Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

nu blev det svårt. har en 77 C1 på "order" från elgiganten. frågan om det er värdt 15% extra cash för C2? har en B7 65" idag och just ljusintensiteten tror inte kommer betyda nått för mig. känns sopm det er mer fear of missing out som skulle motivera en C2

Kan tycka att det är värt att gå på C2 om det skiljer några tusenlappar. Förutom 1års nyare modell / stöd så är 2022-modellerna även cirka 50% lättare i vikt vilket kan vara trevligt när man monterar och ev. behöver flytta runt TVn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

nu blev det svårt. har en 77 C1 på "order" från elgiganten. frågan om det er värdt 15% extra cash för C2? har en B7 65" idag och just ljusintensiteten tror inte kommer betyda nått för mig. känns sopm det er mer fear of missing out som skulle motivera en C2

2600kr är rätt liten skillnad, C2 alla dagar i veckan med den rabatten. Ny SoC och lättare vikt är värt den summan och sen som du säger, du slipper FOMO.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesutex:

nu blev det svårt. har en 77 C1 på "order" från elgiganten. frågan om det er värdt 15% extra cash för C2? har en B7 65" idag och just ljusintensiteten tror inte kommer betyda nått för mig. känns sopm det er mer fear of missing out som skulle motivera en C2

Kör på C1:an, det är ett bra pris Om du spelar retrospel kan också en bättre BFI (black frame insertion) vara ett argument för samma modell.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk

Jag var helt inställd på en 65 C2 och högg direkt när jag såg rabatten från LG. Ändrade mig i sista stund till en G2 för drygt 19 000kr (3000 mer). Det kändes som om det kanske var värt det eftersom jag ska ha den på väggen men är det en bättre tv utöver utseendet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanielCox:

Jag var helt inställd på en 65 C2 och högg direkt när jag såg rabatten från LG. Ändrade mig i sista stund till en G2 för drygt 19 000kr (3000 mer). Det kändes som om det kanske var värt det eftersom jag ska ha den på väggen men är det en bättre tv utöver utseendet?

Lite mer ljusstyrka i främst HDR (den har en kylfläns)

Helt klart värt 3000kr skulle jag säga, en TV som kan prestera lite bättre över längre tid

Hade dock själv hellre kört B2/C2 77” över 65”, men det finns andra anledningar till dessa saker

Permalänk
Skrivet av medbor:

Lite mer ljusstyrka i främst HDR (den har en kylfläns)

Helt klart värt 3000kr skulle jag säga, en TV som kan prestera lite bättre över längre tid

Hade dock själv hellre kört B2/C2 77” över 65”, men det finns andra anledningar till dessa saker

Det hade jag också! Men den får inte plats...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Lite mer ljusstyrka i främst HDR (den har en kylfläns)

Helt klart värt 3000kr skulle jag säga, en TV som kan prestera lite bättre över längre tid

Hade dock själv hellre kört B2/C2 77” över 65”, men det finns andra anledningar till dessa saker

Dessutom bättre garanti på G2, även om det nu bara är panel (utan arbete) som täcks sista tre åren.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk

Frågan är ju om man ska ha is i magen och vänta till fredag och se om det kommer nått bättre erbjudande eller slå till på en c2 redan nu.

Permalänk
Medlem

Vill du ha just en C2 är det nog bara köpa från LG nu. Tvivlar på att de sänker den mer och finns ju inte att köpa någon annanstans. Om det nu är 77 du ska ha.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Bildexpert 📺
Permalänk
Medlem

Där blev det en 77" C1 för 20k, hemleverans + installation. Satan vad taggad man är nu när man går från vanlig 50"!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Där blev det en 77" C1 för 20k, hemleverans + installation. Satan vad taggad man är nu när man går från vanlig 50"!

Jag gjorde samma resa förra året, helt plötsligt förstår man begreppet hemmabio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Där blev det en 77" C1 för 20k, hemleverans + installation. Satan vad taggad man är nu när man går från vanlig 50"!

Jävlar vilket uppbyte det kommer bli för dig!! Njuuuuuuuut!

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur brukar de levereras när man beställer från LG:s sida? Är det DHL/Schenker med hemleverans och inbärning? Kan inte se någon information alls kring själva frakten.

Vore väldigt jobbigt om den landar på ett uthämtningsställe någonstans långt bort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Hur brukar de levereras när man beställer från LG:s sida? Är det DHL/Schenker med hemleverans och inbärning? Kan inte se någon information alls kring själva frakten.

Vore väldigt jobbigt om den landar på ett uthämtningsställe någonstans långt bort.

Jag fick min hem levererad av Dachser i somras.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Hur brukar de levereras när man beställer från LG:s sida? Är det DHL/Schenker med hemleverans och inbärning? Kan inte se någon information alls kring själva frakten.

Vore väldigt jobbigt om den landar på ett uthämtningsställe någonstans långt bort.

Jag frågade supporten på LG idag efter jag la min beställning. Det är hemleverans till tomt/port, alltså ej inbärning. Glömde dock fråga om vilket fraktbolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur brukar de levereras när man beställer från LG:s sida? Är det DHL/Schenker med hemleverans och inbärning? Kan inte se någon information alls kring själva frakten.

Vore väldigt jobbigt om den landar på ett uthämtningsställe någonstans långt bort.

Noll info mer än ett mail att dom skickat TV:n. Tog 3 arbetsdagar till Västerbotten. Leverades fram till ytterdörren på mindre pall. (Av lokal budfirma.. så vet inte vilken större kedja LG anlitar)

Permalänk
Snusfri

Blidde en 42" C2 för mig.
Upp/Ner/Sido-gradering från min 55" C1 beroende på hur man ser det.

Är grymt nöjd med C1'an när det kommmer till bildkvalité, men den är för stor för att köra som datorskärm på det korta avståndet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Så kluven... 77C2 eller 77G2.
Har idag 65C8, haft den i 4 år och fortfarande jäkligt nöjd.

Permalänk
Medlem

Tack vare rabattkoden i LGs webbutik så blev det en C2 77"..

Bör vara ett okej kliv upp från en sketen 65UJ630? 😅

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av Jewhan L:

Så kluven... 77C2 eller 77G2.
Har idag 65C8, haft den i 4 år och fortfarande jäkligt nöjd.

ska du hänga upp den så ta G2, annars C2, ingen större skillnad.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ska du hänga upp den så ta G2, annars C2, ingen större skillnad.

Vad gör G2 bättre där? Har dålig koll.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Vad gör G2 bättre där? Har dålig koll.

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/lg-c2-oled-vs-lg-g2-o...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Blidde en 42" C2 för mig.
Upp/Ner/Sido-gradering från min 55" C1 beroende på hur man ser det.

Är grymt nöjd med C1'an när det kommmer till bildkvalité, men den är för stor för att köra som datorskärm på det korta avståndet.

Installera LGTV Companion om du inte redan gjort det. Jag är lite sen och gjorde det igår och wow nu är "TVn" precis som en skärm. Behöver inte ha kontrollen liggandes framme längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag gjorde samma resa förra året, helt plötsligt förstår man begreppet hemmabio

Fan vad underbart att höra, kan någon vrida fram tiden 2 veckor eller?

Skrivet av Specias:

Jävlar vilket uppbyte det kommer bli för dig!! Njuuuuuuuut!

Funderade på C2 men jag ville lägga dessa extra pengar på annat. Oavsett vad för Oled jag hade köpt så hade steget varit gigantiskt från vad jag har nu

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Fan vad underbart att höra, kan någon vrida fram tiden 2 veckor eller?

Funderade på C2 men jag ville lägga dessa extra pengar på annat. Oavsett vad för Oled jag hade köpt så hade steget varit gigantiskt från vad jag har nu

Helt rätt tänkt, skillnaden mellan C1 och C2 är marginell skulle jag säga. De extra tusenlapparna motsvarar inte skillnaderna. Men skillnaden mot din gamla tv är otroligt stor ska bli kul att höra vad du tycker! Titta gärna på Costa Rica 60fps på youtube när du får tv:n. Visst att youtube gör sina komprimeringar, men det är ändå ett vackert klipp

Permalänk
Skrivet av Specias:

Helt rätt tänkt, skillnaden mellan C1 och C2 är marginell skulle jag säga. De extra tusenlapparna motsvarar inte skillnaderna. Men skillnaden mot din gamla tv är otroligt stor ska bli kul att höra vad du tycker! Titta gärna på Costa Rica 60fps på youtube när du får tv:n. Visst att youtube gör sina komprimeringar, men det är ändå ett vackert klipp

nja, nu när man kunnat få C2 för 22600kr så är det nog lätt värt det, bara att vikten nästan är halverad är värt lite utöver andra förbättringar.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

nja, nu när man kunnat få C2 för 22600kr så är det nog lätt värt det, bara att vikten nästan är halverad är värt lite utöver andra förbättringar.

Men den väger ju redan så lite 😂

Permalänk
Medlem

Men dessa vikter ni pratar om.. mot vad är det halverat?

77B1 (gammal modell)
26,7 kg

77C1
26,7 kg

77C2
23,5 kg

77G2
35,1 kg

Permalänk
Skrivet av Jewhan L:

Men dessa vikter ni pratar om.. mot vad är det halverat?

77B1 (gammal modell)
26,7 kg

77C1
26,7 kg

77C2
23,5 kg

77G2
35,1 kg

är nog främst stativet som väger mest.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C