Permalänk
Medlem

ITX i 11 liter

Min huvuddator det senaste året har varit en Dell XPS 9310 som jag varit väldigt nöjd med. Men dom senaste månaderna har jag startat en liten YouTube-kanal som jag nu kommit fram till att jag vill fortsätta med och då känner jag att mitt behov för lite bättre hårdvara för videoredigering var på sin plats.

Jag spelar inte så grafikkort var inte en prio för mig utan jag ville fokusera på CPU. Jag var dessutom intresserad av ett litet chassi som inte tog upp så mycket plats och som inte hade massa RGB eller liknande. Ett litet chassi som smälte in i övriga rummet liksom.

Jag föll snabbt för Lian Li A4-H2o, ett nytt chassi som är ett samarbete mellan Lian Li och DAN. Problemet var att det inte verkade finnas någonstans men lyckades sen hitta en butik i Finland som hade det på lager som jag kunde köpa ifrån

Så här är en liten bygglogg och galleri över framförallt chassit och dess smarta lösningar.

Hårdvara
Lian Li A4-H2o
Asrock Z690M-ITX/ax
Intel Core i5-12600K
EK-AIO Basic 240
Corsair SF750W
Corsair 32 GB DDR4 3200MHz
Asus RTX 3060 12 GB
Samsung 970 EVO Plus 1TB

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! kolla in den på inet men kommer maj. Blir la kanske en likadan när man kan köpa gpu till vettiga priser då man inte har bråttom. Låter gpun mycket ? Tänkte på kylningen

/J

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmpa83:

Riktigt snyggt! kolla in den på inet men kommer maj. Blir la kanske en likadan när man kan köpa gpu till vettiga priser då man inte har bråttom. Låter gpun mycket ? Tänkte på kylningen

/J

Ja, jag hade tänkt vänta men orkade inte Har inte kört GPUn alls i princip, så dess fläktar har inte behövt snurra än. Det som hörs är pumpen och fläktarna till AIOn, lite missnöjd över det. Får se om jag orkar byta till Noctuas fläktar så småningom

Ja, priserna är fortfarande rejält överprisade. Betalade 6000 för detta 3060, hade gärna haft ett 3070 som klarade 3440x1440 bättre men tyckte det blev för mycket pengar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt! Tänkte köpa samma chassi, vart fick du tag i ditt så snabbt? verkar vara leveransväntetider just nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av huggggge:

Snyggt! Tänkte köpa samma chassi, vart fick du tag i ditt så snabbt? verkar vara leveransväntetider just nu..

Köpte mitt på jimms.fi som hade hemma just då. Dom skickar till Sverige om man mailar dom. Dom verkar dock inte heller ha i lager just nu.

Visa signatur