bäst surf platta för 2500

Permalänk
Avstängd

bäst surf platta för 2500

Tjenare ville köpa surfplatta till min mamma. vilken sorts surfplatta som e bäst för runt 2500 inget Apple skit ska vara. Android. Det hon är van vid tacksam för svar

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför ska du pracka på morsan android bara för att du har förutfattade meningar? Ipads är objektivt bättre som surfplatta.

Windows på skrivbordet, ipadOS på surfplattan.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr glest med surfplattor i dag och fram för allt på Android fronten, där man näsan måste upp i pris för att hitta nåt användbart.
Skulle säga att en bättre beg iPad är ett bättre val i den prisklassen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Varför ska du pracka på morsan android bara för att du har förutfattade meningar? Ipads är objektivt bättre som surfplatta.

Windows på skrivbordet, ipadOS på surfplattan.

Vet du vad objektivt/subjektivt betyder?
Du kan inte att säga att en Android / iPad är objektivt bättre för en annan/viss person.

För min morsa som hade både, iPhone, AppleTV, iMac skulle jag absolut säga att en iPad va bästa valet för henne.

För mig som aldrig ägt en Apple produkt skulle jag säga att det vore ett dumt val att köpa en iPad.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Gillar min Tab A7. Vet dock inte om den är bra. Ljudet är grymt docl.

Permalänk
Avstängd

Jag vill ge henne android för hon har en android telefon så hon ska förstå den lättare som hennes telefon. Gav henne en Ipad innan hon fattade ingenting så vill pröva med en android som hon kan men vill ge henne en fin. . obs min mamma är 76 år gammal så teknik e inte hennes bästa sida men hon gillar ordspel kolla Facebook lite såna småsaker tacksam för svar.

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Varför ska du pracka på morsan android bara för att du har förutfattade meningar? Ipads är objektivt bättre som surfplatta.

Windows på skrivbordet, ipadOS på surfplattan.

Usch vilken dålig attityd. OP tycker android är bättre och du står på andra sidan, men du kan ju inte säga att Ipads objektivt är bättre, för att du tycker så.. Dessutom börjar den på det dubbla ungefär i prisklass så är ju bara dumt att ta upp det.

Vi har köpt Lenovo m10 plus till barnen, känns som bra kvalitet och prestanda för pengarna. Nu senast Gen2 med 4gb minne så tycks det räcka till det mesta.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Gillar min Tab A7. Vet dock inte om den är bra. Ljudet är grymt docl.

Blir nog fan en Samsung Galaxy Tab A7 Wifi 32GB Dark Grey såg fin ut fast fan leonova har ganska många fina dem med så jävla svårt välja hehe

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd

asså grabbar min mamma ska inte spela slukande spel hon spelar någon ordspel du kunde gjort med 1gig ram som sagt

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BananaFace:

Usch vilken dålig attityd. OP tycker android är bättre och du står på andra sidan, men du kan ju inte säga att Ipads objektivt är bättre, för att du tycker så.. Dessutom börjar den på det dubbla ungefär i prisklass så är ju bara dumt att ta upp det.

Vi har köpt Lenovo m10 plus till barnen, känns som bra kvalitet och prestanda för pengarna. Nu senast Gen2 med 4gb minne så tycks det räcka till det mesta.

skit i han över bara omogen

Låter intressant ska kolla upp dem tack som fan för svaret

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd

Lenovo har ganska prisvärda modeller. Jag valde en Samsung Tab A istället då Lenovo inte stöder högupplöst skyddad video, som Netflix. Men annars är nog Lenovo ett bättre val. Min tab är inte snabb på att växla appar, starta upp eller så, men väl inne i en app funkar den ju rätt bra, dock visar sig ju segheten när man ska gå till hemskärmen eller liknande rätt tydligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Lenovo har ganska prisvärda modeller. Jag valde en Samsung Tab A istället då Lenovo inte stöder högupplöst skyddad video, som Netflix. Men annars är nog Lenovo ett bättre val. Min tab är inte snabb på att växla appar, starta upp eller så, men väl inne i en app funkar den ju rätt bra, dock visar sig ju segheten när man ska gå till hemskärmen eller liknande rätt tydligt.

Hur menar du då inte stödjer hög upplösning vad är max med leonovo ? För hon kommer nog titta lite Netflix Tacksam för svar

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joakimen:

Hur menar du då inte stödjer hög upplösning vad är max med leonovo ? För hon kommer nog titta lite Netflix Tacksam för svar

Det är lite komplicerat tyvärr, men för att Netflix med flera ska funka i HD så behövs Widevine L1, Lenovo har oftast bara L3 och då får man max SD-upplösning. Det kan finnas workarounds men inte enkla utan det kräver root och så vad jag förstår. Sen kan man förstås diskutera hur viktigt det är med HD på en så liten skärm, men det känns ju lite surt att inte få det oavsett.

Sen kan de ha modeller med stöd också, jag vet inte, men typ Tab M10 plus har inte det exempelvis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Det är lite komplicerat tyvärr, men för att Netflix med flera ska funka i HD så behövs Widevine L1, Lenovo har oftast bara L3 och då får man max SD-upplösning. Det kan finnas workarounds men inte enkla utan det kräver root och så vad jag förstår. Sen kan man förstås diskutera hur viktigt det är med HD på en så liten skärm, men det känns ju lite surt att inte få det oavsett.

Sen kan de ha modeller med stöd också, jag vet inte, men typ Tab M10 plus har inte det exempelvis.

Tackar för svar ja där avgjorde det ju saken får bli en Samsung då tack så mycket för du han varna mig uppskattar det.

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd

såg nån TCL 10MAX som var billiglåg på netonet på 2200 kr men frågan är och nden klarar netflix högupplöst önskar jag visste annars hade jag tagit den direkt

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

En aspekt som jag tycker är viktig är att man får säkerhetspatchar en bra tid framöver. Apple är ju bra på det men vill man inte köra på iPad så är det lurigare.
Av denna anledningen så köpte jag Nokias T20 till svärmor. Den är precis ny och Nokia lovar 3 års månatliga säkerhetspatchar, den är också lagom stor och kostar strax under 2500:-. Testat den lite själv och jag tycker att skärmen var mer än helt ok och den var bekväm att hålla. Det är seg CPU i den, men ska man inte spela så märks det inte av speciellt mycket.

Kikade även på Lenovo, men de är riktigt kassa på uppdateringar. Samsungs A7 har fått sådär i recensioner och släpptes redan 2020 och osäkert hur länge Samsung kommer att uppdatera den. Men annars har den ju precis som Nokia T20 helt ok upplösning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dust79:

En aspekt som jag tycker är viktig är att man får säkerhetspatchar en bra tid framöver. Apple är ju bra på det men vill man inte köra på iPad så är det lurigare.
Av denna anledningen så köpte jag Nokias T20 till svärmor. Den är precis ny och Nokia lovar 3 års månatliga säkerhetspatchar, den är också lagom stor och kostar strax under 2500:-. Testat den lite själv och jag tycker att skärmen var mer än helt ok och den var bekväm att hålla. Det är seg CPU i den, men ska man inte spela så märks det inte av speciellt mycket.

Kikade även på Lenovo, men de är riktigt kassa på uppdateringar. Samsungs A7 har fått sådär i recensioner och släpptes redan 2020 och osäkert hur länge Samsung kommer att uppdatera den. Men annars har den ju precis som Nokia T20 helt ok upplösning.

förstår dig df det lutar åt samsung här

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dust79:

En aspekt som jag tycker är viktig är att man får säkerhetspatchar en bra tid framöver. Apple är ju bra på det men vill man inte köra på iPad så är det lurigare.
Av denna anledningen så köpte jag Nokias T20 till svärmor. Den är precis ny och Nokia lovar 3 års månatliga säkerhetspatchar, den är också lagom stor och kostar strax under 2500:-. Testat den lite själv och jag tycker att skärmen var mer än helt ok och den var bekväm att hålla. Det är seg CPU i den, men ska man inte spela så märks det inte av speciellt mycket.

Kikade även på Lenovo, men de är riktigt kassa på uppdateringar. Samsungs A7 har fått sådär i recensioner och släpptes redan 2020 och osäkert hur länge Samsung kommer att uppdatera den. Men annars har den ju precis som Nokia T20 helt ok upplösning.

finns nu en a8 nu om inte såg fel . Samsung Galaxy Tab A8 Wifi (32GB) Gray

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Skrivet av Joakimen:

Blir nog fan en Samsung Galaxy Tab A7 Wifi 32GB Dark Grey såg fin ut fast fan leonova har ganska många fina dem med så jävla svårt välja hehe

Ja har hon inte grymma krav på grafik i spel så är dwt en väldigt behaglig platta att kolla filmet och surfa på. Vill hon spela lir så rekommenderar jag geforce now. Funkar finfint!

Permalänk
Medlem

Sitter i samma båt, lyckades efter många år av tjat att pracka på min 64åriga morsa hennes första touch mobil med android os för ca 6månader sen, en Samsung A20E som hon fick gratis när hon förlängde sitt abonnemang. Så nu tittar hon mycket på Youtube och annat men klagar lite på att skärmen är så liten osv så jag tänkte ge henne en android platta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adde_77:

Sitter i samma båt, lyckades efter många år av tjat att pracka på min 64åriga morsa hennes första touch mobil med android os för ca 6månader sen, en Samsung A20E som hon fick gratis när hon förlängde sitt abonnemang. Så nu tittar hon mycket på Youtube och annat men klagar lite på att skärmen är så liten osv så jag tänkte ge henne en android platta.

haha så jävla lik historia här fast det är min mamma hehe df jag tänkte köpa en fin platta till henne och hon har ju lärt sig andoid bra så lika bra ge henne android platta

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd

min mamma har alltid varit där för mig så vill ge hon något bra fint har jag det bra ska min mamma ha det bra ........

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

För 2500 kr verkar Samsung Tab A8 uppfylla behoven du efterfrågar, om du är osäker kan du ju köpa från något ställe med öppet köp (typ Elgiganten, Netonnet) och i värsta fall lämna tillbaka om den är kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimen:

min mamma har alltid varit där för mig så vill ge hon något bra fint har jag det bra ska min mamma ha det bra ........

Jo samma här. Men jag måste försöka få henna att skaffa bredband oxå innan plattan köps, nu surfar hon bara på surfet som ingår i hennes mobilabo. Men morsor förtjänar att vi söner gör allt vi kan, du har helt rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adde_77:

Jo samma här. Men jag måste försöka få henna att skaffa bredband oxå innan plattan köps, nu surfar hon bara på surfet som ingår i hennes mobilabo. Men morsor förtjänar att vi söner gör allt vi kan, du har helt rätt.

okej det har vi inte poroblem med vi har 1000 /1000 fiber kabel i datorn får yt drygt 900 mb rätt niuce hehe

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av T4kti:

För 2500 kr verkar Samsung Tab A8 uppfylla behoven du efterfrågar, om du är osäker kan du ju köpa från något ställe med öppet köp (typ Elgiganten, Netonnet) och i värsta fall lämna tillbaka om den är kass.

blir nog den

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimen:

okej det har vi inte poroblem med vi har 1000 /1000 fiber kabel i datorn får yt drygt 900 mb rätt niuce hehe

Jo jag har oxå fiber men jag bor i min egen villa men morsan bor i en lägenhet 15mil bort och har inget bredband. Än. Det är indraget fiber i hennes flervåningshus men hon är snål och vill inte beställa något hon inte tror hon behöver(suck). Men det tog bara cirka 10 års tjat från mej för henne att skaffa en touchmobil, så om 10 år till och tjat från mej så beställer hon nog bredband oxå då...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adde_77:

Jo jag har oxå fiber men jag bor i min egen villa men morsan bor i en lägenhet 15mil bort och har inget bredband. Än. Det är indraget fiber i hennes flervåningshus men hon är snål och vill inte beställa något hon inte tror hon behöver(suck). Men det tog bara cirka 10 års tjat från mej för henne att skaffa en touchmobil, så om 10 år till och tjat från mej så beställer hon nog bredband oxå då...

haha förstår dig lycka till har varit med om liknande tog tid haha

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Skrivet av Joakimen:

Tjenare ville köpa surfplatta till min mamma. vilken sorts surfplatta som e bäst för runt 2500 inget Apple skit ska vara. Android. Det hon är van vid tacksam för svar

Kolla på Tradera på begagnade iPads - det brukar vara helt ok pris på dessa.

Jag hade världens tur och fick loss en iPad 7:th generation 10,2 inch, 32 gb, nästintill oanvänd för endast 2600 kr (inklusive frakt). Tror en ny sådan skulle kosta 4500 kr kanske....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kolla på Tradera på begagnade iPads - det brukar vara helt ok pris på dessa.

Jag hade världens tur och fick loss en iPad 7:th generation 10,2 inch, 32 gb, nästintill oanvänd för endast 2600 kr (inklusive frakt). Tror en ny sådan skulle kosta 4500 kr kanske....

vill inte ha en ipad min mamma är 76 år nyss lärt sig android gett henne ipad innan hon fatttade ingenting

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv