SweClockers regler och policy om politik

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Haha... tråden om Rings of power kanske?

Notera att jag postade bilden ovan för en vecka sedan, bråket om alvers hudfärg blommade upp idag, blir nästan ledsen att jag ens länkade videon när det blir sån här stämning

Jag tänker att tråden är låst och att vi kommer hantera det och att policyn i sig handlar om just det här. Och därav inte behövs revideras.

Men har inte riktigt hängt med helt här på kvällen så kan ha missat något!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag tänker att tråden är låst och att vi kommer hantera det och att policyn i sig handlar om just det här. Och därav inte behövs revideras.

Men har inte riktigt hängt med helt här på kvällen så kan ha missat något!

Nej den var ju snarare ett perfekt exempel på varför denna artikel och tråd skapades

Kanske man kan plocka ut de inläggen och sätta upp dem i någon form av museum på hur illa det ofta går när folk använder termerna?

Jag kan dock förstå att folk blir arga när man ganska uppenbart tar sig friheter att ändra saker, men det var ju knappast hudfärg eller politik som var det skumma i den trailern...

Svårt att ta dessa frågor på ett bra sätt, men allvarligt talat kände jag inte att den tråden var alldeles för urspårad. Det var ju inte mycket till personangrepp eller så, bara mest med konstiga sätt att se världen på och många som tolkar in sjukt mycket mer än vad som visas.

Håller dock med på att diskussionen i sig inte riktigt kanske hör hemma på ett forum om datorer, men tråkigt om folk känner sig censurerade och ännu mer utfrysta från gemenskapen

Permalänk
Medlem

Kul att jag ändå fick rätt till sist. Jag sa redan från första början när ni gick ut med den här policyn 2018, att teknik och politik går hand i hand i dagens värld.
Ett så stort forum som Sweclockers måste klara av det, även om jag förstår att det blir en del extra jobb för våra moderatorer.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Bra!

Personligen skulle jag egentligen vilja ha en ännu snävare gräns, så att politiska diskussioner inte ens ska vara tillåtna i trådar om artiklar med politisk beröring. Det blir nästan aldrig bra.

Mjah, tillåts politiska artiklar eller liknande så måste det finnas en diskussion. Bäst vore om Sweclockers helt förbjöd politik på deras forum. Jag vistas på Swec på grund av min kärlek till datorer/hårdvara. Absolut inte för något annat, sen har man slirat iväg på fyllan och tagit dumma beslut, men då har jag även fått smaka på banhammer. Men Swec skall helst inte tillåta diskussioner om politik. Detta är ett krypin för hårdvaruintresserade/datorer i allmänhet.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F