Kenneth vinkar farväl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

2015 fick jag möjligheten att gå från moderator till en del av redaktionen och därmed fick något av ett drömjobb. Att sitta och testa processorer, grafikkort och allt annat hela dagarna var verkligen inget jag trodde kunde bli mitt heltidsjobb. Dessa sex år tillsammans med forumet har varit fantastiska men nu har det blivit dags att prova något nytt och april kommer vara min sista månad på SweClockers/Geeks.

För er som är nyfikna så beror inte det här på företaget utan jag själv som har tappat drivet och suget, mycket troligen på grund av corona-tiden. Istället för att prutta runt här i halvtakt är det bättre att ge sig på något nytt och låta någon annan ta över efter mig. Jag kommer fortfarande finnas kvar i forumet, läsa nyheter och givetvis recensionerna som dyker upp. Med det så bjuder jag på en länk till min första egna recension här på SweClockers.

Tack för alla dessa år. Vi syns i forumet!
/Kenneth

Tack för allt och lycka till!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Lycka till Kenneth och tack för att du lärde mig uppskatta TesseracT!

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när du @Kenneth hoppade in i första fredagspanelen...då tänkte jag direkt "ähh va kan den hära pöjk-spolingen om DAUTA o grajjår?!". Du växte snabbt in i fredagspanelen och blev allt mer självsäker inför kameran. Nu fäller jag en tår när du slutar på SweC och tänker "hur ska redaktionen klara sig utan Kenneth????".

Önskar dig all lycka till i framtiden och på dina nya äventyr! Tack för din insats! Har varit roligt att följa er allihopa under åren. Du får se till att ta dig ner på SweC träffen i Malmö i nästa vecka och säga hejdå!

Permalänk
Medlem

Tack för alla år med dig framför kameran!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vi vet ju alla att Kenneth är "The Next Rightful Ruler of Limgrave". Så det var ju bara en tidsfråga.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Tack för din tid här på SweC och lycka till i framtiden 😎
Du kommer vara saknad.

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Trist att du lämnar. Nu får Sweclockers se till att hålla hårt i @JonasT, han är Sweclockers! Utan Jonas inget Sweclockers för min del.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kan ni inte vara lite mer transparanta med vad det handlar om egentligen så man slipper gissa? Jag hoppas problemet upphör i och med chefsbytet men det kanske ligger högre upp än så.

Att man "inte har mer att ge" påminner lite om när man ser folk skriva i sina CV,s att dom "brinner för sitt arbete". Låter bra om man vill göra en snygg exit och hålla sig väl med sin förra arbetsgivare.

Men lycka till, hoppas du hittar något du trivs bättre med.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mnemozyne13:

Kan ni inte vara lite mer transparanta med vad det handlar om egentligen så man slipper gissa? Jag hoppas problemet upphör i och med chefsbytet men det kanske ligger högre upp än så.

Att man "inte har mer att ge" påminner lite om när man ser folk skriva i sina CV,s att dom "brinner för sitt arbete". Låter bra om man vill göra en snygg exit och hålla sig väl med sin förra arbetsgivare.

Men lycka till, hoppas du hittar något du trivs bättre med.

Måste det finnas problem på en arbetsplats för att man ska gå vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Kan ni inte vara lite mer transparanta med vad det handlar om egentligen så man slipper gissa? Jag hoppas problemet upphör i och med chefsbytet men det kanske ligger högre upp än så.

Att man "inte har mer att ge" påminner lite om när man ser folk skriva i sina CV,s att dom "brinner för sitt arbete". Låter bra om man vill göra en snygg exit och hålla sig väl med sin förra arbetsgivare.

Men lycka till, hoppas du hittar något du trivs bättre med.

Skrivet av Enviro:

Måste det finnas problem på en arbetsplats för att man ska gå vidare?

Håller med Enviro här. Klart att det kan finnas problem men det är inte vad jag tror i detta fallet. Och det är såklart inget de hade gått ut med oavsett då det är mellan AG och Anställd. Sweclockers och i uträckning Geeks tror jag inte alls skulle fostra för en negativ arbetsplats.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Måste det finnas problem på en arbetsplats för att man ska gå vidare?

Verkar tydligen som det, Räckte visst inte med att han skrev "För er som är nyfikna så beror inte det här på företaget utan jag själv som har tappat drivet och suget, mycket troligen på grund av corona-tiden. Istället för att prutta runt här i halvtakt är det bättre att ge sig på något nytt och låta någon annan ta över efter mig."

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Håller med Enviro här. Klart att det kan finnas problem men det är inte vad jag tror i detta fallet. Och det är såklart inget de hade gått ut med oavsett då det är mellan AG och Anställd. Sweclockers och i uträckning Geeks tror jag inte alls skulle fostra för en negativ arbetsplats.

Det blir lite dålig stämning när Edin vinner över en i TV-spel, men annars är det riktigt nice.

Skrivet av Zippeer:

Verkar tydligen som det, Räckte visst inte med att han skrev "För er som är nyfikna så beror inte det här på företaget utan jag själv som har tappat drivet och suget, mycket troligen på grund av corona-tiden. Istället för att prutta runt här i halvtakt är det bättre att ge sig på något nytt och låta någon annan ta över efter mig."

Det luktar konspiration!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Verkar tydligen som det, Räckte visst inte med att han skrev "För er som är nyfikna så beror inte det här på företaget utan jag själv som har tappat drivet och suget, mycket troligen på grund av corona-tiden. Istället för att prutta runt här i halvtakt är det bättre att ge sig på något nytt och låta någon annan ta över efter mig."

Titta på anmälningarna för nästa m&g i gävle (framsidan), både jacob, emil, kenneth, anders, …

Tror verkligen inte det finns några ’hard feelings’ alls

Tror mer det är liknande mig och andra som jobbat på samma ställe några år, bara låter kul att testa något nytt. Har man inte suget (exakt som han säger) är det bättre om någon med mer driv för tjänsten tar vid

Absolut är det många på senaste tiden, men så blir det ibland, ofta när något team varit stabilt brukar många lämna så fort någon gör det (påminner att man kan leta annat typ)

Sannolikhet är lite till synes osannolikt ibland. Samma med att redan när det är 30 personer i en samling är det 50% att några har samma födelsedag. Saker är inte alltid som de först ser ut som på ytan