Mining-server från Asrock använder Playstation 5-kretsar

Permalänk
Melding Plague

Mining-server från Asrock använder Playstation 5-kretsar

AMD ser ut att ha funnit fler användningsområden för de systemkretsar till Playstation 5 som inte håller måttet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite högt pris. Inte om man jämför med 3090, men ändå! 3090 är inte det mest effektiva kort i den serien när det gäller hash/krona.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Ser fram emot mining rootkits på ps5or

Permalänk
Medlem

Lägger till "AMD" i min svarta lista ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Sötast

Mining samtidigt som världen går emot en klimatkris är inget annat än vidrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

bort/mod

Just det här drabbar ju inte Gamers då det verkar röra sig om kretsar som är för dåliga för att kvala in till att sitta i PS5

Sen om miners är hemska eller inte får väl var och en bedöma.

OT /mod
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Detta kan väl inte Sweclockarna ha så mycket emot då det inte är gaminghårdvara som går åt utan sådant som annars skulle hamna på soptippen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Trevligt! Detta kan väl inte Sweclockarna ha så mycket emot då det inte är gaminghårdvara som går åt utan sådant som annars skulle hamna på soptippen?

Jag tycker också det är jättebra att kretsarna används till något vettigt istället för att slängas. Men det är ändå Sweclockers vi pratar om. Jag har då aldrig stött på ett forum med fler mining- och kryptohatare än detta forumet

Permalänk
Medlem

Om vi säger så här då. Finns det något annat roligt än mining man skulle kunna göra med den här hårdvaran? Skulle man teoretiskt kunna köra det som en gamingdator?

Som en kollega på jobbet brukar säga: "Se möjligheter, inte problem"

Permalänk
Inaktiv

Bättre att det nyttjas än går till e-waste. Man kan ju säkert bygga en superdator som skeppas till u-länder som ett prisvärt alternativ. Men LHR-spärr förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Lägger till "AMD" i min svarta lista ...

Varför? Det är ju inte GPUs som kunde gå ut till någon precis...
Om något, klaga på Sony som satsade på högt klockade delar istället för aningen fler CU's. Klart det blir lite spill.

Tvivlar på att de har samma marginaler på dessa SOCs som på en GPU, att sälja billigt till konsumenter utan drivers etc lär inte vara värt det, att sälja dyrt till konsumenter och etablera support på samma skala som för deras konsumentriktade produkter lär ju inte heller vara värt det.

Mininginriktade kort är jag ingen fan of men detta är ju rätt annorlunda. Visst att det hade kunna göras något bättre av det möjligen, men frågan då är snarare om de hade varit okej med Sony att dessa delar som utvecklats på deras uppdrag skulle säljas på sådant vis att de potentiellt skulle kunna byggas till konkurrerande produkter medan Sony fortfarande har svårt att få ut nog konsoler för att täcka demand?

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Gött och se att gamla chip kommer till användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Och som sagt, trots att guld och bitcoin har väldigt liknande egenskaper och funktioner ...

Jasså, så du kan använda bitcoin för att plätera kontakter, göra smycken av eller för att använda som värmesköld på rymdfarkoster?

Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CE71:

Jasså, så du kan använda bitcoin för att plätera kontakter, göra smycken av eller för att använda som värmesköld på rymdfarkoster?

Det har jag absolut inte sagt, och det tror jag att du vet. Jag sa väldigt liknande egenskaper, inte identiska egenskaper

Permalänk
Medlem

tänk om de faktiskt kunde säljas till ett pris lägre än Graffikkort, så Mining folket kan köpa dessa istället.
jag är mest förvånad över att man fortfarande kör GPU riggar, att ASIC riggarna inte blivit billigare och vanligare.
jag haka på ASIC racet i början och har ägt ett gäng ASIC riggar åren 2012ish till 2015. men de var dyrt att komma igång men man fick tillbaka pengarna och tjäna en slant iaf.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem

*Off topic raderat*

Denna tråden handlar inte om Ukraina vs Ryssland, skattetryck osv. Håll er till topic!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...