skärm tappar signal vid inkoppling av hårdisk/sata kabel

Permalänk
Medlem

skärm tappar signal vid inkoppling av hårdisk/sata kabel

Första gången man stött på detta, har lagt till flera hårdiskar förr men nu går jag bet. När jag kopplar in sata kabeln till moderkortet o försöker starta hittar inte skärmen nån signal helt plötsligt. får stänga av datorn, koppla ur sata kabeln o starta upp igen så hittar den tillbaka. Vad missar jag? har sen tidigare en m2 och 3st ssder. tänke man hade en mekanisk liggandes man kan kasta in för mer utrymme.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Rekordmedlem

Är det möjligt att du har en modulär nätdel och kopplat fel? har du verkligen förvissat dig om att det är rätt kablar på rätt plats ?

Och skriv ut vilka delar du försöker koppla ihop, åtminstone grafik och moderkort, nätdel och hdd samt vilka ssder.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det möjligt att du har en modulär nätdel och kopplat fel? har du verkligen förvissat dig om att det är rätt kablar på rätt plats ?

Och skriv ut vilka delar du försöker koppla ihop, åtminstone grafik och moderkort, nätdel och hdd samt vilka ssder.

jag har ju inte rört nått på datorn förutom att fysiskt lägga in en hårdisk till (försöker), stoppar i strömmen..precis samma kabel som dom andra hårdiskarna har, dom sitter ju i följd..enda jag gjort är att ta fram en sata kabel. kanske kabeln som är knas, får leta på en annan kanske

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...