsair SF750 | OS: Windows 8.1 | RAM: 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | SSD: 2x1TB M2 NVME | Monitor: Acer Predator XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem

Nej. Jag måste inte köpa saker trots att Morgan försöker få oss till det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/onskar-att-det-int...

Citat:

– Jag önskar att det inte vore någon mellandagsrea. Vi är här för att vi ska bort på middag och måste köpa någonting, säger besökaren Helena Rudberg.

Vad hon egentligen säger är "MUST CONSUME" och sedan blir reportern uppäten, för lik en billig mellandagsjulskinka.

Tack Morgan för att du visar vägen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd

båg

bluff och båg dessa konstanta reor.

Permalänk
Medlem

Jag blir troligen med TV efter dagens erbjudanden, eller jag hoppas det i all fall

Permalänk
Medlem

Lagringsdisken i servern/routern/NASen dog, blev tvungen att panikköpa en router att ha tills felsökningen var klar. Blev en D-Link nedsatt till 299kr på MediaMarkt.

Köpte sedan en 4TB IronWolf-disk på NetOnNet för normalpris, 1099kr.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk

Blev ny TV.
LG OLED C1 (55")

11 papp fick man hosta upp

Permalänk

Köpte en TV under BF som snabbt gick sönder (HDMI slutade ta emot signal).
Tappade snabbt orken att göra saker efter det så köpte nytt täcke och kudde på IKEA, vet ej om det var någon rea men det blev några hundralappar billigare än vad hyllpriserna sa.

Livet är för kort för att sova dåligt.

Permalänk
Medlem

Köpte Dali Spektor 2 som nya surround sidohögtalare i ett 5.1.2 setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag blir troligen med TV efter dagens erbjudanden, eller jag hoppas det i all fall

Ja jag blev som många sett redan med OLED igår: #19415944