The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teddis:

Gör om?

Vilket "verk" pratar du om? Jag har totalt missat trilogin med sagoböcker som Tolkien skrev om andra tidsåldern, där all dramaturgisk flow bara satt redo för dem att anpassa till en film.

Allt jag läst och hört om kommer i form av "tidbits" som funnits i hans brev och de sammanställningar av ofärdiga texter som Christopher Tolkien samlade ihop. Mer som hur en historiker hade gått igenom saker som hänt.

Vad är liksom det största kriminella du tycker att de "gått ifrån", riktigt? Alla karaktärer och områden som borde funnits med i en story om andra tidsåldern verkar ju vara där eller på ingång. Sen kanske vi har en Gandalf som anlänt kriminellt tidigt då, men det får vi ju se om det stämmer, och även om så vore fallet så känns det för mig inte som att det förstör så mycket.

Jag står fast vid att jag helst inte velat ha att några nya kommer in och försöker skriva Tolkien eller expandera på det som om det vore en franchise. Men jag förstår inte alls din ståndpunkt att problemet skulle ligga i att de "frångår" källmaterial. Det finns inte så mycket att frångå från första början.

Du är inte alls värt ett svar, tyvärr.. lyssna på de videor jag länkade tidigare så kanske du kan skriva ett nytt inlägg

"Det finns inte så mycket att frångå från första början" ... *gags*

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att det finns så mycket att klaga på i varje avsnitt, med tanke på att avsnitten kostar $60 miljoner styck. Är detta pengatvätt eller vad är det som händer? Visst den ser väll bra ut, oftast..?

Jag är bara så enormt besviken på precis allt, 6an var bästa avsnittet men samtidigt så sjukt dåligt ändå. Sjukt också att dom skriver om allt och dödar Galadriel i slutet av avsnittet, dom tänker väll ändå inte påstå att hon tål 800 grader Celsius eller hur varm den där röken än är, hon kanske inte behöver syre äns? Varför ha med den sista scenen när Galadriel bara står där? Haha, man kan bara skratta alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Helt sjukt att det finns så mycket att klaga på i varje avsnitt, med tanke på att avsnitten kostar $60 miljoner styck. Är detta pengatvätt eller vad är det som händer? Visst den ser väll bra ut, oftast..?

Jag är bara så enormt besviken på precis allt, 6an var bästa avsnittet men samtidigt så sjukt dåligt ändå. Sjukt också att dom skriver om allt och dödar Galadriel i slutet av avsnittet också, dom tänker väll ändå inte påstå att hon tål 800 grader Celsius eller hur varm den där röken än är, hon kanske inte behöver syre äns? Varför ha med den sista scenen när Galadriel bara står där? Haha, man kan bara skratta alltså

hon dör inte, man kan se det på preview av 7 avsnittet.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

hon dör inte, man kan se det på preview av 7 avsnittet.

Klart hon inte dör, jag skojade bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

hon dör inte, man kan se det på preview av 7 avsnittet.

Tror att han var sarkastisk för att visa på det absurda i att hon står i vulkanutbrottsmoln, vad det nu än kallas på vetenskapligt språk, som blir väldigt väldigt varmt och inte är något som hon bör överleva.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Klart hon inte dör, jag skojade bara.

Skrivet av Mithras:

Tror att han var sarkastisk för att visa på det absurda i att hon står i vulkanutbrottsmoln, vad det nu än kallas på vetenskapligt språk, som blir väldigt väldigt varmt och inte är något som hon bör överleva.

haha ja...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

haha ja...

Du kanske också skojade haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Du kanske också skojade haha

serien känns ju lite skojig...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Tror att han var sarkastisk för att visa på det absurda i att hon står i vulkanutbrottsmoln, vad det nu än kallas på vetenskapligt språk, som blir väldigt väldigt varmt och inte är något som hon bör överleva.

Pyroklastiskt flöde.

Som att stå ute en varm sommardag bara i Middle Earth. Här hade det varit mellan 800 och 1100 grader varmt i molnet (som förövrigt sprängde en dörr till en byggnad precis innan det träffade henne? Men vem fan bryr sig liksom )

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

För att ytterligare skoja till det, The Ringmuskel of Power. För denna serie ligger trots allt brunt till 😁

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Pyroklastiskt flöde.

Som att stå ute en varm sommardag bara i Middle Earth. Här hade det varit mellan 800 och 1100 grader varmt i molnet (som förövrigt sprängde en dörr till en byggnad precis innan det träffade henne? Men vem fan bryr sig liksom )

Lita alltid på att en med-nördig Sweclockare kommer att ge dig rätt svar

Just när jag kom över chocken över att höra henne prata om att tortera fångar och utföra folkmord, får jag se henne stå där glo på ett dödsmoln. När alla andra flyr i panik och försöker ta skydd står och hon stirrar ner molnet. Känns bra liksom. "Elf-power".

Helt sjukt hur serien har på 6 avsnitt fått mig att hata Numenorier, alverna och Galadriel framför allt, och känna enorm sympati för Adar och hans kamp för frihet för hela det orkiska folket. Jesus fucking Christ.

Vem vet. Kanske det som är meningen. 300IQ plot-twist; orkerna är bara missförstådda frihetskämpar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Pyroklastiskt flöde.

Som att stå ute en varm sommardag bara i Middle Earth. Här hade det varit mellan 800 och 1100 grader varmt i molnet (som förövrigt sprängde en dörr till en byggnad precis innan det träffade henne? Men vem fan bryr sig liksom )

Ungefär lika varmt då som när Frodo var inne i Mt Doom och satt 1-2 meter från rinnande lava utan nämnvärda besvär av den starka värmestrålningen eller de farliga gaserna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matt76:

Ungefär lika varmt då som när Frodo var inne i Mt Doom och satt 1-2 meter från rinnande lava utan nämnvärda besvär av den starka värmestrålningen eller de farliga gaserna.

1-2meter? Var inte det rätt djupt från plattformen ner till lavan?

Förövrigt så har de väl turer i Hawaii bland lava där folk kan komma galet nära?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

1-2meter? Var inte det rätt djupt från plattformen ner till lavan?

Förövrigt så har de väl turer i Hawaii bland lava där folk kan komma galet nära?

Han var dock mitt inne i en aktiv vulkan, med extremt mycket ångmoln etc . Lär vara rejält varmt där, troligen 800-1100 grader minst (särskilt när vulkanen exploderar medans de rusar ut)
https://www.youtube.com/watch?v=dOnhBKPSuWA

Senare satt de även mitt ett stort lavaflöde på en liten klippa ett par meter ovanför lavan. När de sen räddas
har de inga brännskador etc

Du får gärna länka till turerna på Hawaii som tillåter turister att stå mitt inne i en aktiv vulkan eller sitta på en klippa mitt i en lavasjö (som ovan bild visar)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matt76:

Han var dock mitt inne i en aktiv vulkan, med extremt mycket ångmoln etc . Lär vara rejält varm där, troligen 800-1100 grader minst (särskilt när vulkanen exploderar medans de rusar ut)
https://www.youtube.com/watch?v=dOnhBKPSuWA

Senare satt de även mitt ett stort lavaflöde på en liten klippa ett par meter ovanför lavan. När de sen räddas
har de inga brännskador etc

https://static3.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/02/mtdoom.jpg
https://64.media.tumblr.com/affb4acf42b4fd487d07c504de096efe/tumblr_nlprqfvmCv1ricizno3_500.png

Du får gärna länka till turerna på Hawaii som tillåter turister att stå mitt inne i en aktiv vulkan eller sitta på en klippa mitt i en lavasjö (som ovan bild visar)

Två fel gör inte ett rätt.

Men Galadriel kunde ju iaf ha försökt akta sig lite från askmolnet.

Sam och Frodo kommer ju inte undan genom att simma i lavan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matt76:

Han var dock mitt inne i en aktiv vulkan, med extremt mycket ångmoln etc . Lär vara rejält varm där, troligen 800-1100 grader minst (särskilt när vulkanen exploderar medans de rusar ut)
https://www.youtube.com/watch?v=dOnhBKPSuWA

Senare satt de även mitt ett stort lavaflöde på en liten klippa ett par meter ovanför lavan. När de sen räddas
har de inga brännskador etc

https://static3.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2019/02/mtdoom.jpg
https://64.media.tumblr.com/affb4acf42b4fd487d07c504de096efe/tumblr_nlprqfvmCv1ricizno3_500.png

Du får gärna länka till turerna på Hawaii som tillåter turister att stå mitt inne i en aktiv vulkan eller sitta på en klippa mitt i en lavasjö (som ovan bild visar)

Klart ingen kan överleva i en vulkan, som att stå i en ugn på 1000c.. men folk överlever att stå framför bl.a. öppna pizzaugnar på 1000c

Dold text
Permalänk
Medlem

Känns som att tråden spårar lite nu, men att stå vid ett lavaflöde bör inte vara värre än en majbrasa. Sitta helt omringat av ett lär vara lite värre dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Känns som att tråden spårar lite nu, men att stå vid ett lavaflöde bör inte vara värre än en majbrasa. Sitta helt omringat av ett lär vara lite värre dock

Serien borde ha gjort så att alla tog skydd direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Två fel gör inte ett rätt.

Men Galadriel kunde ju iaf ha försökt akta sig lite från askmolnet.

Sam och Frodo kommer ju inte undan genom att simma i lavan.

Om kritiken kring TV-serien är dess brist på realism, så kanske ni bör ta fram förstoringsglaset och titta lite närmre på original-trilogin eller hobbit filmerna med samma måttstock. Lär troligen hitta en hel del i de filmerna som inte är realistiska. Realism och Fantasy går inte direkt hand i hand.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matt76:

Om kritiken kring TV-serien är dess brist på realism, så kanske ni bör ta fram förstoringsglaset och titta lite närmre på original-trilogin eller hobbit filmerna med samma måttstock. Lär troligen hitta en hel del i de filmerna som inte är realistiska. Realism och Fantasy går inte direkt hand i hand.

Om du tar dig tid och läser tråden så kommer du att snabbt se att Majoriteten av kritiken inte har med realism att göra egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Om du tar dig tid och läser tråden så kommer du att snabbt se att Majoriteten av kritiken inte har med realism att göra egentligen

Kanske bättre att sluta åberopa brist på realism då i framtida kritik, med tanke på bristen på densamma i filmerna

För övrigt verkar kritiken främst handla om referenser till böcker (som jag inte läst) och subjektiva åsikter kring produktionen (som personligen inte tillför något, då det enbart är en åsikt i mängden). Tycker serien är bra än så länge (runt 7-8/10) och ska bli intressant att se hur den utvecklas under kommande 44 avsnitt (om de fullföljer alla 5 säsongerna).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matt76:

Kanske bättre att sluta åberopa brist på realism då i framtida kritik, med tanke på bristen på densamma i filmerna

För övrigt verkar kritiken främst handla om referenser till böcker (som jag inte läst) och subjektiva åsikter kring produktionen (som personligen inte tillför något, då det enbart är en åsikt i mängden). Tycker serien är bra än så länge (runt 7-8/10) och ska bli intressant att se hur den utvecklas under kommande 44 avsnitt (om de fullföljer alla 5 säsongerna).

Alltid det dära "Men den där gjorde ju så, så den här kan göra det också, istället för att ta viss lärdom av det som kom tidigare!"

Om serien hade ett helt annat namn, typ Wheel of Time. Samt karaktärerna inte hade någonting med Middle Earth och Tolkiens verk att göra så hade serien kanske varit en 6-7/10. Om man stänger av hjärnan vid alla sterila, känslolösa dialoger.

Seriens budget kommer nog att bli lidande nästa säsong med tanke på hur folk tagit emot serien. Så ha inte för höga förhoppningar

Serien försöker vara Game of Thrones istället för Tolkien.

Har du några exempel på dessa Subjektiva åsikter du nämnde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Det behvöer inte vara exakt som böckerna. Precis som Sagan om Ringen.. "är väl bara se det man tycker om istället" eller så tycker man om världen skriven av Tolkien och kanske har en gnuuuuuuutta hopp att Amazons inkapabla skribenter kanske fått tummen ur och lärt sig sin läxa. Kanske till säsong 2, om det ens blir en. Uppenbart iallafall att de sparkade deras "Lore Guy".

Så du kunde bara komma med ett exempel och det är Jurassic Park? Och jag tror inte direkt Jurassic Park, om det ens hade några böcker, var särskilt stora. Ens på samma nivå som t.ex. Tolkiens verk, Harry Potter, Dune mfl.

Folk är rätt nöjda med House of the Dragon. Visst är det underligt, med tanke på att de gjort en del skillnader jämfört med böckerna? Men inte såpass grova skillnader där man kastar ut innehållet i böckerna och bara behåller namnen på karaktärerna och ställen som existerar i universumet, som Rings of Power har gjort

Andor är aningen fånig

personen som jagar honom är "the bad guy" men personen vi ska sympatisera med är ju en mördare. Även svårt att bry sig om karaktären då om man redan sett Rogue One så vet man vad som händer, precis som med Kenobi serien

Dold text

Andor.

Det coola med Cassian Andor är väl att han är en fanatisk terrorist som råkar strida på den "goda" sida.
Jag har dock väntat med att se serien men hoppas dom inte gjort honom för snäll och god i den.
Cassian ska vara ett rövhål.

Dold text
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

....

Har du några exempel på dessa Subjektiva åsikter du nämnde?

Alla åsikter som är personligt färgade är subjektiva, såsom att du "tycker" något, ex att Serien försöker vara Game of Thrones eller att du tycker att det är känslolösa dialoger (wiki: Det som är subjektivt tenderar att ha en personligt färgad och eventuellt osaklig bild av verkligheten, präglad av en viss persons syn på tingen).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Kanske bättre att sluta åberopa brist på realism då i framtida kritik, med tanke på bristen på densamma i filmerna

Gör dig inte dum. Att gnälla på "bristande realism" är inte detsamma som att ifrågasätta det korkade i att se Galadriel ta ett bad i ett pyroklastiskt flöde. Bristande realism finns överallt i fantasy-filmer, men det finns alltid en gräns för tittarens "suspension of disbelief".

Skrivet av matt76:

För övrigt verkar kritiken främst handla om referenser till böcker (som jag inte läst)

OK. Inte någon annans problem, och det förklarar varför du inte förstår kritiken som berör böckerna, men OK.
Långt ifrån alla har läst dessa böckerna, men det gör det inte rätt att frångå det som står i böckerna, då böckerna är "canon".
Serien har fått mycket kritik (som den förtjänar) för hur den tar sig extrema friheter med man sedan tidigare visste om andra åldern. Bara tidslinjen är ju ren katastrof.

Skrivet av matt76:

och subjektiva åsikter kring produktionen (som personligen inte tillför något, då det enbart är en åsikt i mängden).

Diskussionsforum. Och jo, folks subjektiva åsikter kan absolut tillföra något, då det är just tittarnas åsikter som i många fall avgör om en serie blir förnyad med fler säsonger, läggs ner eller får en "omkonstruktion" inför framtida säsonger.

Skrivet av matt76:

Tycker serien är bra än så länge (runt 7-8/10) och ska bli intressant att se hur den utvecklas under kommande 44 avsnitt (om de fullföljer alla 5 säsongerna).

Och detta är din subjektiva åsikt, och det står dig helt fritt att ha den - och den är lika relevant som dom åsikterna som ogillar serien.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Gör dig inte dum. Att gnälla på "bristande realism" är inte detsamma som att ifrågasätta det korkade i att se Galadriel ta ett bad i ett pyroklastiskt flöde. Bristande realism finns överallt i fantasy-filmer, men det finns alltid en gräns för tittarens "suspension of disbelief".
blablabla

Gör dig inte dum själv, vi vet sedan tidigare att frodo (som liten hobbit) kunde överleva att stå mitt inne i en vulkan och var extremt nära flödande lava i stort sett hela den sekvensen i filmen (se tidigare inlägg), för att sedan ta sig därifrån utan en enda brännskada. Om en Hobbit klarar av att överleva sådan hetta och giftiga gaser, lär förhoppningsvis en alv göra detsamma. Misstänker för övrigt att de flesta som tittar på serien inte har en aning om vad ett pyroklastiskt flöde är,

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

För att ytterligare skoja till det, The Ringmuskel of Power. För denna serie ligger trots allt brunt till 😁

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Tror att han var sarkastisk för att visa på det absurda i att hon står i vulkanutbrottsmoln, vad det nu än kallas på vetenskapligt språk, som blir väldigt väldigt varmt och inte är något som hon bör överleva.

Bör? Ni vet att det är sagofigurer!?

"Borde" Gandalf ha överlevt?

Det som bör hända i sagor är precis vad sagoberättaren vill ska hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Om kritiken kring TV-serien är dess brist på realism, så kanske ni bör ta fram förstoringsglaset och titta lite närmre på original-trilogin eller hobbit filmerna med samma måttstock. Lär troligen hitta en hel del i de filmerna som inte är realistiska. Realism och Fantasy går inte direkt hand i hand.

Du kanske inte var med när original trilogin kom ut men det fans MASSOR av kritik och det fanns ännu mer när Hobbit filmerna kom. Istället för att försöka deflektera så kanske man ska inse att serien är extremt bristfällig. För ett par hårda misstag per 3 timmar film är inte detsamma som typ varje scen per avsnitt. Två likadana misstag har inte samma värde i slutändan.

Ville bara tillägga att det fanns en anledning till att Frodo gick in i vulkanen, vad har Galadriel för anledning att mer eller mindre ta självmord? Frodo och Sam räknade med att dö men antar att Galadriel fortfarande har ett folkmord hon ska hinna med innan hon dör?

Skrivet av Xeonist:

Bör? Ni vet att det är sagofigurer!?

"Borde" Gandalf ha överlevt?

Det som bör hända i sagor är precis vad sagoberättaren vill ska hända.

De argumentet är så sjukt urvattnat så de är galet, fattar inte varför folk fortsätter använda de? Ja det är fantasy, men varför blev inte Frodo Terminator när han fick ringen och bara gick raka vägen till Mt. Doom och förstörde ringen utan sömn, mat eller skador? Hade du inte tyckt det var lite konstigt ifall Legolas kom till Minas Tirith med en apache helikopter? Klart du inte hade, det är ju bara en fantasy. Du hade tyckt de va riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Satans bra serie.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P