EA missnöjda med Battlefield 2042 – kan bli gratistitel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det kan du göra redan nu, och de tio gratistimmarna räcker gott och väl.

Ok, det kände jag inte till. Ska kolla det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Fire_Ice:

Battlefield har haft sin tid, man tröttnar på att göra samma sak om och om igen. Tiden går vidare.

COD verkar dock ha hittat formulan för att mata samma sak år ut och år in.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

COD verkar dock ha hittat formulan för att mata samma sak år ut och år in.

Men CoD är kul, de har nytänk med ex. Warzone. Många som klagar på Vanguard men jag tycker nästan bättre om det än tidigare MW då jag endast lirar multi, roliga vapen och banor inte helt utflippat som BF.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Klart det inte kommer bli gratis man kommer ha en bana som är gratis eller så kommer man kunna "lvla upp" till en viss nivå gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Samma här, har riktigt kul att spela solo med. Ligger på rank 80 och cirka 70 timmar gameplay, till skillnad på 2000 timmar på Battlefield V och rank 290+.

Kul! ja solo kanske är tricket för detta lir.

Fråga; vart ser man hur många timmar man spelat?

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 och inget annat!

Permalänk
Medlem

Inte bara EA som är missnöjda med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

De skulle har fortsatt på Battlefield V. Det finns mängde av delar av WW2 det hade kunnat släppa på som DLC!

Håller med! Faktum är att jag älskade pacific-banorna som kom ganska sent i spelets livscykel.

På samma sätt förnyades 3an flera gånger med nya banor, som aftermath eller close quarters som gav rätt mycket nytt liv till spelet.

Det fanns helt klart mer att hämta i 5an. Enda jag störde mig på där var att det var så dystopisk stämning med soundtracket. Vem var partypoopern som inte ville att folk skulle få bli lite uppspelta och ha kul när de leker krig? Man skulle bli påmind om att det egentligen inte var bra.

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt ett enda BF-spel efter att de lurade mig med Hardline. Sedan dess ska det jävligt mycket till innan jag lägger 1200:- på ett BF-spel igen (spel inkl season pass). Jag fick fyra motvilliga timmar ur Hardline, och sen fick det vara nog.

Ingen, jag repeterar..... INGEN på jordklotet vill springa-springa-springa-bli sprängd från godtyckligt håll-spawna-springa-springa.
Battlefield var fram till Hardline ett skicklighetsspel, där den bästa spelaren vann en duell. När jag åkte SUV i Hardline och sköt flörtkulor bakom bilen på nån som jagade mig i en annan SUV så dog jag lite inombords. Och när jag blev sprängd ur en zeppelinare dog jag lite inombords, och när jag hörde "UARARAGHGHGHGHGHHGH" och någon sprang (odödlig) emot mig femtio meter med en bajonett framme dog jag lite inombords.

Att sänka tempot, och göra spelen till vad de en gång var är det enda som kommer rädda serien. DICE/EA fastnade för hårt i "vi ska vara ännu mer cinematiska och explosiva än CoD för det är där pengarna finns".

"That's what gamers want!"

Det som en gång gjorde att spelen sålde nästan lika bra var faktiskt skillnaden! Tänk er, alla nostalgiker: att få sitta gömd i ett buskage, skjuta en motståndare, och sen faktiskt få sitta stilla med andan i halsen och se när en tank åker förbi utan att kunna göra någonting och bara...... vänta.

Fy fan. BF2, Bad Company 2, BF3 och BF4 vänder sig i sin för tidiga grav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Undra hur det gick igenom kvalitets kontrollen.
Antar att de inte har någon?

Tur att man kan panga BFV ett tag till.

Önskar att de använde samma fysik som bfv och reskinnade bara med moderna vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

F2p, är nog något som hade fått mig att testa spelet. Men tycker att om man gör ett p2p spel till f2p, så behöver man kompensera de spelare som köpt spelet redan innan.

Dom kan få varsina NFT hattar

Permalänk
Medlem

Ja det som redan köpt spelet lär ju inte bli så glada om de inte får något för att de faktiskt betalat för det. Känns som BF4 var ett av de sista bra bf spelen tyvärr, efter det var fixat ca ett år senare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Köpte inte COD detta år och testade bara 2042 de 10 tim som jag fick när jag betalade för EA play! Det räckte xD
Saknar gamla tider när man spelade MW2 eller Battlefield 2 eller 3!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

DICE/EA påstod ju att dom hade lärt sig av sina misstag efter dom lanserade BF4 i det skick det var... sen kom BF1 (hoppade över hardline) och med BF1 visade dom faktiskt att dom kan lansera ett spel som på dag 1 flöt på väldigt bra, bra optimerat och helt enkelt bara funkade samt var kul!

BFV 2 år efter, samma sak, flöt på bra och allt... dock mycket annat PK-tjafs rumtomkring som förstörde spelet samt att DICE inte visste riktigt vad dom ville med BFV.
och när dom dessutom ströp supporten av BFV när spelet väl funkade riktigt bra och fick en bra skjuts tack vare Pacific DLC... så tänkte man, okej... men nu lägger dom 100% krut på nästa titel (2042), den får 3års utveckling minst (som BF1), då borde inte det vara problem att få spelet att fungera väldigt bra vid dag 1... men ack så blåst man blev.
Om man bara hade insett att Betan (av 2042) faktiskt var ett Demo, så hade jag aldrig köpt det.

Spelet borde ha sålts som "Early access" för 200kr, för då hade folk inte gnällt lika mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja tyvärr var man en av dom som köpte spelet för fullpris EFTER lanseringen och tester. Trodde det skulle "växa på en" men det gjorde det aldrig varför det nu ligger i malpåse och luktar illa. Blir det F2P så kommer iallafall JAG inte ge dom högre betyg nånstans det vill jag lova...

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Så den drastiska lösningen är inte att höja budgeten för Dice QA-avdelning? Eller förlänga utvecklingstiden? Om det här inte kan klassas som den mest stereotypa storföretagsreaktionen någonsin så vet jag inte vad som skulle kunna klassas som det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

De skulle har fortsatt på Battlefield V. Det finns mängde av delar av WW2 det hade kunnat släppa på som DLC!

Och göra det mindre töntigt/P12

Permalänk
Medlem

Hoppas BF2042 hamnar på Game Pass inom en snar framtid

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

vill inte vara den men är inget direkt konstigt, frågan borde snarare vara vad som kommer att ersätta dessa två giganter (bf och cod) som börjar dö ut mer och mer för varje ny version som kommer.

Så vad är det som kommer härnäst? när mindre studios som BSG kan göra ett spel som Escape from tarkov i unity av allt så finns det nog gott om potential där ute även för mindre aktörer

Personligen hoppas jag på både indies och dice själva för till skillnad från cod tycker jag inte riktigt det finns bra alternativ till bf därute just nu. Då tänker jag främst på squadspawn + vehicles + destruction.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Tycker fortfarande att alla BF-Spel efter 1942 bara känns som billiga kopior där man fokuserat alla pengar på snygg grafik.

Håller med, dock spenderade jag majoriteten av min tid i Medal of Honor. Samma era (2001-). Enkelt och skoj som f*n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Battlefield har haft sin tid, man tröttnar på att göra samma sak om och om igen. Tiden går vidare.

Handlar inte om att Battlefield haft sin tid. Battlefield är Battlefield och inget kan ersätta det om du är ett fan. Och vi är många tro mig. problemet är att de som gjorde Battlefield så bra ej är kvar på dice och har gått vidare. Nu är det en massa new age barn som springer runt där och är Fortnite, call of duty fans om man ska tolka hur nya Battlefield 2042 ser ut. Jag är en ev dem som fortfarande spelar Battlefield 2 på privata servrar och det är natt och dag. Call of duty rör jag inte med tång lika så Fortnite. WW3 är kul men behöver mer spelare. Hur som om EA gör så nya Battlefield 2042 blir gratis så vill jag ha tillbaka mina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceMan(FZ):

Kul! ja solo kanske är tricket för detta lir.

Fråga; vart ser man hur många timmar man spelat?

Kunde inte undgå att missa din signatur
Är må du händelsevis vara samma Iceman som spelade med oss i #msb.pickup'en?

UT2004 är ett spel som håller än idag. Jag spelar det fortfarande...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Få in Battlefield 2 med dess banor och förbättra spelmotorn (är det möjligt?), då fångar det mitt intresse.

BF2 pure love. Wake island ftw

Permalänk
Medlem

Ett stort och imponerande spel ska kosta pengar att köpa så man blir av med fuskare. Inte så kul att göra nya konto varje gång du blir bannad om spelet kostar +300kr

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sveklockarn:

Battlefield 3 var höjdpunkten för min del.

Kharg Island, Caspian Border samt Rush på Operation Metro (som nästan inga servrar körde efter betan) var grejer det. 😎

Metro spelas frekvent på "[JAH] Warriors #03" dock Rush

Permalänk
Medlem

BF3 för evigt <3

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Sista bra BF spel jag spelade var BF bc2, innan dess 1942, Vietnam och BF 2.

Thats it.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av superpwnguin:

Jag har inte köpt ett enda BF-spel efter att de lurade mig med Hardline. Sedan dess ska det jävligt mycket till innan jag lägger 1200:- på ett BF-spel igen (spel inkl season pass). Jag fick fyra motvilliga timmar ur Hardline, och sen fick det vara nog.

De har iofs inte släppts så många efter Hardline xD. Hela tre stycken, jämfört med 14 spel innan.
Sen vet jag inte varför någon lägger så mycket pengar på ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

De har iofs inte släppts så många efter Hardline xD. Hela tre stycken, jämfört med 14 spel innan.
Sen vet jag inte varför någon lägger så mycket pengar på ett spel

Hehe, tro mig jag hade hellre lagt mindre. Men det kostade det, spel plus season pass.
Sen tar det längre tid att utveckla idag, så man kan ju antingen räkna spel eller år, och Battlefield har inte varit aktuellt eller intressant för mig (som ändå räknar mig som ett ganska stort fan) sedan 2015.

Tråkigt är det iallafall, jag vill känna någon slags entusiasm för ett framtida släpp av tex. Bad Company 3. Men som serien ser ut idag kommer jag skippa det också. Trist!

Permalänk
Medlem

Med risk att låta dum.
- Hoppas dom tar bort anti-cheat grejen så Linuxfolk kan pröva spela det lite.
Tycker det såg kul ut. [Saknar 1942]