Permalänk
Medlem

Granturismo 7 Ps5 / Ps4

Någon mer än jag som är taggad inför Granturismo 7 som kommer att släppas den 4 mars.
Kommer spelas på ps5 på en LG Oled c1 65.

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Medlem

Jag vill så hemskt gärna spela GT7.
Men har inte fått tag i något PS5 än

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag hade också gärna prova det, men då jag inte är någon konsolspelare så hoppar jag över det.
Hur som helst riktigt snyggt och kan konkurrera med Forza motorsport.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har en ps5 så jag hade kunnat spela det men jag tycker Gran Turismo spelen är bland de tråkigaste spelen jag spelat + det är omöjligt att svänga utan att krocka så.... nej. Lite för realistiskt för att jag ska tycka det är kul.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Köpte GT7 när det kom ut och måste säga att dom gjort ett fantastiskt bra bilspel. Är förvånad att det inte skrivs mer om det, är folk fortfarande besvikna efter GT Sport? Läst att en del tycker det är dålig grafik. Undrar om dom kör på PS4, för på PS5 så är grafiken helt underbar, tycker jag!

Skulle vilja ha tips på vilka bilar som är rätt för vilka tävlingar och hur man bör utrusta dom. Tycker mig ha lite problem att finna rätt bilar till tävlingar, där dom bara får ha visst många PP. Brukar bli att jag har inte en chans till guld. Har 59 bilar i garaget nu varav endast 2-3 är köpta. Bilinställningar vore inte heller fel att få tips lite om.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Köpte GT7 när det kom ut och måste säga att dom gjort ett fantastiskt bra bilspel. Är förvånad att det inte skrivs mer om det, är folk fortfarande besvikna efter GT Sport? Läst att en del tycker det är dålig grafik. Undrar om dom kör på PS4, för på PS5 så är grafiken helt underbar, tycker jag!

Skulle vilja ha tips på vilka bilar som är rätt för vilka tävlingar och hur man bör utrusta dom. Tycker mig ha lite problem att finna rätt bilar till tävlingar, där dom bara får ha visst många PP. Brukar bli att jag har inte en chans till guld. Har 59 bilar i garaget nu varav endast 2-3 är köpta. Bilinställningar vore inte heller fel att få tips lite om.

Absolut strålande lir. Inte vart någon jättefan av tidigare lir kört GT3-GT6 samt lite GT Sport. Gillade sport mycket men det klaschade ju rätt hårt med mina pc simmar särskilt ACC hade ju samma fokus.

Tidigare lir har jag inte gillat körkänslan i. Har bara vart för stelt och dålig känsla. GT 7 kör jag med TS-PC via drivehub och har inte ändrat någon inställning då alltid känns så klockrent.

Racing softs always och alltid! men vill du lära dig bilarnas karaktär så håll dig till sport däcken men för att komma vidare i karriären så är bästa däcken a och o. Det är ju frestande uppgradera motorn men det är det sista du ska göra i regel du gör bilen bara mer svårkörd och accentuerar bilens brister. Däck, fjädring, kanske lätta bilen, bromsar. Mer power är det absolut sista om du inte kör ovalrace naturligtvis

Rent körkänslemässigt så är det ju roligare brottas med lite hårdare puckar så du inte kommer undan med så mycket med sån traction du får av racingdäcken.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Fick hem GT 7 idag, och fy fan va hemma jag kände mig på en gång som gammal GT lirare från PS tiden:) Satt i periodpauserna i hockeyn jag kollade på, och körde igenom dom 2 första "menyerna" samt dom 2 eller 3 första licenserna, kommer inte riktigt ihåg nu:D

Men bra är det!

Permalänk
Skrivet av James Ulrich:

Fick hem GT 7 idag, och fy fan va hemma jag kände mig på en gång som gammal GT lirare från PS tiden:) Satt i periodpauserna i hockeyn jag kollade på, och körde igenom dom 2 första "menyerna" samt dom 2 eller 3 första licenserna, kommer inte riktigt ihåg nu:D

Men bra är det!

Får ta och revidera vad jag sa tror jag. Nu börjar jag inse hur fruktansvärt mycket det tryck på MTX och hur lite du kan göra åt pengar bara igenom att spela spelet. Och med dagens patch blev det ju inte bättre...

Ne fy fan att det är denna väg fan i mig alla spel verkar gå. Äckligt och vidrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Får ta och revidera vad jag sa tror jag. Nu börjar jag inse hur fruktansvärt mycket det tryck på MTX och hur lite du kan göra åt pengar bara igenom att spela spelet. Och med dagens patch blev det ju inte bättre...

Ne fy fan att det är denna väg fan i mig alla spel verkar gå. Äckligt och vidrigt.

Jag har spelat hela veckan och har inga problem med pengar?
När man låst upp fjärde championship så kan ju pengarna börja rull in.
Får 120k + 50% bonus om man kör bra. Tar inte lång tid att köra igenom. 15-20 minuter.
Så på en timme kan man få nästan en halv miljon... räcker till nästan vilken bil som helst.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av James Ulrich:

Får ta och revidera vad jag sa tror jag. Nu börjar jag inse hur fruktansvärt mycket det tryck på MTX och hur lite du kan göra åt pengar bara igenom att spela spelet. Och med dagens patch blev det ju inte bättre...

Ne fy fan att det är denna väg fan i mig alla spel verkar gå. Äckligt och vidrigt.

Har tänkt införskaffa en ps5a bara för gt7. kan du utveckla lite vad du menar?

Permalänk
Medlem

Inte märkt av något tryck på mtx. Finns en knapp bredvid pengarna men inte mer än så?
Och har inget problem att tjäna ihop pengar till bilar eller uppgraderingar.
Ju mer man spelar desto större blir vinstpengarna också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vad gör dagens patch?

Känner mig ganska besviken på GT7 nu. Spelat det en vecka ungefär och ett par timmar då och då. Tog dom första två licenserna, spelat igenom "uppdagen" i Gran Turismo Cafe och efter en cup på fem tävlingar, så blev jag gratulerad och sen började eftertexterna rulla. Då har jag inte tagit tre licenser och har ett flertal tävlingar kvar...va f*n!?

När jag körde Gran Turismo för första gången (på PS1 eller PS2), så fick man nöta i veckor "dygnet runt" för att ta licenserna och dra ihop pengar, för kunna avancera i spelet. Tyckte först att GT7 verkade vara som dom äldre GT, men nej, dom äldre tycker jag gav mycket mer spelglädje!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Vad gör dagens patch?

Känner mig ganska besviken på GT7 nu. Spelat det en vecka ungefär och ett par timmar då och då. Tog dom första två licenserna, spelat igenom "uppdagen" i Gran Turismo Cafe och efter en cup på fem tävlingar, så blev jag gratulerad och sen började eftertexterna rulla. Då har jag inte tagit tre licenser och har ett flertal tävlingar kvar...va f*n!?

När jag körde Gran Turismo för första gången (på PS1 eller PS2), så fick man nöta i veckor "dygnet runt" för att ta licenserna och dra ihop pengar, för kunna avancera i spelet. Tyckte först att GT7 verkade vara som dom äldre GT, men nej, dom äldre tycker jag gav mycket mer spelglädje!

Och jag tycker det är bästa GT som släppts efter att ha lirat 30h på en vecka

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Vad gör dagens patch?

Känner mig ganska besviken på GT7 nu. Spelat det en vecka ungefär och ett par timmar då och då. Tog dom första två licenserna, spelat igenom "uppdagen" i Gran Turismo Cafe och efter en cup på fem tävlingar, så blev jag gratulerad och sen började eftertexterna rulla. Då har jag inte tagit tre licenser och har ett flertal tävlingar kvar...va f*n!?

När jag körde Gran Turismo för första gången (på PS1 eller PS2), så fick man nöta i veckor "dygnet runt" för att ta licenserna och dra ihop pengar, för kunna avancera i spelet. Tyckte först att GT7 verkade vara som dom äldre GT, men nej, dom äldre tycker jag gav mycket mer spelglädje!

Jag har samma upplevelse... Jag klarade Gran Turismo cupen i sista "menyn" i lördags kväll och blev synnerligen förvånad när eftertexterna började rulla!
Jag kan absolut slippa köra igenom alla licenserna för att få avancera i spelet, men det gick ju alldeles för snabbt att klara av alla menyerna!
Visst finns det tävlingar, missions och licenser kvar att köra men luften gick ur mig fullständigt... meny-uppdragen var ett bra upplägg. Och ska man inte kunna sälja sina bilar så behöver det till att det finns mer möjlighet att kunna erhålla fler bilar som "belöning" för lopp... för att lägga riktiga pengar för att få CR till bilar finns inte på världskartan för mig.
Får hoppas de kan lägga till fler meny-uppdrag i framtiden för att ge spelet mer "liv"!

Nu pluggar jag ur min GT DD ur PS4an och in i PCn istället...

Permalänk
Medlem

Körkänslan är sjukt mycket bättre än tidigare lir. Sen är det tråkigt hur cyniskt de håller tillbaka färdigt content och försöker få folk spendera. De marknadsför ju ändå att litet har 420 bilar.

Men som sagt körkänslan är sjukt bra så ökar inte gnälla för mycket.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Nej innehållet måste jag också ifrågasätta lite... var det i GT4 som det var typ 700 bilar och nu är det "bara" 400-ish?

Jag har ju förvisso hellre 400 som är bra implementerade än 700 dåligt implementerade.
Men det känns som att i GT7 är det väldigt många varianter av samma modell... det är orginalutförande, Gr3, Gr4, Rally osv på flera modeller.
Jag säger absolut inte att det är fel att ha flera utförande som är standardiserade för det behövs ju också om man ska köra i serier osv.

Permalänk
Medlem

Läste nåt om mikrotransaktioner som de lagt in i efterhand! Hur ser ni på det? Tänkt köpa spelet men vet inte om jag har lust att betala över 600kr för ett spel med den skiten i!:/

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Nej innehållet måste jag också ifrågasätta lite... var det i GT4 som det var typ 700 bilar och nu är det "bara" 400-ish?

Jag har ju förvisso hellre 400 som är bra implementerade än 700 dåligt implementerade.
Men det känns som att i GT7 är det väldigt många varianter av samma modell... det är orginalutförande, Gr3, Gr4, Rally osv på flera modeller.
Jag säger absolut inte att det är fel att ha flera utförande som är standardiserade för det behövs ju också om man ska köra i serier osv.

Var det inte GT 4 där de hade bara slängt in en massa bilar utan cockpits för att öka antalet eller var det GT 5? Gr 3, Gr 4 bilarna är ju dåliga exempel. De är ju ämnade för racingserier där de ska ha liknande prestanda. Värre är då att ha 500 skylines av olika årsmodeller

Hade gärna fått testköra Gr 3:orna för att se hur mycket som skiljer och vilken man gillar bäst men det går väl inte ens om man betalar för online? Eller får man köra vad man vill om man kör online race?

Jag har 74 bilar i garaget och alla är olika så har absolut ingenting att klaga på än så länge. Sen så kommer jag garanterat inte köpa alla skylines. Vet inte hur många de är. Intressant är inte en enda brittisk bil har jag fått i garaget. Jag har inte köpt bilar alls då jag bara kört karriären och kunnat använda bilar jag vunnit i racen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Läste nåt om mikrotransaktioner som de lagt in i efterhand! Hur ser ni på det? Tänkt köpa spelet men vet inte om jag har lust att betala över 600kr för ett spel med den skiten i!:/

Det finns möjlighet att köpa ingame pengar. Ingen annan form av mikrotransaktioner.
Du kan spela och njuta av spelet utan detta.

Däremot, om du är en person som måste samla på dig alla 425st bilar, så tar det ganska lång tid.

Men du får många bilar via kampanjen och det är inga problem att köpa en bil om man vill det.
Förutom ett par få extremt dyra och sällsynta samlarbilar. Som rent tekniskt inte ens är speciellt bra.

Så vill du spela. Köp. Det är kul racing.

De kommer också förbättra spelets ekonomi enligt meddelande.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Var det inte GT 4 där de hade bara slängt in en massa bilar utan cockpits för att öka antalet eller var det GT 5? Gr 3, Gr 4 bilarna är ju dåliga exempel. De är ju ämnade för racingserier där de ska ha liknande prestanda. Värre är då att ha 500 skylines av olika årsmodeller

Hade gärna fått testköra Gr 3:orna för att se hur mycket som skiljer och vilken man gillar bäst men det går väl inte ens om man betalar för online? Eller får man köra vad man vill om man kör online race?

Jag har 74 bilar i garaget och alla är olika så har absolut ingenting att klaga på än så länge. Sen så kommer jag garanterat inte köpa alla skylines. Vet inte hur många de är. Intressant är inte en enda brittisk bil har jag fått i garaget. Jag har inte köpt bilar alls då jag bara kört karriären och kunnat använda bilar jag vunnit i racen

Förstår inte riktigt hur du menar med GR.3 bilar och online.

I det online lägen som jag provat så balanseras bilarna. Finns race för både GR.3 och GR.4.

Du köper bilarna precis som all andra bilar. Du kan använda GR.3 och GR.4 bilar även i singelplayer och köpa några uppgraderingar.

Eller menar du att få provköra innan du köper?
För det går inte vad jag vet. Vilket är lite tråkigt.
Jag pungade ut för 4st olika GR.3 bilar;
Jaguar F-Type
Porsche 911
Honda NSX
Nissan GT-R

Hondan är svårkörd. Nissan är ett säkert kort. Jaguaren är trevlig och snabb. Porschen styr bra.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Förstår inte riktigt hur du menar med GR.3 bilar och online.

I det online lägen som jag provat så balanseras bilarna. Finns race för både GR.3 och GR.4.

Du köper bilarna precis som all andra bilar. Du kan använda GR.3 och GR.4 bilar även i singelplayer och köpa några uppgraderingar.

Eller menar du att få provköra innan du köper?
För det går inte vad jag vet. Vilket är lite tråkigt.
Jag pungade ut för 4st olika GR.3 bilar;
Jaguar F-Type
Porsche 911
Honda NSX
Nissan GT-R

Hondan är svårkörd. Nissan är ett säkert kort. Jaguaren är trevlig och snabb. Porschen styr bra.

kanske blandar ihop men är inte gr 3 gt3 och gr 4 gt 4 bilar? Tänkte att i online om du har en server för Gr 3 kanske du får välja en gr 3 att köra och behöver inte äga den i karriären? Men misstänker att så får man inte göra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur är det med ryktena om att GT7 skulle släppas till PC? Är det blott önskedrömmar hos vissa, eller är det något som kan komma i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur är det med ryktena om att GT7 skulle släppas till PC? Är det blott önskedrömmar hos vissa, eller är det något som kan komma i framtiden?

Känns rätt troligt det kommer på pc med tanke på alla andra first party lir de släpper på pc numer. Skulle inte bli förvånad iaf.

Dammade av detta. Hittade en begad G923 då jag inte får tspcn att fungera med ps 5 och drive hub. Så mycket trevligare än gamepad

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ekonomin är kul. Gör Moby fick missions. Får 2000 för brons efter 30 varv tsusuba i blött. Min gtr var för törstig.

Sen drag race där man får välja egen bil ger 40000 och det är bara ställa ut skorna och klart på 40 sek inkl laddningstider Antar man inte kan farma de här eventsen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Sista jag körde var GT Sport, rubberband AI gjorde racet helt jäkla overkligt och i MP så vann den som tog första kurvan 90% av gångerna, fanns liksom inga variabler som kunde ändra på det.

FWD var fortfarande som att köra på halkbana.

Rally var som vanligt ett stort skämt, hade detta varit första gången så hade man kanske förstått det.

Näe, blir inga fler GT för min del om de nu inte har kört en 180 och ändrat på absolut allting i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Sista jag körde var GT Sport, rubberband AI gjorde racet helt jäkla overkligt och i MP så vann den som tog första kurvan 90% av gångerna, fanns liksom inga variabler som kunde ändra på det.

FWD var fortfarande som att köra på halkbana.

Rally var som vanligt ett stort skämt, hade detta varit första gången så hade man kanske förstått det.

Näe, blir inga fler GT för min del om de nu inte har kört en 180 och ändrat på absolut allting i spelet.

Blev inte många varv i GT Sport men det lilla jag körde så var det ju fair. Att ha ledningen ger ju en klar fördel det är ju svårare köra om än försvara en ledning

Apropå rubberband inte helt listat ut det men det känns inte som de har mycket rubberband i GT 7 av det jag kört. Varvtiderna verkar hålla sig rätt så konsekvent. Sen så har de ju faktiskt däckslitage och bränslelägen att ta hänsyn till. Jag hade helt glömt bort bränslelägena hade klarat mig med ett depåstopp mindre annars och nog vunnit tsusuba

Rally håller jag med om gts fysikmotor verkar va gjort för asfalt men jag tycker de har fantastiskt kul simcade fysik. Det känns ofta riktigt rätt fast emellanåt överdrivet förvisso men de lyckas även få de motorsvagaste fwd bilarna att va kul att rejsa vilket är en smärre bedrift

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x