Permalänk
Medlem

uppdatering
köpte ny Psu Corsair RM850x V3 850W
ny låda Fractal Design Meshify 2 Grå Ljus TG
testade andra ram minnen...
händer fortfarande ingenting inga lampor inget surr inget nånting, lika dött som mitt bankkonto nu...
japp jag har testat den utanför lådan
se bilder

kom gärna med fler tips....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragonflame:

https://i.ibb.co/wYtZvhf/mainboard.jpg
https://i.ibb.co/bNw33rN/reset.jpg
https://i.ibb.co/16hNnz7/pw-sw.jpg

uppdatering
köpte ny Psu Corsair RM850x V3 850W
ny låda Fractal Design Meshify 2 Grå Ljus TG
testade andra ram minnen...
händer fortfarande ingenting inga lampor inget surr inget nånting, lika dött som mitt bankkonto nu...
japp jag har testat den utanför lådan
se bilder

kom gärna med fler tips....

Är powerswitchen på nätagget PÅ?
Är 24pin kabeln ikopplad hela vägen ner? Kan vara sjukt tröga att trycka ned på nya moderkort.
Sitter 8pin till CPU hela vägen I?

Annars är det nog ett dött moderkort. Beroende på vart du köpt kortet så skulle du kanske kunna ta dig till butik och be dem testa och se om det ens funkar hos de med deras egna prylar.

Har du kollat inne i sockeln också, så inga pinnar där är böjda?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är powerswitchen på nätagget PÅ?
Är 24pin kabeln ikopplad hela vägen ner? Kan vara sjukt tröga att trycka ned på nya moderkort.
Sitter 8pin till CPU hela vägen I?

Annars är det nog ett dött moderkort. Beroende på vart du köpt kortet så skulle du kanske kunna ta dig till butik och be dem testa och se om det ens funkar hos de med deras egna prylar.

Har du kollat inne i sockeln också, så inga pinnar där är böjda?

Japp jag tryckte ner dom ordentligt
Ja det får bli en tur till inet

Permalänk
Medlem

Nu orkar inte jag rota upp min dator och kolla, har förövrigt likadana komponenter, men ett par pinnar ser konstiga ut.

bl.a 15/16 från höger, överst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nu orkar inte jag rota upp min dator och kolla, har förövrigt likadana komponenter, men ett par pinnar ser konstiga ut.

bl.a 15/16 från höger, överst

Aha ok nu ser jag det med..
Jag som var så försiktig..
Klantigt av mig..
Tusen tack för hjälpen

Då blir det o köpa nytt moderkort
Attans då.....

Permalänk
Medlem

Är dom helt böjda? Annars kan du eventuellt försöka pilla tillbaka dom till sin ursprungliga position med en nål och skarpsyn så dom gör kontakt.

Var försiktig dock så du inte bryter av någon pin för då kommer det inte funka alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Aha ok nu ser jag det med..
Jag som var så försiktig..
Klantigt av mig..
Tusen tack för hjälpen

Då blir det o köpa nytt moderkort
Attans då.....

Jag hade försökt få dom på plats med en nål som nämnts, är värt ett försök då dom inte lär ta tillbaka kortet om du inte kan bevisa att det kom med böjda pins.

Permalänk
Avstängd

Är det inte bara dålig belysning? Om man tittar uppe till höger i hörnet så ser de också "konstiga" ut men känns som belysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är det inte bara dålig belysning? Om man tittar uppe till höger i hörnet så ser de också "konstiga" ut men känns som belysning.

nä dom är böjda nu när jag skulle sätta på skyddslocket till cpu så såg jag att fler var böjda som inte var böjda igår..
hade jag tagit ett nytt foto så ser man att dom är böjda på fler ställen
hur ¤#"%"#& nu det gick till...
jag får försöka böja tillbaka dom på nåt sätt.. har läst om både rakblad stiftpenna 0.5 och nu nål

jaja jävligt skönt att fått veta felet

Tack för hjälpen alla