Samsung garanterar fyra år av uppdateringar för telefoner

Permalänk
Melding Plague

Samsung garanterar fyra år av uppdateringar för telefoner

Utvalda Galaxy-modeller och nya enheter lovas system- och säkerhetsuppdateringar i fyra respektive fem år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Bra, det behövs nu när hårdvarumässigt det inte finns skäl att byta telefon särskilt ofta längre. Sen kan jag tycka 5 år minst, men utvecklingen går åt rätt håll i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det borde bli lag på att produkter erhåller uppdateringar i minst 4år. Plus; inte blir långsammare pga uppdateringar, om så blir fallet. Borde inte varumärket få sälja nytt, det räcker med mängden hårdvara vi har redan. Se bara till att optimera den rätt!

Permalänk
Hedersmedlem

Ett steg mot rätt riktning, men nu när telefoner är en så pass mogen produkt tycker jag snarare att 10 år vore rimligare.

Du kan uppdatera Windows på en 10 år gammal dator, så varför inte en 10 år gammal telefon?

Min Oneplus 6 köpte jag i augusti 2018 (3½ år sedan) och den känns hårdvarumässigt som ny.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deth20:

Det borde bli lag på att produkter erhåller uppdateringar i minst 4år. Plus; inte blir långsammare pga uppdateringar, om så blir fallet. Borde inte varumärket få sälja nytt, det räcker med mängden hårdvara vi har redan. Se bara till att optimera den rätt!

Det kan nog vara svårt att lagstifta, men detta är självklara steg i den hållbara utvecklingen. Tänker att det är svårt att lagstifta eftersom man i vissa fall kan behöva ta hänsyn till hårdvara hos t ex low end och det är som uppgjort för kryphål. Tycker inte tanken är fel men kanske svår att genomföra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon134512:

Det kan nog vara svårt att lagstifta, men detta är självklara steg i den hållbara utvecklingen. Tänker att det är svårt att lagstifta eftersom man i vissa fall kan behöva ta hänsyn till hårdvara hos t ex low end och det är som uppgjort för kryphål. Tycker inte tanken är fel men kanske svår att genomföra.

Kan genomföras med en extra miljöavgift på low-end-telefoner vars tillverkare inte utlovar uppdateringar.

(Detta ska i så fall genomföras på EU-nivå, ingen tillverkare kommer lova något bara för att lilla Sverige sätter ut en avgift, annars blir det bara som kemikalieskatten.)

Permalänk

Det är bra. Det är dock svårt att lova saker som är beroende av andra. Men eftersom även Google lovar lång uppdateringar på deras telefoner så går det säkert.

Sedan är inte en telefon fullkomligt obrukbar dagen efter uppdateringar slutar komma. Och personer som bryr sig om datasäkerhet borde egentligen ha 3st separata mobiler hela tiden och självklart inte köpa någon begagnad opålitlig telefon.
1 st mobil enbart för arbetet. Inget som helst utanför detta används denna till
1 st mobil för endast seriös privat användning
1 st mobil för mer vanlig privat användning, där man vågar sig på att installera ej viktiga appar som spel och annat.

I praktiken så är det väldigt klumpigt att ha dessa 3st mobiler i fickan hela tiden.

Permalänk
Medlem

Konstaterar att min telefon är från 2017 (Huwaei P10).
Saknar varken prestanda eller batteritid.
Min tidigare Z1 compact (2013!) byttes bara för att den var lite för liten att smurfa på.
Den fungerar fortfarande bra, prestandan är helt OK.
Men batteriet är nog nere på 50% av kapaciteten.

Så det verkar nog som att den främsta anledningen till att byta telefon numera är att dom slutar att uppdateras.
Inte att dom är gamla.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Konstaterar att min telefon är från 2017 (Huwaei P10).
Saknar varken prestanda eller batteritid.
Min tidigare Z1 compact bytter bara för att den var lite för liten att smurfa på.
Den fungerar fortfarande bra, prestandan är helt OK.
Men batteriet är nog nere på 50% av kapaciteten.

Så det verkar nog som att den främsta anledningen till att byta telefon numera är att dom slutar att uppdateras.
Inte att dom är gamla.

Frågan är dock hur många i världen som byter ut deras router, skrivare, tvättmaskin, tv, mobiltelefon etc för att uppdateringar har slutat att komma till dessa? Jag betvivlar att skaran är så hög även om man får det intrycket på detta forum.
Argumentet är snarare att det är dumt att inte ha hög säkerhet på produkter och just där borde kanske fokus ligga. Eu kunde kanske ha en säkerhetsmyndighet där de tvingar tillverkare till att ha hög säkerhet.

*edit*
Om vi tar routern så är det idag ofta ett samlingsnamn för en box med hur mycket skit som helst i sig. Undra hur många här i tråden som ens har koll på när deras router senast fick uppdatering? Om det var över ett år sedan, hur många här funderar då på att byta för detta?

Så jag köper inte miljöargumentet. Däremot är det en säkerhetsmässigt risk att inte ha uppdaterade mjukvaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det kan nog vara svårt att lagstifta, men detta är självklara steg i den hållbara utvecklingen. Tänker att det är svårt att lagstifta eftersom man i vissa fall kan behöva ta hänsyn till hårdvara hos t ex low end och det är som uppgjort för kryphål. Tycker inte tanken är fel men kanske svår att genomföra.

Tror det är möjligt om viljan och motivationen finns!
Ser också att det borde öppnas upp till möjligheten att kunna laga telefoner lättare, kolla t.ex fairphone! Det mesta går att byta. Skönt att kunna byta batteriet enkelt än att bli tvingad utföra en operation på sin lur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ett steg mot rätt riktning, men nu när telefoner är en så pass mogen produkt tycker jag snarare att 10 år vore rimligare.

Du kan uppdatera Windows på en 10 år gammal dator, så varför inte en 10 år gammal telefon?

Min Oneplus 6 köpte jag i augusti 2018 (3½ år sedan) och den känns hårdvarumässigt som ny.

Har du försökt uppdatera till windows 11 på en 10 år gammal dator ?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

I klenaste laget. Minimum borde vara fem år, gärna sju år åtminstone.

Permalänk
Skrivet av Deth20:

Tror det är möjligt om viljan och motivationen finns!
Ser också att det borde öppnas upp till möjligheten att kunna laga telefoner lättare, kolla t.ex fairphone! Det mesta går att byta. Skönt att kunna byta batteriet enkelt än att bli tvingad utföra en operation på sin lur

Fairphone lider av samma problem som ekonologisk mat. På papperet låter det bättre på alla sätt och vis för miljön, i praktiken går det åt mer energi, arial och annat att framställa ekologisk.
När det gäller mobiltelefoner så om man gör dem superkompakt med nästan inga utbytbara delar, så är dessa mer robusta och säkerligen kommer hålla längre än en modulär. Samtidigt som tillverkningen lär kräva mindre delar.
Det finns dock komponenter som brukar gå sönder på mobiler och just dessa borde vara enkla att byta.
Batteri, skärm, laddport, eventuellt högtalare och microphone.

De som säger men jag köpte en mobil som bara har wifi 6 och skulle vilja uppgradera den till wifi 7. Ja, det är inte miljömässigt smart att göra wifi modulen modulär för de typ 2 personer som skulle göra denna uppgradering. Bättre är då att dessa 2st individer säljer sig mobil begagnat och köper en ny.

Permalänk
Medlem

Det hade på riktigt varit intressant att veta hur många, procentuellt av alla som har mobil i Sverige, som behåller sin primära mobil i längre än tre år?
Man läser ofta att folk skriver "jag köpte min 2015-18 och det är inga problem." Men är det verkligen en stor del av alla mobilanvändare som har så gamla mobiler?
Jag menar, laddportar blir glappa, glasen spricker, batteriet börjar storkna och nya bättre funktioner kommer hela tiden. Uppdateringar efter 4 år är nog det minsta problemet, på riktigt, för majoriteten.
Efter en poll på swedroid var det ca 9% som behöll sin primära mobil i fyra år. 91% av alla mobilanvändare behöver alltså inte ens tänka på detta. Undersökningen gjordes april 2020 så den är två år snart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deth20:

Tror det är möjligt om viljan och motivationen finns!

Varför skulle dem göra det?
Precis som tillverkare av routrar så tjänar dem absolut ingenting att fortsätta stödja 3-4 år gamla produkter, du har redan gett dem deras pengar så varför ska dem fortsätta spendera deras?

Dem tjänar mycket mer på att du byter ut din enhet till en ny enhet, när uppdateringarna slutar komma.

En av de stora anledningarna till att jag funderar på ett byte till Apple, man är väl en produkt i mindre grad och dem är bra mycket bättre på uppdateringar, tyvärr.

Skrivet av KingCobra:

Det hade på riktigt varit intressant att veta hur många, procentuellt av alla som har mobil i Sverige, som behåller sin mobil i längre än tre år?

Jag tror den siffran är bra mycket högre nu, jämfört med för några år sedan.
Nu kan din telefon kännas som vanligt efter några år, och uppgradering till en ny ger så otroligt lite.

Tidigare så köpte du en ny telefon (iaf android) för att det gav dig en enorm skillnad i upplevelse och hastighet.
Det enda man gör nu för tiden är att slänga på ännu en kameralins och höja priset.

edit*

Jag har i alla fall totalt förlorat intresset för telefoner, det är samma vanliga formfaktor och samma vanliga funktioner, där de största skillnaderna senaste åren har varit fler linser och 120+hz.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Fairphone lider av samma problem som ekonologisk mat. På papperet låter det bättre på alla sätt och vis för miljön, i praktiken går det åt mer energi, arial och annat att framställa ekologisk.
När det gäller mobiltelefoner så om man gör dem superkompakt med nästan inga utbytbara delar, så är dessa mer robusta och säkerligen kommer hålla längre än en modulär. Samtidigt som tillverkningen lär kräva mindre delar.
Det finns dock komponenter som brukar gå sönder på mobiler och just dessa borde vara enkla att byta.
Batteri, skärm, laddport, eventuellt högtalare och microphone.

Jag tycker du har nog rätt i det du säger. Har blivit en bransch där det är svårt att bli bättre. Så man gör mobiler modulärt eller inte modulärt, men det är svårt att göra mobiler odödliga. Man kan ivf försöka göra mjukvaran bättre, både säkerhetsmässigt och bättre prestanda.

Permalänk
Medlem

Alltså bra att de går ut och explicit lovar något faktiskt. Props för det. Kanske i det snålare laget men när jag skaffade min första androidmobil så var det standard att de kanske fick *en* uppdatering och sen var det klart, köp en ny från oss tack.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har du försökt uppdatera till windows 11 på en 10 år gammal dator ?

Fungerade fint på min 1st gen i7a, å den är över 10 år gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

I klenaste laget. Minimum borde vara fem år, gärna sju år åtminstone.

I artikeln står det ju att det är 5 års säkerhetsuppdateringar så de från en generation till en annan går från 3 år till 5 år. Kan man ju se som helt ok.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KingCobra:

Har du försökt uppdatera till windows 11 på en 10 år gammal dator ?

Windows 10 är fortfarande ett supportat OS och går att uppdatera på en 10 år gammal dator.

Så länge säkerhetsuppdateringar kommer så är det lugnt, jag förväntar mig ju inte att nya funktioner automatiskt ska komma till allt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Utvalda Galaxy-modeller och nya enheter lovas system- och säkerhetsuppdateringar i fyra respektive fem år.

Läs hela artikeln här

På tiden!

En av de stora orsakerna att jag kört iPhone. Använder iPhone 8 som jag fick för ca. 4,5 år sedan, och får än idag nya både features (nya iOS-versioner) och säkerhetsuppdateringar.

Känns som Samsung kämpar sig i kapp Apple här, och ett klart steg i rätt riktning (men har lite kvar att bevisa).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Det hade på riktigt varit intressant att veta hur många, procentuellt av alla som har mobil i Sverige, som behåller sin primära mobil i längre än tre år?
Man läser ofta att folk skriver "jag köpte min 2015-18 och det är inga problem." Men är det verkligen en stor del av alla mobilanvändare som har så gamla mobiler?
Jag menar, laddportar blir glappa, glasen spricker, batteriet börjar storkna och nya bättre funktioner kommer hela tiden. Uppdateringar efter 4 år är nog det minsta problemet, på riktigt, för majoriteten.
Efter en poll på swedroid var det ca 9% som behöll sin primära mobil i fyra år. 91% av alla mobilanvändare behöver alltså inte ens tänka på detta. Undersökningen gjordes april 2020 så den är två år snart.

Det är en intressant fråga som för varje år förändras när mobilerna blir mer mogna.

Det jag skulle vilja veta är hur många i sverige som har teknikprylar som är över 4år och kasserar dem enbart för att uppdateringar har slutat att komma till dem efter fjärde året? Som ens router.. Nej, ingen uppdatering på 12månader, jag åker och köper en ny.

Jag tycker det är populism med miljöargumentet. Dock är android katastrofalt säkerhetsmässigt. Jag påstår inte iOS för den delen är bra. Och grundproblemet är att man inte har fickorna proppfulla med en mobil för typ varje ärende. Skämt åsido. Men man ska ej spela på jobbmobilen eller ens en privata mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det är bra. Det är dock svårt att lova saker som är beroende av andra. Men eftersom även Google lovar lång uppdateringar på deras telefoner så går det säkert.

Sedan är inte en telefon fullkomligt obrukbar dagen efter uppdateringar slutar komma. Och personer som bryr sig om datasäkerhet borde egentligen ha 3st separata mobiler hela tiden och självklart inte köpa någon begagnad opålitlig telefon.
1 st mobil enbart för arbetet. Inget som helst utanför detta används denna till
1 st mobil för endast seriös privat användning
1 st mobil för mer vanlig privat användning, där man vågar sig på att installera ej viktiga appar som spel och annat.

I praktiken så är det väldigt klumpigt att ha dessa 3st mobiler i fickan hela tiden.

Alldeles för opraktisk lösning. Den håller inte för mig iaf.

Därav att jag kör på iOS så att jag kan ha samma telefon för både jobb och privat. Är beroende av säkerhetsuppdateringar, säkert grundsystem och ett bra kurerat appstore.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det hade på riktigt varit intressant att veta hur många, procentuellt av alla som har mobil i Sverige, som behåller sin primära mobil i längre än tre år?

Finns en tråd om just det på Sweclockers. Där kan du läsa om alla möjliga inlägg hur snabbt, eller långsamt, som Swec:are byter till nya telefoner.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1657669-helgsnack-vad-...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Trevligt att man sitter på en S21 då. Hänga kvar på den i 4 år till eller tills batteriet dör.

Jag brukar byta när en av de två sakerna händer (säkerhetsuppdatering slutar komma). Ser ingen poäng i att byta oftare. Jag behöver inte det allra senaste hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Windows 10 är fortfarande ett supportat OS och går att uppdatera på en 10 år gammal dator.

Så länge säkerhetsuppdateringar kommer så är det lugnt, jag förväntar mig ju inte att nya funktioner automatiskt ska komma till allt...

windows 10 släpptes 2015 så det är ganska självklart att det går att ha w10 på en 10 år gammal burk. Hade microsoft kommit med en ny version av windows varje år hade det garanterat sett annorlunda ut.
Windows 11 går inte att installera på äldre datorer. Det är klart, går man in och fixar och donar i comandosträngar kommer man förbi den här begränsningen (har själv gjort det på min laptop) men poängen är ändå den att windows 11 har krav på hårdvaran för att ens gå att installera. Även om fullt uppdaterad windows 10 funkar kanon.

Gissningsvis kommer windows 10 sluta supportas vid 2025. Det grundar jag på att windows 7 slutade supportas efter 10 år. Windows 8 kommer sluta supportas 2023.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det hade på riktigt varit intressant att veta hur många, procentuellt av alla som har mobil i Sverige, som behåller sin primära mobil i längre än tre år?
Man läser ofta att folk skriver "jag köpte min 2015-18 och det är inga problem." Men är det verkligen en stor del av alla mobilanvändare som har så gamla mobiler?
Jag menar, laddportar blir glappa, glasen spricker, batteriet börjar storkna och nya bättre funktioner kommer hela tiden. Uppdateringar efter 4 år är nog det minsta problemet, på riktigt, för majoriteten.
Efter en poll på swedroid var det ca 9% som behöll sin primära mobil i fyra år. 91% av alla mobilanvändare behöver alltså inte ens tänka på detta. Undersökningen gjordes april 2020 så den är två år snart.

Fast är man medlem på swedroid så är man ju rimligtvis mobilnörd, så den statistiken känns inte alls förvånande givet målgruppen som deltog. Liksom termen "primär mobil", redan där har man väl tappat majoriteten som helt enkelt har en mobil medan de gamla ligger urladdade i en byrålåda

Också är det viktigt att poängtera att - ÄVEN om vi tar den factoiden på sitt face value, att 91% har redan bytt efter fyra år, så kan man fråga sig om konsumentbeteendet bör fortsätta vara så? Samt att 9% borde behandlas väl dom med, förstås.

Sen är det absolut rimligt att anta att slitage eller olyckor är primära anledningen till att folk byter till slut. Dock så har jag absolut lyckats behålla en mobil i fint skick i över fyra år. Batteri är tyvärr ett vanligt skäl till byte men rent rationellt så går det oftast att faktiskt bara byta batteri, även om det innebär att man får besöka en butik/telefonverkstad för att få det gjort.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Finns en tråd om just det på Sweclockers. Där kan du läsa om alla möjliga inlägg hur snabbt, eller långsamt, som Swec:are byter till nya telefoner.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1657669-helgsnack-vad-...

Ja det fanns även en poll från april 2020 där 9% av användarna där haft sin primära mobil i fyra år eller längre. 91% byter alltså mobil innan uppdateringarna slutat komma, om man haft fyra års uppdateringar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

. Batteri är tyvärr ett vanligt skäl till byte men rent rationellt så går det oftast att faktiskt bara byta batteri, även om det innebär att man får besöka en butik/telefonverkstad för att få det gjort.

Där håller jag med. Jag kunde byta batteri på min förra mobil (om jag behövt), s21 ultra, för 600 kr inklusive batteri.
Är man lite händig finns det utmärkta videos på youtube och det enda som behövs är en liten skruvmejsel, hårfön och ett gammalt kreditkot. Då hamnar kostnaden på 250 spänn.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har en gammal Samsung Galaxy Note1 med LineageOS i den och den fungerar än bra till vardagliga använing
Med typ bank id kolla webbsidor vist den är inte snabb men bra reservtelefon...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz