Sony kontrar Game Pass med Playstation Plus – får över 700 spel

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gäsp.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på VR och kanske något mer, gamla spel har jag tyvärr inte tid för, backlog är redan lång.
Släpps typ alla spel efter ett år(eller något liknande) på tjänsten så skulle de nog vara ok för egen del ändå.

Lite konstigt att inte Demon souls följer med?

Det lutar mot grundtjänsten, men får se vad utbudet blir, det kan bli den dyraste.
Streaming är inget för mig.

Permalänk
Medlem

Kommer två stortitlar som jag skulle köpa på release till tjänsten blir det årsabonnemang med högsta direkt. Enkel matematik.
Men tar det lugnt innan dess.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Har spelat på PlayStation sen 4an och har faktiskt aldrig haft PS+, aldrig kört ett spel online.

Har alltid tyckt deras PS+ varit ganska värdelös jämfört med Xbox Gold där man får både tillgång att spela online med Gold och även ett par spel i månaden man får behålla även om man slutar betala för Gold.

Får man prova gratis när det kommer så kanske man kan prova men kommer nog inte betala för det.

PlayStation Plus och Xbox Live Gold fungerar lika på så sätt att spelen du får behåller du, men de kan bara spelas när du har ett aktivt abonnemang.

Permalänk
Skrivet av rwxr:

When the new PlayStation Plus service launches, PlayStation Now will transition into the new PlayStation Plus offering and will no longer be available as a standalone service. PlayStation Now customers will migrate over to PlayStation Plus Premium with no increase to their current subscription fees at launch.

Mitt PS Now går ut i juli. Undrar om man vinner något på att förlänga det med ett år redan nu?

Playstation Now blir automatiskt Playstation Plus Premium när de väl släpps, så du vinner ju några månader med den dyraste tjänsten om du väljer att förlänga med ett år före den släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBlackadder:

PlayStation Plus och Xbox Live Gold fungerar lika på så sätt att spelen du får behåller du, men de kan bara spelas när du har ett aktivt abonnemang.

Är bara Xbox One spel afaik som man måste fortfarande ha Xbox Gold för att spela, Xbox 360 spel och äldre kan du fortsätta spela utan Xbox Gold.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Haha nu svettas Nintendo snart.

Två rivaler som har extremt bättre hårdvara och prenumeration för sina spel.

Knappast.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tror PlayStation Plus Extra kan nog vara en grym grej att ha till hands för folk som är relativt nya till PlayStation och inte redan har ett bibliotek av spel. Att ge bort en konsol + ett kvartal med spel i present till någon känns klockrent.
Playstation Plus Premium verkar mer vara riktat mot folk som varit med ett tag; folk som har nostalgi för äldre titlar och vill kunna köra dem på ett smidigt sätt.

Själv har jag haft PlayStation Plus rätt länge och har redan tillgång till ett gäng titlar den vägen - fler än jag kommer spela - så jag tänker ligga kvar på grundnivån. Har egentligen PlayStation främst för de exklusiva titlarna och spelar mest under Windows.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Prenumerationstjänst för spel är inget för mig, jag nöter samma spel i flera år.

Helschyst av dem att ge så generösa prissänkningar för helårs abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Haha nu svettas Nintendo snart.

Två rivaler som har extremt bättre hårdvara och prenumeration för sina spel.

Ja de tycker nog det är jättejobbigt att år efter år kunna sälja sina spel till fullpris istället för att "ge" bort dem.

Dvs, Switch är populär trots att spelen är dyra (och trots att hårdvaran är slö). Det behövs nått mer.

Kanske en PlayStationPortable kan skaka om lite? Undrar iaf om inte TSMC N5, eller bättre, kan räcka för att köra PS4 spel portabelt i 720p? Dylik med nya PS+ skulle nog bli populär.

Permalänk
Medlem

Xbox Game Pass Ultimate räcker för mig.

Permalänk
Medlem

Playtation Plus Premium for PC hade jag ju nappat på på dirren!

Permalänk
Medlem

Det här är ju svinbra.
Tänk om man i framtiden kunde köra gamepass på ps och ps+ på xbox. Då skulle det räcka med att man köpte en konsol och de skulle ändå få in massa pengar.

Permalänk
Medlem

Vanliga PS+ är precis lika dåligt som innan. Finns inget att se här.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nu verkar Playstation Sverige vara igång med övergången! Mail har skickats ut om att ändringen till nya PS Plus-upplägget går av stapeln 22 juni. Är det kanske dags att uppgradera PS Plus-abbet?