Harry Potter och de vises sten startar inte i windows 7

Permalänk
Medlem

Harry Potter och de vises sten startar inte i windows 7

Jag försökte starta det här spelet med batchfilen med den textkoden som jag fick hemsida på. Med skriptet som syns nedan.

@echo off
sc config secdrv start=demand & sc start secdrv
start HP.exe
timeout/NOBREAK/T 5
sc stop secdrv & sc config secdrv start=disabled
@echo on

Och efter att jag fick upp sista textraden i kommandotolken att ChangeServiceConfig LYCKADES
Och sedan ska jag trycka ned valfri tangent för att fortsätta.

Men sen händer ingenting.
Och efter det märkte jag att HP.exe filen i installationsmappen går att klicka sig igenom och startar med det här launcher fönstret som är vitt och där det står i mitten Harry Potter och de vises sten i guldfärg. Och då trodde jag starten berodde på att genvägarna inte kunde hitta det det huvudspelet som är installerat i installationsmappen.
det kan vara så att jag installerade vissa .net filer såsom framework och direct x och sedan kan filerna ha tagits bort.

Permalänk
Medlem

Var har du fått tag i spelet någonstans? (nyfiken) Finns ingen readme eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallex:

Var har du fått tag i spelet någonstans? (nyfiken) Finns ingen readme eller liknande?

Jag har fått tag på det på Tradera. På en sådan här lägg i varukorg eller köp nu orangegula fälten istället för att man ska lägga bud.

Jag tror att jag avinstallerade spelet från en skiva som jag inte har kvar längre och sedan installerade jag med en annan skiva som nyss kommit från Tradera.

Om det inte är så att förra skivan hade filer pålagda som inte installerades nu då.

Men jag avinstallerade för att jag inte kunde starta spelet inte ens ifrån installationsmappen.