Streamingtjänsten Sky Showtime lanseras i Norden

Permalänk
Medlem

Räckte med att läsa Showtime för att intresset sjönk som en sten.
Hade den kanalen förr när man hade parabol. Kändes som att det mesta materialet va 10-20 år gammalt, åh inte heller kultklassiker, snarare b-film/b-serier.

Kör vidare på Disney+ som jag personligen rankar som nr1 streamingtjänst.
HBOmax är jag inte speciellt impad av. Appen är katastrofal på min tv som kör senaste AndroidTV

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Grym serie på Paramount

https://youtu.be/zhmIVF2dTbI

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Sagt upp alla streaming tjänster för att ha råd att betala Elräkningen

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Tack vare pissig kvalitet på ljud och bild så avstår jag.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad finns det för serier där egentligen? Kan inte på rak arm komma på någonting. Barnprogram och amerikanska dokusåpor?

Twin Peaks? Typ utan någon diskussion överhuvudtaget den bästa serien som någonsin gjorts om man till fullo ser på det objektivt, kanske nästan värt en prenumeration med det i åtanke

Skrivet av yrfhar:

Sagt upp alla streaming tjänster för att ha råd att betala Elräkningen

Det är ett hårt liv.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av firstofmay:

Twin Peaks? Typ utan någon diskussion överhuvudtaget den bästa serien som någonsin gjorts om man till fullo ser på det objektivt, kanske nästan värt en prenumeration med det i åtanke

Det är ett hårt liv.

Twin Peaks finns på HBO Max redan, har bara kommit halvvägs igenom än så länge

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

HBOmax är jag inte speciellt impad av. Appen är katastrofal på min tv som kör senaste AndroidTV

Den är värdelös på android telefoner och Chromecast oxå.
Nästan lika dålig som Mitsubishi electrics appar.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Noll intresse. Är väl som gamla HBO nordic: 720p och risigt UI för spelaren.

Just uteblivet 4K och HDR gör ju att intresset sjunker rejält. Men Netflix och Prime Video (Amazon) räcker för mig ändå. Börjar bli för mycket tjänster nu. Behövs inte en ny för varje serie liksom. Snart kommer de behöva erbjuda pakettjänster som med tv-kanaler för att inte avskräcka gemene tittare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brewmaster:

Vet att på Tele2 Play så går bl. a. South Park under Paramount-flagg så bör väl gälla även Sky Showtime. Mer vet jag dock inte vad de erbjuder.

Testade tele2-play eftersom jag fick det gratis via mobilabonnemanget, förutom Indiana Jones fanns det typ inget alls av värde. Eller är jag blind?

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Twin Peaks? Typ utan någon diskussion överhuvudtaget den bästa serien som någonsin gjorts om man till fullo ser på det objektivt, kanske nästan värt en prenumeration med det i åtanke

Det är ett hårt liv.

Twin Peaks är visserligen sjukt bra, ligger även filmerna där (då de nog ska räknas som måste-se-material)?. Men serien går att se på en månad om man ligger i lite. Eller snabbare.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Mycket gnäll...man behöver inte signa, det är inte radiotjänsten som rest sig ur graven.

Tycker det är bra med mer, billig tjänst med sen får man se vad dom kan erbjuda sen är det lätt att betala för en månad å se något sen byta till annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Twin Peaks? Typ utan någon diskussion överhuvudtaget den bästa serien som någonsin gjorts om man till fullo ser på det objektivt, kanske nästan värt en prenumeration med det i åtanke

Håller med. De två första säsongerna kan vara det bästa jag har sett, alla kategorier. Tyvärr är den 'nya' säsong tre den raka motsatsen. Det sämsta jag någonsin sett. 😆

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Hoppas Pirate Bay släpper en streaming tjänst snart

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

HBOmax är jag inte speciellt impad av. Appen är katastrofal på min tv som kör senaste AndroidTV

Konstigt, har inte haft några problem alls på min nvidia shield.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Snusfri

Jippi, som jag har längtat efter ytterligare en streamingtjänst...

Offtopic: Om man vill veta vilken tjänst som streamar en viss serie/film eller få en överblick vad de olika tjänsterna man abbonerar på har så tipsar jag om PlayPilot.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Paramount har ju redan en streaming tjänst samt det mesta (eller allt?) finns på Tele2 play.
Ska de finnas på tre ställen?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Så mycket streaming det kommer, min plånbok skriker förgäves av smärta.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Star Trek, Dexter och Paw Patrol är det som gör att jag funderar på att skaffa det.

Permalänk
Medlem

Yay? Intresse noll för min del. Finns redan alldeles för många tjänster.

Skrivet av SuperSverker:

Meh.

Streamingtjänster var bra när det fanns 3 stora.
Nu är det kabel-tv fast dyrare

Håller med, förutom att man fortfarande slipper reklam (åtminstone i de tjänster jag har).

Väntar bara på att Netflix m.fl. ska börja trycka in reklam också (de testade väl i USA, vet inte hur det gick). Kan bara hoppas att alla tjänster fortsätter erbjuda reklamfritt alternativ i så fall - jag kan betala mer bara jag slipper all satans helvetes förbannade jävla reklam.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat?
Vad är det för ljud och bildkvalite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Räckte med att läsa Showtime för att intresset sjönk som en sten.
Hade den kanalen förr när man hade parabol. Kändes som att det mesta materialet va 10-20 år gammalt, åh inte heller kultklassiker, snarare b-film/b-serier.
streamingtjänst.
HBOmax är jag inte speciellt impad av. Appen är katastrofal på min tv som kör senaste AndroidTV

HBO Max å Viaplay (gratis via combort internet abb) är två skämttjänster, på Max får jag bara stereo ljud (kör Dolby Atmos 5.1.2, finns nån film på Max som har Atmos ljud), på Disney + å Netflix får jag Atmos ljud (på serier/filmer som har det). Apparna körs via en Chromecast Google TV. Fick ett mail igår från combort angående denna nya streaming tjänst - nätack.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Prisvärt

Skrivet av Bozzeta:

Är det någon som testat?
Vad är det för ljud och bildkvalite?

Bra kvalité tycker jag utan 4K tv. Ljudet? Jag vet inte men det låter bra. Var väl en av de första som tecknade abonnemang igår den 20 sep när de släpptes i Sverige. Passa på för det är fortfarande halva priset för alltid. Höjs priset så är det fortsatt halva det nya priset. Nu är det 39:50 kr/mån.

Fungerar bra både på webben och i mobilen. Dock saknar jag att kunna hämta hem appen till min chromecast med tv men det kommer säkert. När jag castar från telefonen till tv:n så hamnar texten av någon anledning uppe i bild istället för där nere. Antar att det är en barnsjukdom eller kanske något specifikt med min mobil. Skyshowtime innehåller, Universal, Dream works, Sky, Peacock, Nickelodeon, Showtime, Paramount+ och Paramount.

39:50 är ett klipp. Jag har nu Skyshowtime för 39:50 och Hbomax för 44:50. Netflix för 129 kr går ut imorgon och Disney+ i dec. Jag tror jag klarar mig med två tjänster för totalt 84 kr/mån.

Halva priset: https://www.skyshowtime.com/se/checkout?voucher[]=SEHPFL2022

Permalänk
Medlem

Åkte på "Sky Showtime" då jag är Teliakund, och man fick detta istället för Viaplay. Personligen tycker jag "Sky Showtime" (precis som Paramount+) har förvånansvärt lite content mot vad det BORDE finnas. Tror dock att mycket av paramounts material är licensierat i sverige till andra bolag (som t.ex Viaplay) så att de inte får visa detta själva.

Permalänk
Medlem

Är det jag som är för bakis kanske men jag kan inte hitta på sidan där man kan se hela deras utbud? Känns som en rimlig grej om man ska göra affär.

Permalänk
Medlem

2-kanalsljud.

Men va f*n! På Halo och Star Trek serierna. Och på resten också verkar det
Började ju kolla dessa på Paramount+ och både bild & ljud var ju hästlängder före. Tyvärr hann jag inte riktigt kolla exakt vad för spec det var på tjänsterna innan det släcktes. Men nuvarande låter skit i min hemmabio. Juddrar en hel del i bildflytet också vilket är pga felaktig uppspelning av 24 fps. Suck. Stort suck. Hur tusan kan de migrera till en tekniskt sämre plattform? I en tid då konkurrensen är mördande. Obegripligt.

Edit: Sonic the hedgehog 2 har 5-kanalsljud. Enda av flera olika jag testat med. Inte ens deras "nya och exklusiva serier" har det. Skämskudde.

Permalänk
Medlem

För mig hamnar all text alltid i överkant, oavsett om jag försöker via dator, mobil eller app i tv. Blir i princip oanvändbart...

Permalänk
Medlem

På Halo som är det enda jag ser där f.n. i väntan på bättre ljud till Star Trek-serierna så var texten i nederkant. Sen var det nån scen tror jag där det var något i nederkant som texten triggade på att visas i överkant. Men sen återställer den aldrig utan har den en gång åkt up så stannar den där. Detta i Apple TV.

På min LG TV (2017) som ju fick uppdateringen med nya appen så funkar det faktiskt med texten. Den ligger i nederkant så här långt i vart fall.

Det är ju extremt pinsamt för en streamingtjänst att det dels inte funkar från början och dels att inte kunna fixa till felet då det upptäckts och rapporterats massvis på facebook bl.a. Det är ju massiv badwill för företaget att inte få detta fungerande. Att man sen fortfarande inte kan få till 24 fps så man slipper judder och åtminstone 5.1-ljud utan komprimeringsartefakter är ju extremt dåligt. Jag hänger dock kvar nån månad till på deras billiga prenumerationserbjudande och hoppas på det bästa. Tyvärr är det ju här man får hänga om man vill se Star Trek framöver...

Paramount+ som många kritiserade för dålig app hade jag inga problem med alls. Tekniken fungerade ypperligt och både bild och ljud höll hög klass. Varför skrota den när "nya" plattformen helt uppenbart är kass?

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med appen? Jag har en LG Oled B7V där appen har fungerat innan, men nu kommer den bara till loggan.
Har provat att installera om appen utan lycka. Tänkte bara kolla om det är någon annan som har råkat ut för det innan jag blåser hela teven.

Permalänk
Medlem

LG C7, samma fel här! TV'n har ju just i dagarna uppdaterat firmware till 06.30.10 om jag minns rätt. Gissar att det kan ha nåt med saken att göra...

För övrigt verkar textningen fungera nu, i vart fall innan det helt låste sig.

Kan också tipsa om en lösning på judderproblemet, alltså att appen inte sätter bildfrekvens efter källan. Om man har Apple TV, som stödjer bildfrekvens-anpassning för alla appar (utom SkyShowTime då), så kan man ställa in den på 4K SDR 24 Hz! Då fungerar alla filmer och serier helt perfekt utan judder. När man tittar på streamad TV eller sport på Apple TV så kommer de apparna att byta bildfrekvens efter källan, typ 50 Hz för sport. När man sen går tillbaka till SkyShowTime och film/serier där så kör den på det som är inställt - 4K SDR 24 Hz igen. Funkar fint! Se det som en workaround. Helt klart MÅSTE SkyShowTime se till att deras app stödjer bildfrekvensanpassning som alla andra WebOS och Apple TV appar gör!