Couch Co-Op Speltips!

Permalänk
Medlem

Resident evil revelations 2 är skitkul att köra två på

Med barnen så spelar jag castle crashers, eller cat quest. Gamla men såå bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Lirar Fortnite nästan varje kväll med frugan. Hon på PC, jag på PS5 och det är sjukt kul att lira duos(eller squads, men det är lite av en hit or miss).

Jag vet dock att många inte är så förtjusta i spelet, eller att många anser det vara ett spel för kids, men ge det en chans om ni har intresse för den typen av spel.

Jag tror att chansen att folk har tröttnat på battle royal spel är större en att det anser att fortnite är ett barn spel. Själv jag nästan tappat gjäden helt och hålet för battle royal spel nu eftersom att det var så sjukt hypat under 2018-2019 och in princip alla stora online spel under den perioden vara battle royal så spelade jag nog över 1000 timmar av battle royal spel så nu ser jag inte det roliga i den konceptet längre.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Måste slå ett slag för RAFT https://store.steampowered.com/app/648800/Raft/
Riktigt mysigt som kan spelas på soff-nivå

made in sweden

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tycker det faktiskt är ganska svår att hitta Couch Co-Op spel för casual play till familjen. De vi spelat mest är :

- Mario Kart 8
- Super Mario 3D World
- Catstronauts
- Overcooked 2
- Lovers in a Dangerous Spacetime
- It Takes Two
- A Way out
- Towerfall
- Unrailed

Visst spelar jag andra tyngre och mörkare spel men de kör jag online med kompisar, passar tyvärr dåligt till familjen.

Vad jag fick med mig från denna tråden var Trine 4, ska ta en närmare titt på det!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Måste slå ett slag för RAFT https://store.steampowered.com/app/648800/Raft/
Riktigt mysigt som kan spelas på soff-nivå

made in sweden

Singleplayer?

Permalänk
Medlem

Sniper Elite 4 kan vara trevligt i Co-op om man kommunicerar bra med varandra.

Permalänk
Avstängd

Många bra spel i tråden, men att ingen har nämnt Rayman än är överraskande.

Rayman Legends är ett grymt 2D-plattformsspel med stöd för upp till fyra pers. Föregångaren Rayman Origins är också bra men de flesta banorna därifrån är upplåsbara i Legends så det räcker långt. Det är rätt gammalt nu och har reats ut (och getts bort) många gånger.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Redan många som tipsat om det, men vill också slå ett slag för Lovers in a Dangerous Spacetime. Riktigt kul couch co-op!

Permalänk
Medlem

It Takes Two är lätt det bästa Coop spelet på väldigt väldigt länge.

A Way Out är också riktigt bra coop men lite mer för vuxna.

Permalänk

Escape Simulator är alltid kul med polarna om man gillar escape rooms då.
Har workshop också så det finns väldigt mycket content.

Permalänk

Alienation till Playstation var riktigt kul couch co-op, kan varmt rekommendera det!

Permalänk
Medlem

Unrailed är kul för 1-4 spelare på samma skärm. Man ska förhindra att ett körande tåg spårar ur genom att hacka sig fram igenom landskapet, samla resurser och craft:a räls fram till nästa station. Mysig grafik och bra soundtrack, fast ganska hetsigt.

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera

BLIP 'N BLOP
och
Sealhunter

Starka klassiker dock endast 2 spelare på samma skärm och tangentbord men riktigt bra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Ett otroligt underskattat spel är Rayman Legends.
Det är roligt, Coop, billigt och finns i princip på alla plattformar.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte att någon hittills har tipsat om Unravel 2
https://store.steampowered.com/app/1225570/Unravel_Two/

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Singleplayer?

Inte bara. Precis som Scrap Mechanic så kan man bjuda in en eller fler kompisar

Båda har Axolot som Publisher.

Permalänk

Vi har ju Hazelight spel It Takes Two och A Way out och man får inte missa Brothers - A Tale of Two Sons som jag tycker är sjukt mysigt och bra spel.

Vill man ha mer Action så är Gears och Halo spelen bra i co-op

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Inte bara. Precis som Scrap Mechanic så kan man bjuda in en eller fler kompisar

Båda har Axolot som Publisher.

Ja men på split screen?

Permalänk
Skrivet av Bazoon:

Jag ser inte att någon hittills har tipsat om Unravel 2
https://store.steampowered.com/app/1225570/Unravel_Two/

Sant, antagligen då TS skrev att de redan spelat och inte gillade det

Permalänk
Medlem

Rocket League är skitkul om det är er grej, med ett extremt högt skill cap ceiling. Det är som fotboll fast man styr en liten bil som man spelar med, och bilen har en jetmotor som gör att man kan flyga begränsade stunder, så länge man har energi, och man får samla energi på planen på speciella pads.

I början är det en utmaning bara att träffa bollen på marken, men man lär sig så småningom att träffa även luftbollar, och det finns mängder av mekaniska trick att lära sig. 😊

Permalänk
Medlem

Jag och sambon körde igenom "Biped" för ett tag sedan. Vi skrattade så vi höll på att avlida stundvis. Jag vill dock varna för att det kan uppstå friktion mellan medverkade parter, haha.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |