Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Idag kom fler l och i boxxar från bosch, gillar denna modellen med stor låda på toppen och plats för 2 sortimentlådor. Sedan går det ju sätta till yttligare sortimentlådor (jag kör vanligen 3 eller 4) dvs jag klickar dit en eller två hyllor till.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Det va dags att pensionera ac51an. Bara strul med den...man får vad man betalar för.

Gick upp ett steg tror jag med:

Nöjd!

Visa signatur

| 5800x3d | Predator xb3 |

Permalänk
Medlem

fick chansen på yttligare ett gäng till mtg beta kort i väldigt bra skick, nu är jag bara 5 kort från ett komplett mtg 1993 beta set, ser det lite som en investering men också kul nostalgi med dessa kort, får hoppas att deras värde håller sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Blev att uppgradera cykeln http://i.imgur.com/F49zyzp.jpg nu när drivmedelspriserna har stuckit iväg.

fin cyckel, hoppas du får ha den ifred, så jävla mycket cyckeltjuvar i stor städerna iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

fick chansen på yttligare ett gäng till mtg beta kort i väldigt bra skick, nu är jag bara 5 kort från ett komplett mtg 1993 beta set, ser det lite som en investering men också kul nostalgi med dessa kort, får hoppas att deras värde håller sig.

<Uppladdad bildlänk>

Om man nu får fråga, vad går ett komplett set för (antar att det inte säljs så ofta) och hur mycket har du investerat på de olika delarna?

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet en sen lunch i Nyköping.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malve:

Om man nu får fråga, vad går ett komplett set för (antar att det inte säljs så ofta) och hur mycket har du investerat på de olika delarna?

Beror helt på hur bra kvalitet det är på korten, men om kvaliten är hög så går ett komplett beta set på mellan 250-320k$ och runt 500k+$ för alpha vilket är den första releasen av magic kort.

Jag har investerat "mycket pengar" (vill inte gå in på hur mycket) förhoppningen är att de håller värde i långa loppet men jag är också väldigt nostalgiskt investerad i dessa kort, jag spelade magic i min ungdom och sålde mina magic kort år 1998 för närmare 5000 kr som idag hade varit värderad till över 1 miljon kronor.

Permalänk
Medlem

idag kom det lite nya kvalitets tänger från knipex,en liten återfjädrande avbitare som ska användas vid nätverksinstallation, en alligator tång för blandat användande samt en tångnyckel som ska utvärderas om den kan ersätta mina skiftnycklar, 12 par heavy duty hjul för att bygga transportkärra till mina L-boxx samt fästen till L-boxx till sagda kärror.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Idag kom fler l och i boxxar från bosch, gillar denna modellen med stor låda på toppen och plats för 2 sortimentlådor. Sedan går det ju sätta till yttligare sortimentlådor (jag kör vanligen 3 eller 4) dvs jag klickar dit en eller två hyllor till.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Hur kommer det sig att du föredrar Bosch framför tex Milwaukee packout, de finns ju också med lådor osv.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Hur kommer det sig att du föredrar Bosch framför tex Milwaukee packout, de finns ju också med lådor osv.
<Uppladdad bildlänk>

Att jag föredrar bosch maskiner är nog huvudanledningen för mig, dvs man får med lådor när jag köper maskinen. sedan är jag rätt såld på deras klick lösning och att dom passar till övriga L-boxx sortiment så man kan ha fästen i bilen osv jag gillar inte festool´s omstända låsning med 4 plastbitar man ska låsa 1 och 1.

det finns naturligtvis saker jag skulle vilja var bättre tex nu är det 100kg man får väga när dom används som pall, där skulle jag gärna sett det dubbla. samma sak skulle jag gärna se en funktion med inbyggda hjul och teleskophandtag som jag har på el väskan samma sak skulle jag gärna se en premium version i metall osv

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

En andra subwoofer till hemmabion. Tvn börjar se liten ut 😅

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

https://i.imgur.com/yWbTee1.jpg
https://i.imgur.com/z1GW7Ie.jpg

En andra subwoofer till hemmabion. Tvn börjar se liten ut 😅

Vad är det för as till subwoofers? Förstår att du bor i villa...

EDIT: Å varför kör du PCM till förstärkaren? Är den så gammal att den inte stödjer DD+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Vad är det för as till subwoofers? Förstår att du bor i villa...

EDIT: Å varför kör du PCM till förstärkaren? Är den så gammal att den inte stödjer DD+?

Ser ut som SVS PC-2000 eller PC-4000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Vad är det för as till subwoofers? Förstår att du bor i villa...

EDIT: Å varför kör du PCM till förstärkaren? Är den så gammal att den inte stödjer DD+?

Det är SVS PC-4000 och ja dom är riktiga as som spelar otroligt djupt och högt utan att tappa kontrollen. Det finns en modell som heter PB-4000 som är en traditionell box. Denna spelar lika bra men tar betydligt mindre golvyta.

Jag höll på och spola i serieavsnittet för att få en fin bild. 😅Den börjar decoda ljudet när man startar videon igen. Recievern är från 2015 och fixar Dolby TrueHD/DTS-HD men tyvärr inte atmos. Framöver blir de en ny reciever med 4k120hz och atmos.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Det är SVS PC-4000 och ja dom är riktiga as som spelar otroligt djupt och högt utan att tappa kontrollen. Det finns en modell som heter PB-4000 som är en traditionell box. Denna spelar lika bra men tar betydligt mindre golvyta.

Jag höll på och spola i serieavsnittet för att få en fin bild. 😅Den börjar decoda ljudet när man startar videon igen. Recievern är från 2015 och fixar Dolby TrueHD/DTS-HD men tyvärr inte atmos. Framöver blir de en ny reciever med 4k120hz och atmos.

Ja jag rekommenderar iaf en ny förstärkare innan du köper ytterligare en 30k subwoofer

Permalänk
Medlem

Blev en ny riskokare får invigas i helgen när jag har tid.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ja jag rekommenderar iaf en ny förstärkare innan du köper ytterligare en 30k subwoofer

Det är en Yamaha RXV-779 som orkar driva systemet fint men modernare rumskorrigering, nyare hdmi standard och atmos ser jag fram emot.

Och jag lyckades få tag på en demovariant innan inflationen spårade ur så jag betalade "endast" 18600 för den andra 😅👍

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Blev en ny riskokare får invigas i helgen när jag har tid.<Uppladdad bildlänk>

Berätta gärna vad du tycker om den sen när du hunnit testa. Jag har varit inne på att köpa en sån ett bra tag så det hade varit kul att höra om den känns bra

Permalänk
Medlem

i dagens post kom det, en bosch 12v fräs samt ytterligare en wera mejsel, denna kommer få ligga i städskåpet så man alltid har ett par mejslar till hands. fräsen är tänk att ha för snabba fräs jobb tex när man bara ska fasa av en kant snabbt.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Blev en ny riskokare får invigas i helgen när jag har tid.<Uppladdad bildlänk>

Alltid varit intresserad av dessa sedan jag hörde om dem, ska bli kul att se vad du tycker

Också @jreklund vertikala bilder ser ut som sk*t, blurriga och upplösta så 90-talet hade klagat… kanske man kan vara lite mer dynamisk i omskalningen (ha två lägen till exempel, eller rotera-skala-rotera…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andhas7:

Berätta gärna vad du tycker om den sen när du hunnit testa. Jag har varit inne på att köpa en sån ett bra tag så det hade varit kul att höra om den känns bra

Skrivet av medbor:

Alltid varit intresserad av dessa sedan jag hörde om dem, ska bli kul att se vad du tycker

Också @jreklund vertikala bilder ser ut som sk*t, blurriga och upplösta så 90-talet hade klagat… kanske man kan vara lite mer dynamisk i omskalningen (ha två lägen till exempel, eller rotera-skala-rotera…)

Jag med har varit intresserad länge av en men efter som jag har en annan innan så ville jag inte köpa någon då den funkar bra. Men när dottern fråga om hon fick ta våran riskokare när hon ska flytta kunde jag inte låta bli att säga ta den.
Så jag köpa en som jag spanat på länge även om det är några månader kvar innan hon flyttar.
Men får bli test i helgen får fixa till nån bild på det med jag kör Basmati långris så det är det ni får en recension på då.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lite prepping inför vinterns förutspådda elavbrott!
En powerbank som kan ladda laptopen och en snabbladdare med tillhörande kabel. Usb-c är fantastiskt!

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

I dagens post kom det 3 led strålkastare som ska ersätta mina strålkastare från biltema som gått sönder igen.....
dessa har 5års garanti och ser ut att vara väldigt små jämfört med biltemas men ändå ge mer lumen.
det kom även 2 filter som ska monteras mellan styrning av belysningen lampa. (led paneler är tydligen väldigt känsliga för pir sensorer och relä)
Sedan kom en automatisk slangupprullare på 30m+2m tryckluftsslang till kompressorn som ska ersätta en av dom kortare rullarna.
sist men inte minst kom en Qubino thermostat 2 som ska ersätta en som gått sönder efter dom sist veckorna problem med elen, strömen har brytits och slagit på men korta intervall ett par gånger senaste veckorna.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Lite smått och gott. Ryzen 5 5600X, Gigabyte RTX 3070, 32 GB ram och Sennheiser HD 600.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hann jag först med nya iPhone? Här är en 14 Pro.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hann jag först med nya iPhone? Här är en 14 Pro.

https://i.imgur.com/VBVACYb.png

Hola anspelar såklart till hålet i skärmen ovanför texten

Permalänk
Medlem

Lite mer lego...
Nu återstår att se vad jag ska hitta på för nå lego längst till vänster i hyllan

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Hade en iPhone 3GS, sen Windows Phone i fyra år, och nu android i... 6 år? Bytte från en Oneplus 6 som började strula, och eftersom man är beroende av ljudlös-switchen så fick det bli att testa iPhone igen. Började även studera för en månad sen, och då köpte jag mig min första mac någonsin fast jag har varit intresserad av det i flera, flera år. Hoppar in helt i Apples ekosystem, från att inte äga något alls till att nu Äga en iPhone 14 Pro, en Macbook Pro 14" och fyra airtags (fjärde är på nycklarna). Möjligt att det blir en Apple Watch i framtiden också (inte en ultra).

Hittills så älskar jag mac, även om det är saker man blir irriterad på. Med iPhone så tror jag att det kommer bli svårast att vänja sig med att inte ha en enkel tillbakaknapp men det ska jag nog överleva.

Airdrop var en stor anledning till att jag ville hoppa in i Apples ekosystem, och jag har bara varit i behov av det en gång hittills men det var sjukt smidigt när det behövdes.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/yVoZfjY.jpg Har tänkt på att köpa mig en UPS, men har dragit när jag ser en med typ 240w och tio! eu-kontakter. Nu såg jag en på Dustin.se med 4 kontakter, USB-A och en USB-C på 600w eller 1000 VA. Sen att den har RGB och riktat mer för gaming skiter jag fullständigt i, även om den ser lite coolare ut då. Så vad ska jag ha en UPS till när jag inte ens äger en server eller NAS. Jo till min router. Blir det strömavbrott av el brist eller en klant som kapar av en kabel så ska jag kunna använda routern i flera timmar och kunna ta del av krisinformation eller ringa ut. Tydligen går detta som på den gamla tiden med kobra telefon etc på landlina med fiber om din router har egen ström.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Har velat ha ett tangentbord med låg profil så idag slog jag till på ett Acer ConceptD-tangentbord då Inet hade prissänkt det. Känns bekvämt skriva på och det verkar ligga stadigt på bordet. Jag var medveten om att blåtand-kopplingen inte funkar så bra då andra skrivit det och samma gäller mig; jag lyckas inte para ihop tangentbordet med datorn. Men i mitt fall är det lite struntsamma då jag inte måste köra det trådlöst.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"