Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Jag kör mina DT 1990 med iFi Zen Dac V2. Extremt nöjd!

Den där iFi verkar väldigt intressant fått sjukt bra reviews.
Då kan du köra modmic usb till den bara. De står på deras hemsida att modmic USB är "studio quality mic" medan deras vanliga modmic inte är det... Så lite bättre lär den ju vara.

EDIT:
Hel-2 finns på EU butiken, men utan info om när leveranser kommer.
6-8 veckor på US men då får du räkna med säkert 3000 kr efter moms/tull och frakt så iFi som finns i lager verkar bra val

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Den där iFi verkar väldigt intressant fått sjukt bra reviews.
Då kan du köra modmic usb till den bara. De står på deras hemsida att modmic USB är "studio quality mic" medan deras vanliga modmic inte är det... Så lite bättre lär den ju vara.

EDIT:
Hel-2 finns på EU butiken, men utan info om när leveranser kommer.
6-8 veckor på US men då får du räkna med säkert 3000 kr efter moms/tull och frakt så iFi som finns i lager verkar bra val

Jag har inte så mycket att jämföra mot men jag är extremt nöjd och lär inte byta ut detta på lång tid, därför rekommenderar jag också det. Jag kör ju redan Elgato Wave:3 till som sagt :). Kör även med Dolby Atmos som Spatial till lurarna och Nvidia Broadcast för mikrofonen på det!

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt en FiiO K5 Pro ESS, och nu sitter jag och väger mellan Sennheiser 650 eller Beyerdynamic DT 1990 PRO..

Edit:
Det blev Beyerdynamic.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem allt. Fiio K5 Pro ESS och DT 1990 Pro.

Låter väldigt annorlunda från vad jag är van vid, men allt ser ut att fungera som det ska. Får hoppas jag blir nöjd i längden!

Hörlurarna är byggda som en tank och förstärkaren var väldigt lätt att koppla in och använda. Kör gain 1 och behöver knappt vrida upp volymen innan det blir väldigt högt. Misstänker dessa hörlurarna är lätta att driva.

Tack för all er hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Nu har jag fått hem allt. Fiio K5 Pro ESS och DT 1990 Pro.

Låter väldigt annorlunda från vad jag är van vid, men allt ser ut att fungera som det ska. Får hoppas jag blir nöjd i längden!

Hörlurarna är byggda som en tank och förstärkaren var väldigt lätt att koppla in och använda. Kör gain 1 och behöver knappt vrida upp volymen innan det blir väldigt högt. Misstänker dessa hörlurarna är lätta att driva.

Tack för all er hjälp!

Kul!
Skriv gärna en kort recension när du lyssnat in dig
Vore kul att höra vad du tycker om den kombon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Kul!
Skriv gärna en kort recension när du lyssnat in dig
Vore kul att höra vad du tycker om den kombon.

Har bara haft hörlurarna några dagar, men jag är över lag väldigt nöjd.

Jag upplever inte att hörlurarna läcker lika mycket ljud som andra open-back som jag testat förut. Återgivningen är väldigt bra och ljudet är engagerande och spännande. Jag tycker även hörlurarna spelar bättre för varje dag, men det kanske är en nypa placebo där.

Förstärkaren är enkel, snurra på hjulet och sen är det klart. Klarar mig bra på Gain 1/3, och spelar nästan aldrig kl 12 på hjulet, så den har definitivt mycket kraft och betydligt mer än vad dessa lurarna behöver.

Om jag skulle påpeka nåt negativt så är det att lurarna är ganska styva, men jag tror det kommer ge med sig med tiden.