Min epost home.se har slutat fungera

Permalänk
Medlem

Min epost home.se har slutat fungera

Hej!

Sedan cirka en vecka tillbaka får jag inga inkommande mail på home.se
Det går inte att komma in på webmailen home.se.
När jag skriver mina inloggningsuppgifter kommer ett meddelande om att inte sidan finns längre.
Är det fler som har stött på detta problem?
Detta är min primära e-postadress som jag har haft i flera år och den har funkat perfekt.

Nu har jag skrivit till Spray support tre gånger, men får inga svar därifrån.

Vad ska jag ta mig till???

Får ju alla viktiga mail från myndigheter och annat som är kopplat till denna e-postadress.
Har ni någon lösning?

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har också haft den i i många år och använde som primär mail men det har varit kommunicerat sedan länge att den tjänsten skulle stängas.
Jag fick iaf en massa påminnelser innan jag bytte, har för mig att den skulle stänga redan innan sommaren om jag kommer ihåg rätt.

Finns stor risk att du inte kommer att kunna komma åt din mail igen så du bör skaffa ett nytt mailkonto någon annanstans så snart som möjligt och konfigurera om alla tjänster som nyttjar din home.se adress.

Permalänk
Medlem

Spray (som äger home.se) har via upprepade mail och vid inloggning i över ett års tid kommunicerat att tjänsten dels kommer övergå från en gratistjänst till en betald tjänst och dels införlivas närmare i sprays tjänster. Dock verkar hela verksamheten ha gått ut på att dra in lite pengar för minsta möjliga (helst inget) underhåll under en längre tid. Intrycket har varit jämförbart med en gränd där ingen städar och som sakta men säkert fylls igen av bråte.

Kommer du inte in via nymail.spray.se är det kanske ett temporärt problem, kanske permanent. Hursom tycker jag du skall planera för att tjänsten aldrig kommer vara nåbar igen, då risken är stor att det a) är permanent eller b) kommer bli permanent inom en snar framtid även om tjänsten blir nåbar igen.

Supporten kommer du inte få något svar av.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

http://notiser.tärby.se/problem-att-logga-in-pa-webbmejlen-ho...

Scrollar man långt ner och läser kommentarerna som började för ett par dagar sedan så sägs det att Mail2World som numera driver tjänsten klantat sig och åkt på ransomware. Så räkna inte med att tjänsten kommer tillbaka snart eller kanske alls…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag också har betalat Spray Premium för att få behålla min home-mail. Har fått en bekräftelse på detta att jag har förnyat mitt e-postabonnemang. Giltift t.o.m 11-10-22.

Permalänk
Medlem

Det är väl ett tråkigt projekt men det bästa är nog att skaffa en mail hos en större och mer pålitlig aktör, t.ex. Google eller Microsoft, och sen uppdatera alla viktiga mailkontakter om att du har bytt mailadress.
Spray har säkert varit bra förut men numera finns det bättre alternativ och får du dessutom myndighetspost till din mail så vill du ha en mail du kan lita på, vilket du bevisligen inte kan med Spray.

Permalänk
Medlem

Home.se slutade vara bra dagen då spray tog över. Jag bytte bort den mot google-mail på den tiden då man var tvungen att bjudas in för att få tillgång.
Håller med ovanstående och lägger till https://protonmail.com/ om man inte vill stödja de stora drakarna. Krypterad till andra protonmail-användare också.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annica56:

Kan tillägga att jag också har betalat Spray Premium för att få behålla min home-mail. Har fått en bekräftelse på detta att jag har förnyat mitt e-postabonnemang. Giltift t.o.m 11-10-22.

Hade också betalt. Loggade bara in ett par ggr i månaden o kollade Men nu fungerar den inte öht.
Supporten har jag aldrig fått ett svar av.... nånsin..... Under alla år......

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Woops! Helt plötsligt när jag kollade mailen idag igen, så ramlade det in hur många mail som helst. Dock vet jag inte om jag törs lita på detta. Har börjat använda en annan e-postadress för säkerhet skull.😊🙌

Permalänk
Medlem

Gäller det här även för dem som använder den vanliga Spray-mailen? Min mamma köpte premium i ett år men nu får hon upp "fel 404" när hon loggar in på mailen.

Permalänk
Medlem

Jag har en Spray jag inte kommer åt, det har blivit ransommail av det. Kan tänka mig att betala en månad för att komma in och avsluta den (det var ändå bara en "skräpmail") men man måste visst ta abonnemang på ett helt år. Rekommenderar alla att byta snarast, det kommer inte att bli bättre med tiden.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 6GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annica56:

Woops! Helt plötsligt när jag kollade mailen idag igen, så ramlade det in hur många mail som helst. Dock vet jag inte om jag törs lita på detta. Har börjat använda en annan e-postadress för säkerhet skull.😊🙌

Migrera nu de tjänster du inte kunde migrera utan tillgång till e-posten.

Skrivet av kabbzter:

Gäller det här även för dem som använder den vanliga Spray-mailen? Min mamma köpte premium i ett år men nu får hon upp "fel 404" när hon loggar in på mailen.

Ja.

Permalänk
Medlem

Jag har haft home.se i över 20 år så jävligt tråkigt att det slutat fungera... man har inte några större förhoppningar att det kommer att fungera som det ska.. Har haft min home.se adress knuten till det mesta så man kommer att få spendera en hel del tid till att försöka överföra konton och dylikt till gmail istället

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annica56:

Woops! Helt plötsligt när jag kollade mailen idag igen, så ramlade det in hur många mail som helst. Dock vet jag inte om jag törs lita på detta. Har börjat använda en annan e-postadress för säkerhet skull.😊🙌

kom du in via pop3 eller webmail?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Jag kom in via pop3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annica56:

Jag kom in via pop3.

ahhh ok... jag har försökte flera gånger idag och det blir bara felmeddelande om "Rejected your login" hela tiden... antar att Mail2world håller på att försöka återställa mailservrar gradvis då det tydligen är miljontals domäner som har mail via dom..

Antar att du använder pop3.mail2world.com?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Mail2World är det som hostar email för home och spray och massor med andra domäner. De utsattes för en ransomwareattack i onsdags morse (vår tid) och jobbar dygnet runt sedan dess med att återställa alla system.

I lördags morse började det fungera via imap men webmail verkar inte fungera ännu.

Ännu väldigt oklart om data inklusive lösenord läckt så man bör nog byta lösenord när webmail börjar fungera igen.

Mail2Worlds kommunikation via Facebook har varit katastrof.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf inte kunnat komma åt min Home.se via pop3... otroligt frustrerande.. får bara felmeddelande "Your email server rejected your login. Verify your user name and password for this account in Account Settings. The server responded: -ERR service temporarily unavailable."

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Bra iaf att man nu kan komma åt via https://spray.pangia.biz/app/

Hoppas dom kan fixa Pop3 snart då med

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersT:

Bra iaf att man nu kan komma åt via https://spray.pangia.biz/app/

Hoppas dom kan fixa Pop3 snart då med

WOW det fungerade... via din länk.... OCH med "säker inlogg" också https://
det är en fråga jag ställt till deras support flera ggr under flera års tid varför de inte har haft säker inlogg till webmail.... Aldrig nånsin fått nåt svar

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk

Min e post har slutat fungera

Jag kom också in via pop 3

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar vara problem igen. Jag kan inte logga in på min @home.se adress vare sig via pop3 eller webmail. Någon mer som har problem?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på @ home heller...(kan vara dags att betala för ett nytt år) men glömt mitt lösenord till webmailen så det är nog dags att säga tack och hej till @ home..
Lite synd för bättre mailadress får man nog leta efter....

Eller så är det nytt "ransomware" på gång, får väl ge sig till tåls ett par dagar och hoppas på det bästa..

lagt till text
Permalänk
Medlem

kommer inte heller in på min home mail adress. Snälla uppdatera ifall ngn vet hur man skall gå till väga eller ifall ni hör något angånde home

Med vänlig Hälsning / J

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xelor77:

kommer inte heller in på min home mail adress. Snälla uppdatera ifall ngn vet hur man skall gå till väga eller ifall ni hör något angånde home

Med vänlig Hälsning / J

Vilka är dina symptom?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vilka är dina symptom?

Vad tänker du , symptom gällande vad 😃

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det går att logga in på https://spray.pangia.biz/app/ (strunta i uppmaningen att betala) och sedan komma åt mailboxen genom direktlänk https://spray.pangia.biz/mail/ms_inbox.asp ? (riktigt trasig och dålig sida, men man kan läsa mail i väntan på att man flyttat till en bra mailtjänst)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 6GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7