Valve: "Förbokade Steam Deck levereras i februari"

Permalänk

Beställde min 22/7 och är i Q2 relasen. Körde på billigaste versionen för lite längre laddningstider aldrig varit en dealbreaker för mig och jag tyckte prishoppet till de andra modellerna verkade lite större än prestandaökningen. Spelar en del singleplayerspel från min externa hårddisk på datorn och tycker de fungerar bra så jag är nog inte målkonsument för SSD-diskar i denna ^^

Har testat Stadia senaste månaderna för de kändes som rätt tid innan jag betalade för SD och har blandade känslor. Väldigt nöjd på datorn där jag knappt märkt av att det strömmas, relativt nöjd på tv via ethernet, men på mobilen var många spel, t.ex. Assassin's Creed nästan ospelbara pga delay för mig iaf på min iPhone XR. Kanske är mina förväntningar eller utrustning som de är fel på, men jag fick de iaf bekräftat att de är värt det för min del att köpa ett steam deck

Permalänk
Medlem

Verkar som det är väldigt få maskiner som kan levereras Q1. Jag la min beställning första dagen och har Q2 som förväntad leveranstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Beställde min 16 juli och har Q1 2022, 512gb versionen blev det.

Jasså. Antar du var några minuter före eller så har dom inte så många ex till Q1

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag var så sen att boka. Förväntad leverans "efter andra kvartalet 2022", bokade 9 sept. Hoppas de klarar av att tillverka fler och i snabbare takt än beräknat.

(256gb varianten).

Permalänk
Skrivet av Halvmånen:

Verkar som det är väldigt få maskiner som kan levereras Q1. Jag la min beställning första dagen och har Q2 som förväntad leveranstid.

Fick genom min beställning minut 13, folk som fick genom den minut 11 hade andra timeslotten minns jag när det disskuterades i början, tror det var baserat på beställningar per region och vilken variant man beställde (körde mellanmodellen och har redan fixat sdkort för att väga upp utrymmesskillnaderna).

Permalänk

Tror ni många kommer skippa att köpa när det väl är deras tur och ge upp sin plats?

Permalänk

Jag har bokat ett ex och är sugen på att lösa ut den (prel lev efter q2 2022), men det som oroar mig är batteritiden. Det känns som att den åtminstone skulle behöva konkurrera med Switch i det avseendet.

Permalänk
Skrivet av Swe_downhill:

Jag har bokat ett ex och är sugen på att lösa ut den (prel lev efter q2 2022), men det som oroar mig är batteritiden. Det känns som att den åtminstone skulle behöva konkurrera med Switch i det avseendet.

Du kan ju alltid begränsa prestanda mot batteritid. Alternativet är att helt enkelt låsa TDP till 7-8W istället för 15W. Bör ge dig 3-4 timmar spelande utan problem och ändå flertal gånger bättre prestanda än Switch. Andra UMPCs som Aya Neo har denna funktionen. Stämmer dock att batteriet blir kortvarigt om man vill maxa prestanda. 2 timmar är ju nära smärtgränsen. Tror inte jag kommer spela tunga AAA spel på maskinen av denna anledningen. Såna spel lämpar sig heller inte alltid väl till handhållen format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matenrou:

Beställde min 16 juli och har Q1 2022, 512gb versionen blev det.

Köpt: 16 jul, 2021 @ 20:51
Förväntad tillgänglighet: 2:a kvartalet 2022
512gb

Så det räcker inte med lanseringsdagen, man måste ha lyckats genomföra köpet tidigt.