EA och Respawn avtäcker tre nya Star Wars-spel

Permalänk
Melding Plague

EA och Respawn avtäcker tre nya Star Wars-spel

Utöver uppföljaren till Star Wars Jedi: Fallen Order arbetar studion även med en first-person-shooter och ett strategispel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar det komma lite strategispel igen. Försiktigt hoppfull.

Permalänk

Milking the Cow.

Jag är väldigt sugen på LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga. Jag vill spela igenom det som gick i filmerna. Detta går spinna vidare väldigt mycket på.

Jag köpte Star Wars Battlefront till PS4an, jag blev så imponerad på precis allt. Grafiken, ljudet, karaktärerna allt var så himla bra gjort. Den enda pytte lilla sak som jag störde mig på som gjorde att jag slutade spela, det var att spelet av någon anledningen inte var så roligt att spela.

Jag tror Starwars har ett problem med just detta. Att folk gillar star wars så mycket handlar om nostalgi. Farkoster, skjutvapen, karaktärer etc ser ut som de gör för att när de skapade de första filmerna så blev de såna. Nu ska de i efterhand försöka få till något bra från detta.
Och blir det då ett rent FPS spel, så kanske det hade gått och göra bättre spelkänsla genom att helt skippa genren. Men om de håller spelen väldigt likt storyn i filmerna så blir det en liten upplevelse av filmerna.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen! Hoppas på ett nytt Battlefront med admins/egna servrar också. Jag har precis tittat igenom samtliga Star Wars The Clone Wars säsonger för första gången i mitt liv och det är bland de bästa serier jag har sätt. Även om de 2-3 första säsongerna är riktade mot barn så mognar serien till mer vad George Lucas gjorde med sina filmer. Nu får vi hålla tummarna och se vad EA och Respawn kan ge vår rymdsaga.

Permalänk
Medlem

Strategi och Fallen Order 2, ja tack! Är lite mer avvaktande till FPS, men kan bli bra. Möjligen något Mandalorian/Bobba Fett tema på det då. Lär ersätta Star Wars: Battlefront 3 hur som helst.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Milking the Cow.

Jag är väldigt sugen på LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga. Jag vill spela igenom det som gick i filmerna. Detta går spinna vidare väldigt mycket på.

Jag köpte Star Wars Battlefront till PS4an, jag blev så imponerad på precis allt. Grafiken, ljudet, karaktärerna allt var så himla bra gjort. Den enda pytte lilla sak som jag störde mig på som gjorde att jag slutade spela, var att spelet av någon anledningen inte var så roligt att spela.

Jag tror Starwars har ett problem med just detta. Att folk gillar star wars så mycket handlar om nostalgi. Farkoster, skjutvapen, karaktärer etc ser ut som de gör för att när de skapade de första filmerna så blev de såna. Nu ska de i efterhand försöka få till något bra från detta.
Och blir det då ett rent FPS spel, så kanske det hade gått och göra bättre spelkänsla genom att helt skippa genren. Men om de håller spelen väldigt likt storyn i filmerna så blir det en liten upplevelse av filmerna.

Kanske lanseringsdatumet 5:e april håller nu då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Milking the Cow.

Jag är väldigt sugen på LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga. Jag vill spela igenom det som gick i filmerna. Detta går spinna vidare väldigt mycket på.

Jag köpte Star Wars Battlefront till PS4an, jag blev så imponerad på precis allt. Grafiken, ljudet, karaktärerna allt var så himla bra gjort. Den enda pytte lilla sak som jag störde mig på som gjorde att jag slutade spela, det var att spelet av någon anledningen inte var så roligt att spela.

Jag tror Starwars har ett problem med just detta. Att folk gillar star wars så mycket handlar om nostalgi. Farkoster, skjutvapen, karaktärer etc ser ut som de gör för att när de skapade de första filmerna så blev de såna. Nu ska de i efterhand försöka få till något bra från detta.
Och blir det då ett rent FPS spel, så kanske det hade gått och göra bättre spelkänsla genom att helt skippa genren. Men om de håller spelen väldigt likt storyn i filmerna så blir det en liten upplevelse av filmerna.

Tycker att KOTOR är ett ganska bra exempel på att det går fint att gå utanför filmerna och ändå göra något helt fantastiskt

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett nytt Star Wars MMO!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Första Fallen Order var riktigt bra så jag ser fram emot en uppföljare till det faktiskt.

De andra två går inte säga varken bu eller bä om utan att veta något mer dock

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Milking the Cow.

Det är inte mjölkning om de gör spelen bra

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

FPS spelet får gärna vara något som liknar Dark Forces plox!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Strategi plz. Annars önskar jag mig fortfarande en remake av Tie Fighter. Håller på med single player-kampanjen i Star Wars Squadrons och den är inte dålig men... den är inte Tie Fighter.

Men! "Tie Fighter Total Conversion" är ju en realitet nu och det är tydligen en patch på gång med dramatisk prestandaförbättring så behovet av en remake är inte lika skriande längre.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk

Möjligtvis strategi-spelet, Fallen Order var riktigt dåligt och tråkigt i mitt tycke så den uppföljaren hoppar jag över. Annars så är det Knights of The Old Republic 1 och 2 man helst vill ha remake på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Jag vill ha ett nytt Star Wars MMO!

Håller med men mer åt Starwars Galaxies innan SOE krashade spelet en Old republic!

Gillade Galaxies level system skarpt! Samt värden kändes väldigt mycket mer Star Wars!

Permalänk
Medlem

Inget star wars spel till DICE? Luktar som en nedläggning av studion är nära.

Permalänk
Medlem

Greg Foertsch har inte jobbat med Civ men väl med de modernare XCOM. Ett sådant spel Star Wars-tema had kunnat bli bra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Star Wars känns rätt ljummet, dels för att Disney står för rodret. Ser mycket mer fram emot Starship Troopers RTS spelet som kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

Star Wars känns rätt ljummet, dels för att Disney står för rodret. Ser mycket mer fram emot Starship Troopers RTS spelet som kommer snart.

Mandalorian som Disney står för rodret för är ju mer Star Wars än något annat sen originalen på sjuttio/åttiotalet!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Star Wars är så extremt överexploaterat att det gör ont i en gammal nostalgiker född på 70-talet som växte upp med originaltrilogin. Magin är död och allt som återstår är sensory overload när man översköljs av Star Wars material som gör att man känner sig som att man har ätit tre pizzor.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Testpilot
Skrivet av employed:

Inget star wars spel till DICE? Luktar som en nedläggning av studion är nära.

DICE har fått utökning av sin studio, där två nya studios skapats parallellt med DICE Stockholm för att fortsätta pumpa Battlefield

  • DICE Stockholm: Kommer stå för utveckling av motor samt Core-Battlefield-Experience (multiplayer).

  • Ripple Effect (former DICE LA): Agerar support-studio, bygga på spin-off saker som Portal-mode i BF2042 och liknande.

  • Samt ännu en studio som inte är tillkännagiven vid namn, som kommer jobba med story-element i Battlefield-universumet. Denna studio leds Marcus Lehto, tidigare Creative Art Director hos Bungie för Halo.

Hur det än ser ut för senaste två Battlefield-spelen ser EA inte ut att göra sig av eller skala ned DICE Stockholm i någon kapacitet. Utan snarare har man skyfflat om ledningen med nya ansikten och dubblar sin satsning på Battlefield-franchisen, Frostbite som motor och DICE som utvecklare/Studio.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

"Vilket av de tre spelen är du mest intresserad av?"
Det av spelen som faktiskt blir lanserat. Sen är det bara att vänta ytterligare ett par år tills den kompletta patchade versionen kommer ut.

Permalänk
Medlem

Har kört fast på Fallen Order så jag hoppas det dröjer med nya spel tills jag klarat det.

Annars vore det trevligt med ett RTS-spel igen. Det förra var inte så roligt (hette det Galaxies?).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Fallen Order var ju groteskt överskattat tycker jag. Oerhört mycket backtracking och endast början och slutet kändes som att de hade djup och spänning.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

FPS spelet får gärna vara något som liknar Dark Forces plox!

Lamaxout

(Sjukt att man kommer ihåg en fuskkod från ett spel man spelade när man va 7...)

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Greg Foertsch har inte jobbat med Civ men väl med de modernare XCOM. Ett sådant spel Star Wars-tema had kunnat bli bra.

Åh! Jag modda mitt xcom2 med clone trooper armor så detta hade jag köpt om de fanns mer SW-tema med story och kanske interplanetary missions. Republic Commando ?? 🤔

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

[meme med "yes honey" där vi matas med allt annat än kotor-uppföljare]

Permalänk
Medlem

Äntligen! Är själv I en SW hajp just nu. Har alltid varit stor SW fan (har en stor figur sammling på vinden från barndomen och rummet är fullt med massa grejer). Sitter och kör SWTOR här dagligen (har nu nästan 500 timmar). Har aldrig varit en stor fan av MMOS och jag hade aldrig nått stort intresse att prova det. Men nu är det ett av mina favorit spel och de kommer släppa 7.0 snart. Hoppas på ett nytt MMO, som liknar SWTOR. Men spel I stilen av KOTOR har jag inte heller nått emot (Har också ungefär 200 timmar där och jag tykcer det är ett av de bästa story spel, som har gjorts). Bara att det släpps fler SW, för att det har vi ej fått mycket av de sista åren. Jag tyckte också att Bf2 va ganska bra och fick för dåligt rykte efter EA grejen. Har också 300 timmar där som jag fick ihop sista året, de har fixad det mesta som folk störde sig på. Men sen kom det en bugg, som gjorde att alla I en match blev odödlig, vilket gjorde att jag slutade köra. Hoppas dice har fixad det nu. Bf2 hade mycket mer potential men jag tycker fortfarande att det va ett lyckad spel. Fallen Order tyckte jag va okej men inte så bra som alla sa. Ser fram emot remastern av KOTOR! Strategispelet har också mycket potential speciellt om man kunde modda det! (Empire at War)

Permalänk
Lego Master
Skrivet av RekiN:

Fallen Order var ju groteskt överskattat tycker jag. Oerhört mycket backtracking och endast början och slutet kändes som att de hade djup och spänning.

All backtracking och återspelning av samma bana igen gjorde att jag tröttnade innan jag ens kom till slutet. Fortfarande inte spelat färdigt det.
Och det är fruktansvärt trist, för Star Wars-universat har så mkt potential att man blir alldeles yr. Men ändå lyckas man fumla bort all potential på konstiga beslut och lootboxes.
Senaste SW-spelet jag faktiskt spelat flera gånger måste vara X-Wing Alliance.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Greg Foertsch har inte jobbat med Civ men väl med de modernare XCOM. Ett sådant spel Star Wars-tema had kunnat bli bra.

Det finns ju en Star Wars mod till Xcom, eller karaktärerna då

Skulle definitivt vara intressant med ett Star Wars "Xcom spel"! Ser faktiskt hellre det än ett RTS i dagsläget.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Jag vill ha ett nytt Star Wars MMO!

Inte från EA väl?
Tänker tillbaka på hur buggigt det var när det kom, kul att köra raid när skiten kraschar eller pvp där 100 spelare på en karta laggade sönder allt oavsett hur mycket grafikprestanda datorn besatt.
Det var många frustrationsfyllda kvällar när det skulle raidas, droppade en så fick man börja om på bossjäkeln.

Permalänk
Medlem

Men men men, kotor 3. Annars lite eld i röven för att höja aktien om det flåsar några köpare i nacken.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.