Värt att ha extra pc som gamer? Hos sin partner

Permalänk

Värt att ha extra pc som gamer? Hos sin partner

Jag har lite svårt att bestämma mig om jag ska köpa en extra pc så man kan gajma hos sin partner.

Jag brukar vara där 3-4 dagar ibland 7 . Jag har en egen gaming pc hemma tycker ni det känns onödigt att köpa en extra pc? Då har jag en hemma och en hos min partner

Permalänk

För mycket datorer har man väll aldrig ?
Själv har jag en gäst dator hemma också, + laptopen man kan spela på ifall det behövs 2 extra

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Spenderar du tillräckligt mycket tid där för att motivera det och att flytta ihop inte händer i närtid är det nog ingen dum idé.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Eller kanske omplanera allt lite? Har du långt mellan er? Varför inte vara mer "hemma" då om du ändå ska gejma?
Många faktorer som spelar roll anser jag. Första blick så skulle jag inte rekommendera o köpa en till pc bara därför, du är väl där för att spendera tid tillsammans.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Streama spelen från din hem pc kanske skulle kunna vara något?

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Har du en extra där så har ni ju en var sin när ni eventuellt flyttar ihop i framtiden?

Jag stötte på problemet när jag blev ihop med min fru, var där kanske 80+% av tiden så jag flyttade helt enkelt dit datorn.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Sötast

Jag körde Parsec via laptop till hemdatorn. Fungerade tillräckligt bra

Permalänk
Medlem

Det beror på hur länge ni varit ett par. 😁 Är det mindre än ett år tycker jag att ni ska lägga tiden på att umgås istället för att du sitter vid en dator. Men har din partner egna intressen där du mest sitter och rullar tummarna under tiden är det klart att du ska ha en dator även där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Streama spelen från din hem pc kanske skulle kunna vara något?

Tänkte säga samma sak. Aldrig att jag skulle vilja lägga dubbla pengarna på min dator på två ställen, och sedan behöva hålla igång båda med uppdateringar osv.

Permalänk
Medlem

Hur spelberoende är du?
Visst det kan vara kul med spel ja, men du måste nog börja fundera på hur starkt ditt beroende är. Klarar du några dagar el en vecka utan?
Som en del som köper bärbara speldatorer för att de absolut måste kunna spela när de är på resa.

Eller har du föräldrar/stuga där du också behöver kunna spela hela tiden, köp en dit också.

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT här.
Här är ett exempel på hur "bra" Google Stadia's teknik skulle kunna vara, bara att ta med handkontroll och Chromecast så gott som plug-in and play med rätt förutsättningar.

Jag säger inte att det rätt väg för TS att gå, menar bara hur smidigt det skulle kunna vara vid just såna här situationer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Köp en bärbar speldator istället? Ska man börja ställa in "möbler" hos partnern så kan man lika gärna flytta ihop.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Jag jobbar framför datorn 8H per dag,

Är där 75-80% av tiden .

Gajmar väldigt mycket ibland vill jag cokså ha egentid då åker jag hem för städa fixa tvätt osv och evtuellt gajma.

Permalänk
Medlem

Hade byggt en lite mitx dator med bra prestana. relativt lätt o flytta med sen finns ju alltid de mindre roliga alternativet laptop.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Köp en bärbar speldator istället? Ska man börja ställa in "möbler" hos partnern så kan man lika gärna flytta ihop.

Exakt men kan intw flytta ditt ännu helt

Permalänk
Medlem

Jag har en extra "Speldator".

Det är när jag uppgraderar att jag inte pallar att sälja delarna från den gamla datorn att jag bara "ger" den till den andra PC'n.
Såsom när jag gick från 6 kärning Intel till 16 Kärning AMD, och när jag köpte 3090 fick Intel datorn mitt 1080 TI kort etc. Det är fortfarande en kraftfull PC med 32 GB DDR 4 ram. Att sälja den är bara dumt då man nog inte får en 3rd del av vad man har betalat för den.

Permalänk
Medlem

Skulle köpt en konsol.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hade inte köpt en till dator, bara tagit med mig laptopen (För att emulera PS-spel såklart) Möjligen hade jag tagit med eller köpt konsol