Föra över pengar till binance från swedbank

Permalänk
Medlem

Föra över pengar till binance från swedbank

Hej! Försöker ta ut min fiat från binance till swedbank via en sepa överföring. Det enda problemet är att när jag ska föra över pengar till binance för att verifiera kontot så krävs det en banköverföring till binance. Jag får all infå till banköverföringen förutom till vilket land samt adress den ska göras.

Något som vet vilken info jag ska slå in?

Permalänk

Står inte dom konto uppgifterna i Binance där du skall skicka pengarna till? Vad för BIC står det?

Permalänk

Roligt att varje länk på BInance hemsida gällande "Countries with sepa support" går till en 404 sida

Permalänk
Medlem

Hmmm swedbank kan vägra överföringen från Binance då det gäller pengar involverat i kryptohandel. Kolla nu så inte dina pengar hamnar i limbo mellan Binance och Swedbank.
Det säkraste är att först föra över pengarna till Paypal och sen till Swedbank.
För du över för stora summor på en gång lär de kräva att veta varifrån du fått pengarna. Vet inte var gränsen går men någonstans mellan 10-20k killgissar jag.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Hmmm swedbank kan vägra överföringen från Binance då det gäller pengar involverat i kryptohandel. Kolla nu så inte dina pengar hamnar i limbo mellan Binance och Swedbank.
Det säkraste är att först föra över pengarna till Paypal och sen till Swedbank.
För du över för stora summor på en gång lär de kräva att veta varifrån du fått pengarna. Vet inte var gränsen går men någonstans mellan 10-20k killgissar jag.

Kan kunde föra över 35 k från Coinbase till Swedbank utan problem, Dock så är kan man behöva som sagt berätta vart pengarna kommer ifrån och behöva meddela sin bästa polare Skatteverket

Permalänk
Medlem

Jag kör med Revolut som mellanhand, enkelt att skapa ett USD/EUR konto där och sedan föra över Fiat från exhangen.
https://www.revolut.com/sv-SE

Senaste gången gick det på under en timme på en helgdag

Permalänk
Medlem

Upptäckte att det var ganska krångligt att ta ut från binance. Mitt tips är att du växlar valutan du ska ha ut till Stellar Lumens (XLM) och skickar över till coinbase, därifrån kan du ta ut kostnadsfritt till paypal som sen skickar kostnadsfritt till swedbank.

Permalänk
Skrivet av Mezzlock:

Upptäckte att det var ganska krångligt att ta ut från binance. Mitt tips är att du växlar valutan du ska ha ut till Stellar Lumens (XLM) och skickar över till coinbase, därifrån kan du ta ut kostnadsfritt till paypal som sen skickar kostnadsfritt till swedbank.

Det som är tråkigt är paypals växlingskurs, bättre med revolut.

Binance till revolut växla till sek sen till din bank

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

Om du ska ta ut från binance så skaffa deras visa kort. Har själv en och tar ut pengarna i automaten.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.