Permalänk

söker simulator spel

jag har blivit helt tokig i dessa simulator spel.
har spelat hur många som helst nu, allt från de mer seriösa, typ som flight, train, ship simulator till lawnmover, gas station simulator till trading life och en herrans massa mer, tom de mer oseriösa, typ robo vacuum simulator, bread simulator, bum simulator, toilet simulator, jerk off simulator och gud vet alla jag spelat.
men jag vill ha så mycket mer och jag vet att det finns fler därute men kan inte namnen på dem.
så vad kan ni tipsa om?
jag har säkert spelat 80-90% utav allt ni tipsar om, men det är den där ynka 10% som jag vill åt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

DCS är väl något om du vill gräva ned dig i detalj om hur flygplans system fungerar från 1939 till dagens datum.

Permalänk
Medlem

Cities Skylines?

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

Cities Skylines?

hade varit ett bra tips om jag hade letat efter manager/stadbyggar spel, men nu var det simulator spel jag letade efter

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Wheelchair simulator VR 😂

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Skrivet av PelleRell:

Wheelchair simulator VR 😂

ett utav de mer oseriösa såg jag nu på youtube, men det är lugnt, oseriösa välkomnas med och jag har inte lirat det, så, tack:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa Competizione. Kör GT3 och GT4 som om det är på riktigt.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Xplane?

Flygsimulator där man kan ratta med många saker i planen...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

hade varit ett bra tips om jag hade letat efter manager/stadbyggar spel, men nu var det simulator spel jag letade efter

Det är en simulator det också. Bara att du simulerar en stad och trafik.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Xplane?

Flygsimulator där man kan ratta med många saker i planen...

perfekt.
såg kul ut, men huga vad mycket knappar man måste hålla koll på, klurigt för en som kan nada om flygplan, men det är charmen med dessa simulator spel

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av chksix:

Assetto Corsa Competizione. Kör GT3 och GT4 som om det är på riktigt.

kan kanske funka om man typ kör VR och enbart kör med kameran i hytten, annars är det ju bara som ett vanligt racing spel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av ehsnils:

Det är en simulator det också. Bara att du simulerar en stad och trafik.

nja
i spel som city skyline så bygger man det som i ett simulator spel kan spela som.
tex i skyline så får man bygga buss vägar och anordna bussturer, men i ett simulator spel, så får man köra en utav dessa bussarna, alltså bokstavligen talat öppna stänga dörrarna, he på blinkers, ta upp och släppa av passagerare, trycka på en massa knappar och funktioner i bussen etc, alltså man spelar som karaktären och får utföra dennes yrke.

men visst, man skulle väl kunna se skyline som ett simulator spel, typ att man spelar som CEO för hela staden, att man äger firman som bygger staden, eller nått, men det är ändå inte riktigt det jag söker efter

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Förvånad att ingen tipsar om Goat Simulator men det har du säker spelat 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Förvånad att ingen tipsar om Goat Simulator men det har du säker spelat 😁

ofantligt mycket har jag lirat det och det känns som ett avslutat kapitel för min del

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Euro Truck Simulator 2?
Gold Rush: The Game?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Cities Skyline (stadssim)
Tokyo Busdriver (arkad buss sim)
Oxygene Not Included (fysik, termo/fluid dynamik sandbox)
X 3 (rymdsim , tung/komplex har bara kört x2)
Operation flashpoint, uppföljaren heter arma (tung krigssimulator/openworld komplicerad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kan kanske funka om man typ kör VR och enbart kör med kameran i hytten, annars är det ju bara som ett vanligt racing spel.

Varför? Asetto är mer sim än en hel del av dom titlar du har listat det är ju inte ett sim bara för att det heter klä på mig simulator. Ratt är ju ett krav slå på eventuellt sim läge och bort med all assist om du inte vill ha arkad inställningar, dirt rally har ngt sånt läge helt omöjligt att hålla sig på banan, vr i dirt rally så ska man vara härdad vr för att inte spy och är inget krav lika lite som att det behövs till random simulator insert name.

Sen kanske du hellre vill köra goat simulator som är ett rent arkad spel än en racing sim och det är ju okej men det var ju inte ursprungsfrågan

Permalänk
Medlem

Forza 5 är väl lite "arkad-sim" men jäkligt kul, mycket att göra och bra grafik.

Annars kanske Snowrunner? Mysigt offroadspel man kan koppla av med ett par timmar på kvällarna.

Kingdom Come: Deliverance är ju nästan en sim, combat är rätt realistiskt. Man är inte Aragorn utan suger på allt.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite förvirrad och samtidigt triggad när du säger att du söker simulatorer. De som du listar som "seriösa" simulatorer är de enda som faktiskt är simulatorer. Resten är bara fall av oinspirerade speltitlar från precis vilken genre som helst. Det är precis samma sak som om Battlelfield hade hetat War Simulator, GTA Crime Simulator, Skyrim Wizard Simulator, etc. Det slutade vara fyndigt efter Goat Simulator ungefär. De spel du beskriver har helt enkelt inget gemensamt, därför blir det svårt att rekommendera något. Särskilt som du redan avfärdat Assetto Corsa.

Det var säkert inte vad du ville höra, men det var vad jag ville skriva.

Jag kan försöka bidra också.

Om jag ignorerar ca hälften av de spel du listar så kan en tänkbar tolkning dock vara att du söker spel där man får leka med diverse maskiner, något jag själv uppskattar. Några tänkbara alternativ:

  • DCS

  • Microsoft Flight Simulator

  • Euro Truck Simulator 2/American Truck Simulator

  • Farming Simulator

  • Mudrunner/Snowrunner

  • Gold Rush

  • Train Sim World

  • Derail Valley

  • Infinifactory

  • Satisfactory

  • Car Mechanic Simulator (finns många andra * Mechanic Simulator, har ingen koll på dem)

  • Besiege

  • Factorio

  • Minecraft (?)

  • No Man's Sky (?)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

My Summer Car har jag hört ska vara roligt och bra. Har ej provat själv dock.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

The hunter call of the wild "jaktsimulator"

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

DCS har mycket att erbjuda när det kommer till Flygsim med fokus på system och vapen. Går att ladda ner gratis, numera innehåller det 2 kartor, ryska attack planet SU-25T (ej klockbar cockpit tyvärr) och en Trainer variant av P-51 Mustang.

Permalänk

Har du inte lirat PowerWash simulator så kanske det vore något.. Riktigt avslappnande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kan kanske funka om man typ kör VR och enbart kör med kameran i hytten, annars är det ju bara som ett vanligt racing spel.

ACC är definitivt inte bara ett racingspel, det är en fullblodig racingsimulator.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chksix:

My Summer Car har jag hört ska vara roligt och bra. Har ej provat själv dock.

Jag har kört det och äger det, rätt kul en kort stund men efter ett tag blir det rätt trist. Mycke öl, piss och bastu blir det iallafall för att gubben ska vara glad.

Skrivet av Pe3:

The hunter call of the wild "jaktsimulator"

Är ok tycker jag men tyvärr lite för mycke djur i skogarna och när man väl köpt värsta bössan så tappar det lite då det mesta dör direkt av en bra träff. Skadeskjuter man djuret så är det helt hopplöst att spåra då djuren springer i cirklar och åttor hela tiden.

Euro trucksimulator eller farming simulator är väl annars två spel som jag skulle slå ett slag för.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mx bikes om du har en handkontroll och vill spendera timmar med att svära över varför din gubbe ramlar. Kul när man kommer in i det...

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd

Något som nu låg på digitala spelfyndstråden kanske kan passa.
https://store.steampowered.com/app/1781160/Electrician_Simula...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Något som nu låg på digitala spelfyndstråden kanske kan passa.
https://store.steampowered.com/app/1781160/Electrician_Simula...

blev påmind utav simulatorn "house flipper", vilket var avslappnande och roligt, ska kika närmare på detta

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av JonseredRocks:

Har du inte lirat PowerWash simulator så kanske det vore något.. Riktigt avslappnande.

måste verkligen tacka för detta tippset.
tror aldrig jag har spelat ett sådant tillfredställande spel någonsin förut.
i samma klass som alla dessa klipp på youtube, där de skär i något, så perfekt och långsamt, eller när de gör något annat helt perfekt, samma njutningskänsla i detta spelet. kommer ihåg när man jobbade som vaktmästare, när man kommit tillbaks till kontoret efter en lång dag ute på fältet där man klippt gräs eller gjort annat dirty work med traktorn, och man sen i slutet utav passet skulle rengöra maskinerna, en ren njutning att stå där med vattenslangen och spruta rent, samma känsla i detta spelet.
detta är lätt nu mitt nya "varva ned spel"

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer