Världens första gamingtofflor påstås öka spelkvalitet

Permalänk
Melding Plague

Världens första gamingtofflor påstås öka spelkvalitet

Det råder delade meningar om huruvida det är skor eller tofflor och frågan om de går att använda både utomhus och inomhus lämnas obesvarad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle absolut inte kalla det där tofflor. Det där ser mer ut som en sneaker.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Gamingtofflor utan RGB?! Skamligt!

Permalänk
Medlem

Ha! Alla vet ju att det blir ingen gaming utan RGB! Plus att jag kan inte se att det står gaming på skon? Det blir ju minst ett tapp på 25-50 fps.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är detta för Amerikat-trams? Skor inomhus? Näh, barfota eller strumpor är vad som gäller, högst en toffla på vintern men detta ser ju ut som skor.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Trodde först att det var 1:a april när jag läste artikeln....

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Undra hur bra man blir om man använder alla konstiga... jag menar, väl uttänkta gaming-produkter som dykt upp på sistone. Lär bli Simple 2.0 eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Trodde först att det var 1:a april när jag läste artikeln....

Me too

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag blir så jävla TRÖTT.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Jag har ulltofflor på vintern och lädertofflor på sommaren, hur skönt som helst när man sitter och gejmar. Brukar även köra i morgonrock, 100% bommulsfrotté på vintern och äkta siden (!) på sommaren vilket håller en behaglig temperatur!

Men superviktigt med naturmaterial, kör man syntet blir det bara lökigt och obehagligt.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk

Jag föredrar mina fårskinnstofflor.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

De är bara början snart kommer det gamling kläder som man måste ha 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Undra hur bra man blir om man använder alla konstiga... jag menar, väl uttänkta gaming-produkter som dykt upp på sistone. Lär bli Simple 2.0 eller något

Måste väl räknas som doping, eller?

För övrigt kör jag på sådana häringa när det är vinter och kallt på golvet.
https://www.ikea.com/se/sv/p/tasjoen-morgontofflor-vit-803920...

Permalänk
Medlem

Ännu en kroppsdel som ska kapslas in i syntet och generera mer svett!
Snart kommer gaming-resorb ut på marknaden...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Keeper of Traditions

Overwatch är väl helt utdött, så det var ett konstigt val av lag?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Alla vet ju att det är barfota som gäller för maximalt grepp så man inte faller ur stolen vid intensiva strider, dessutom gör varma och goa fötter dig extra trött vid långa sessioner, så svala fötter är att föredra för att hålla koncentrationen uppe.

Permalänk
Medlem

Fötterna ska först lindas med gladpack och sedan väl förslutas med aluminumfolie, ger minst interferens tycker jag.

Permalänk
Medlem

Ingen RGB! No buy...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har länge funderat över vad det är som håller mig tillbaka från att kunna konkurrera på absolut elitnivå men nu har jag äntligen hittat lösningen på problemet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Fötterna ska först lindas med gladpack och sedan väl förslutas med aluminumfolie, ger minst interferens tycker jag.

Nänä, stopp nu! Det här är CIA-propaganda. När båda fötterna är isolerade och klädda i aluminiumfolie blir det lättare att läsa och kontrollera dina tankar. Linda endast in ena foten och bär foliehatt. Andra foten måste alltid vara i kontakt med jord för att avleda signalerna ner i marken.

Permalänk
Medlem

Borde ju nästan räknas som falsk marknadsföring i Sverige om dom säljs här med förbättrad sprelprestanda som säljpunkt. Finns det några studier som backar upp det?

Permalänk
Avstängd

Det kommer att klagas mycket på att dessa inte funkar. För nu kommer folk att köpa gamingtofflor för att bli bättre, och sen så använder de helt vanliga icke-gamingstrumpor i tofflorna vilket helt tar bort effekten av ett par schyssta gamingtofflor.

Permalänk

Bara en tidsfråga innan de lanserar gaming-analplugen med funktioner som; rgb, temperaturmätning, pulsmätning, vibration, massage samt force feedback!

Permalänk
Medlem

Redan för varmt vid datan(!) med dagens topp-gpuer. nu ryktas det att det inom kort ska dubbla effekten. Sen så kommer sommaren på det, behöver man inte bada bastu på minst ett halvår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Jag har ulltofflor på vintern och lädertofflor på sommaren, hur skönt som helst när man sitter och gejmar. Brukar även köra i morgonrock, 100% bommulsfrotté på vintern och äkta siden (!) på sommaren vilket håller en behaglig temperatur!

Men superviktigt med naturmaterial, kör man syntet blir det bara lökigt och obehagligt.

Varför skiljer det så mycket i temp inomhus för dig?

Finns ju syntetkläder som hanterar svett väldigt bra. Gamear i shorts, kalsonger och t-shirt i syntet (avsedda för träning) och även om det är varmt som fan så blir man inte extra lökig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

HAHAHA ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Ha! Alla vet ju att det blir ingen gaming utan RGB! Plus att jag kan inte se att det står gaming på skon? Det blir ju minst ett tapp på 25-50 fps.

Ha det gött

Nästa release måste vara

TIME Slippers Gaming Ultra XT Lightning Z RGB Anniversary edition

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Nästa release måste vara

TIME Slippers Gaming Ultra XT Lightning Z RGB Anniversary edition

Ja eller dlc som man klistrar på

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag fryser lätt om fötterna, går ofta med tofflor på hemma om vintern pga det, speciellt när man sitter vid datorn är det nice att ha på sig många ggr.

Toffla på insidan, ser ut som en sneaker utåt. Jag hade kunnat tänka mig att köpa såna här, lite kul grej ju. Däremot inbillar jag mig ju inte att man skulle prestera bättre som gamer däremot, hehe. Eller varför det skulle vara ngt bara för gamers.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Skulle absolut inte kalla det där tofflor. Det där ser mer ut som en sneaker.

Fast man ser ju på bilderna att det ser ut som en toffla på insidan. Bara utåt de gjort en design så den ser ut som en sneaker runtom bara.

Skrivet av MiLeS:

Vad är detta för Amerikat-trams? Skor inomhus? Näh, barfota eller strumpor är vad som gäller, högst en toffla på vintern men detta ser ju ut som skor.

Sko? Kolla på bilderna så ser du att det är en toffla och ingen sko. Ser ut som en sneaker på utsidan, men det är ju uppenbarligen en toffla på insidan.

Håller med om att ha skor på sig inne är konstigt. Men tofflor tex vintertid är ju många som har och detta är ju en toffla.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kansle skulle funka för VR gaming där man står upp.
Men bra för stillasittande gaming framför en skärm, trams.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc