Permalänk
Medlem

hjälp med prissätting

Hej har en dator jag tänkte sälja

specs
cpu: 7700k
moderkort: z270 strix f
minne: corsair 32 gb 3200mhz cl 16
ssd: samsung 500gb
kylning: corsair h115i pro
nätagg: corair rmx 650watt
låda: corsair cube air 540

nu till det svårare har ett 2080 super strix i som inte har nån garanti (fick det som ersättning när mitt 1080ti gick sönder)

skulle uppskatta ett pris med och utan gpu

Ha det gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Hej har en dator jag tänkte sälja

specs
cpu: 7700k
moderkort: z270 strix f
minne: corsair 32 gb 3200mhz cl 16
ssd: samsung 500gb
kylning: corsair h115i pro
nätagg: corair rmx 650watt
låda: corsair cube air 540

nu till det svårare har ett 2080 super strix i som inte har nån garanti (fick det som ersättning när mitt 1080ti gick sönder)

skulle uppskatta ett pris med och utan gpu

Ha det gött

GPU förstår du säkerligen har det största värdet i burken. 2080 super vet jag inte vad "nya" ligger på men min "stop-gap", 1660S, som jag köpte sommaren 2020 för 2700 på Elgiganten, gick förra månaden för cirka 5000.. Och 1660S hade jag tänkt vara en "place-holder" i någon månad eller fem tills 3000-serien skulle släppas under hösten 2020.. Har fortfarande kvar 1660S. (Bra placering?? Hehe..)

Jättesvårt att prata värdet på burken, men mobo och CPU har fallit en del i pris, minnet är fortfarande bra och i riklig mängd...
Ska jag gissa, så har "burken" (förutom GPU) fallit i pris, men GPU har ökat. Så du kan vad jag tror kunna få lika mycket när du säljer som du betalt för burken!

Minst!
Sälj hellre burken i lösa delar kanske?

Kan ge mer pengar (attrahera fler potentiella kunder).
För cirka ett år sedan eller sommaren 2021, hade jag varit "halvsugen" på att köpa ditt 2080S. Däremot inte resten av din burk. Någon annan "nisse" kanske varit sugen på att köpa RAM etc. etc. Så kan bli mer lättsålt samt ge mer pengar att sälja i delar än "hel burk".

Risken är stor att du får stå där med ett "tomt chassie", fast sådana kan man alltid bygga nya burkar i!
-Själv återanvänder jag chassien "alldeles för länge", de ser ut som något offer från CS:GO innan jag tänker att "dags att köpa ny låda!". Å andra sidan har jag inte mina datorer i mitt synhåll. (Dolda allihop. -Försök sälja på mig RGB!

Sorry för långt svar, det sammanfattade är att sälja i delar.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, ja det är jätte svårt att sätta ett pris på hela burken eller grafikkortet.

Ha det gött

Permalänk
Medlem

Vad tror folket om ett pris på hela burken är 12k för mycket? har försökt basera det på datorer jag sätt i marknaden, vet inte om jag är helt ute och cyklar.

Ha det gött