Pokémon Legends: Arceus, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Pokémon Legends: Arceus, vad tycker ni?

Pokémon Legends: Arceus släpps ju under morgondagen och jag är nyfiken att se vad ni på sweclockers tycker om vad man sett om spelet hittils.

Jag själv har spelat spelet i ungefär en vecka (Spelet läckte ut i förväg) och jag måste säga att jag är positivt förvånad. Den enorma förändring i basgameplayn spelet gjort gör det till en väldigt fräsch och rolig upplevelse.
Sen är ju tyvärr grafiken i spelet bedrövlig och det ska man inte glömma bara för att gameplayn är bra. Extrema mängder pop in och aliasing som faktiskt är distraherande under spelande. Det är också någon udda lila shading på allting i spelet som jag inte riktigt tycker om.

Enligt mig är spelet lätt det bästa serien har sett sedan Generation 5 men där finns mycket kvar för game freak innan de når ett perfekt spel. Ser fram emot vad de gör med serien framöver!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

ÄR supertaggad på release imorgon, men vart läckte spelet ut i förväg?

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

ÄR supertaggad på release imorgon, men vart läckte spelet ut i förväg?

Tänker inte länka till något men många butiker världen om har sålt spelet i snart en vecka så det finns att hitta om letar lite

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Tänker inte länka till något men många butiker världen om har sålt spelet i snart en vecka så det finns att hitta om letar lite

Haha förståeligt, tack iallafall. har suttit och väntat ett bra tag nu så detta skulle man vetat i måndags

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

ÄR supertaggad på release imorgon, men vart läckte spelet ut i förväg?

Piratkopior/ROM brukar dyka upp någon vecka innan, vet att det var likadant med Metroid Dread. Osäker om de får tag på spelet fysiskt eller om de hackar pre-load.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Piratkopior/ROM brukar dyka upp någon vecka innan, vet att det var likadant med Metroid Dread. Osäker om de får tag på spelet fysiskt eller om de hackar pre-load.

De får tag i spelet fysiskt. Spelen är krypterade vid preload och nyckeln släpps på release. Att knäcka krypteringen är det ingen som gett sig på då det antagligen hade tagit längre tid än att vänta på release.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA